تجارت مزرعه کیوی به تدریج رواج یافته و میوه آن در منطقه بومی آن (مرکز و شرق چین) بسیار رایج است. این میوه با نامهای دیگری نیز شناخته می شود. نامهای دیگر آن شامل کیوی یا انگور فرنگی چینی است .

کیوی در واقع توت خوراکی چندین گونه انگور چوبی در جنس Actinidia است. رایج ترین گروه رقم کیوی بیضی شکل است که تقریباً به اندازه تخم مرغ های مرغ بزرگ است.

این میوه دارای پوست نازک ، فازی ، فیبری ، ترش اما خوراکی به رنگ قهوه ای روشن و گوشت سبز روشن یا طلایی با ردیفی از دانه های ریز ، سیاه و خوراکی است. این میوه همچنین دارای بافت نرم با طعم شیرین و منحصر به فرد است..

پرورش کیوی در چین بسیار رایج است و میوه آن بومی مناطق مرکزی و شرقی چین است. اولین توصیف ثبت شده از کیوی مربوط به قرن دوازدهم (در زمان سلسله سونگ) است.

اما تجارت تجاری کیوی از چین در نیوزلند در اوایل قرن بیستم گسترش یافت ، جایی که اولین کاشت های تجاری در آن اتفاق افتاد.

کیوی در بین سربازان انگلیسی و آمریکایی مستقر در نیوزلند در طول جنگ جهانی دوم رواج یافت و بعداً به طور معمول صادر شد ، ابتدا به بریتانیای کبیر و سپس در دهه 1960 به کالیفرنیا.

کیوی به همراه چین و نیوزلند ، به طور گسترده در استرالیا ، شیلی ، ایتالیا ، فرانسه ، ژاپن ، اسپانیا ، ایالات متحده و برخی دیگر از کشورها کشت می شود.

پرورش کیوی در هند نیز رواج یافته است. و در هند ، این میوه بیشتر در ایالت های آروناچال پرادش ، هیماچال پرادش ، جی اند کی ، مگالایا ، اوتار پرادش و کرالا کشت می شود

فهرست مطالب

خواص تغذیه ای کیوی
مزایای تجارت کشاورزی کیوی
نحوه راه اندازی کسب و کار کشاورزی کیوی
یک مکان خوب انتخاب کنید
خاک را آماده کنید
شرایط آب و هوایی برای پرورش کیوی
بهترین زمان برای پرورش کیوی
تنوع را انتخاب کنید
خرید/جمع آوری دانه ها
دانه در هکتار
کاشتن
جوانه زدن
پیوند
فاصله
قلمه زدن و پیوند زدن
مراقبت
بارور کردن
آبیاری
آموزش
گرده افشانی
حفاظت از باد
حفاظت در برابر سرما
اصلاح یا برش وریدها
کنترل علفهای هرز
مالچ کردن
آفات و بیماریها
برداشت
ارسال وظایف برداشت
درجه بندی
ذخیره سازی
بسته بندی
بازار یابی

خواص تغذیه ای کیوی

ما در واقع سیب را به عنوان میوه معجزه گر می دانیم ، و این درست است. اما کیوی همچنین میوه بسیار خوبی است که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است و به طرق مختلف باعث تقویت تغذیه شما می شود. در اینجا ما در مورد مزایای برتر کیوی توضیح می دهیم.

  • کیوی در واقع یک نیروگاه ویتامین ها و مواد معدنی است. سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها مانند کلسیم ، آهن ، پتاسیم و منیزیم و ویتامین های A ، B6 ، B12 و E است.
  • این یک منبع بسیار خوب (در واقع بالا) ویتامین C است.
  • سرشار از بسیاری از ترکیبات مفید دارویی است.
  • این میوه می تواند در درمان اختلالات خواب مفید باشد.
  • سرشار از فیبر رژیمی است. بنابراین ، به هضم غذا و همچنین برای جلوگیری از بیماریهای متعدد کمک می کند.
  • کیوی منبع خوبی از فولات است که گفته می شود برای زنان باردار مفید است. از آنجا که به رشد جنین کمک می کند ، ساختن آن سالم است. همچنین برای کودکان در حال رشد مفید است. [ 2 ]
  • گفته می شود ویتامین های موجود در کیوی برای پوست عالی هستند. این میوه ها همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

مزایای تجارت کشاورزی کیوی

شروع کشت تجاری کیوی دارای مزایایی است. در اینجا سعی داریم مزایای برتر این تجارت را ذکر کنیم.

 
  • پرورش تجاری کیوی یک ایده تجاری جدید در برخی از کشورها است. بنابراین ، می توانید از این فرصت برای کسب سود استفاده کنید.
  • قیمت کیوی از برخی دیگر از میوه های معمولی بالاتر است.
  • کیوی را می توان در بیشتر آب و هوای معتدل با گرمای مناسب تابستان پرورش داد.
  • در جایی که کیوی فازی مقاوم نیست ، گونه های دیگر را می توان به عنوان جایگزین کشت کرد.
  • پرورش تجاری کیوی می تواند یک ایده تجاری خوب برای افراد تحصیل کرده بیکار باشد.
  • هزینه تولید نسبت به سایر مشاغل نسبتاً کمتر است. شما فقط باید یک قطعه زمین حاصلخیز داشته باشید.
  • بازاریابی بسیار آسان است و کیوی تقاضا و ارزش خوبی در بازار دارد. این یک مزیت بسیار خوب برای شروع تجارت تجاری کشت کیوی است.

نحوه راه اندازی کسب و کار کشاورزی کیوی

پرورش کیوی بسیار آسان و ساده است و حتی اگر مبتدی باشید می توانید این تجارت را شروع کنید. کیوی را می توان در انواع مختلف خاک حاصلخیز در آب و هوای معتدل و با گرمای مناسب تابستان پرورش داد. در اینجا ما سعی می کنیم همه چیز را در مورد پرورش کیوی از کاشت ، مراقبت تا برداشت و بازاریابی شرح دهیم.

کشت کیوی ، پرورش کیوی در هند ، کشت میوه کیوی در هند ، کشت کیوی ، مزارع میوه کیوی در هند ، درخت میوه کیوی در هند ، کیوی در هند ، مزرعه کیوی در هند ، میوه های کیوی در هند ، تجارت کشاورزی کیوی ، پرورش تجاری کیوی ، تجارت تجاری کیوی ، نحوه شروع پرورش کیوی

یک مکان خوب انتخاب کنید

اول از همه ، شما باید مکان بسیار مناسبی را برای پرورش کیوی انتخاب کنید. محل انتخاب شده باید دارای زهکشی خوب ، حاصلخیز و سطح pH خاک بین 5.5 تا 6.5 باشد (گیاهان همچنین می توانند در خاک اسیدی رشد کنند).

انگورهای کیوی نسبتاً مقاوم هستند و در دامنه وسیعی از دما رشد می کنند. اما اگر زمین های انتخابی دارای زهکشی مناسب باشند و اگر خاک بسیار حاصلخیز شود ، گیاهان بهترین میوه ها را تولید خواهند کرد.

گیاهان همچنین به سرپناه باد ، رطوبت کافی در طول سال و محافظت از یخبندان پاییز و بهار نیاز دارند. و اگر خدمات حمل و نقل خوبی در منطقه انتخاب شده شما وجود داشته باشد ، بهتر خواهد بود.

خاک را آماده کنید

آماده سازی کامل جامدات برای تجارت موفق در پرورش کیوی بسیار مهم است. گیاهان کیوی در خاکی با زهکشی خوب و حاصلخیز بسیار خوب رشد می کنند. محدوده pH باید بین 5.5 تا 6.5 باشد.

آبیاری منظم و کافی نیز برای پرورش میوه کیوی بسیار مهم است. لازم نیست نگران آبیاری در مناطق معتدل با باران معمولی باشید. اما گیاهان در فصول خشک به آبیاری متوسط ​​نیاز دارند.

 

شما باید سطح pH خاک را به طور کامل حفظ کنید. عدم آبیاری کافی و باران باعث عدم تعادل سطح pH در خاک می شود.

آب زیاد نیز می تواند مشکلات جدی برای گیاهان کیوی ایجاد کند. به ویژه در کشورهای آسیای جنوبی که در روزهای بارندگی شدید بارندگی می بارد. آب زیاد باران برای گیاهان خطرناک است. بنابراین ، شما باید کیوی را در زمین های مرتفع تا مشکلات عقب ماندگی آب بکارید.

برای آماده سازی زمین ، زمین شیب دار به تراس هایی برای کاشت گیاهان ویکی تبدیل می شود. این سیستم برای کنترل آب زیاد در روزهای بارندگی بسیار مفید است.

 

برای استفاده از حداکثر نور خورشید ، ردیف ها باید در جهت شمال به جنوب قرار گیرند. آماده سازی کامل خاک برای استقرار موفق تاکستان بسیار مهم است. آماده سازی خاک را در ماه دسامبر به پایان برسانید (آماده سازی گودال ، مخلوطی از کودهای مزرعه و پر کردن چاله ها).

در باغها عموماً در بهار و اوایل تابستان 55 کیلوگرم فسفر ، 200 نیتروژن و 100-150 کیلوگرم پتاسیم در هکتار بارور می شود.

شرایط آب و هوایی برای پرورش کیوی

میوه های کیوی را می توان در بیشتر آب و هوای معتدل با گرمای مناسب تابستان پرورش داد.

 

بهترین زمان برای پرورش کیوی

کشت گیاهان در فصل مناسب برای رشد خوب گیاه و حداکثر تولید بسیار مهم است.

کیوی یک گیاه کوتاه مدت نیست و شما می توانید بین 30 تا 40 بار از یک درخت واحد برداشت کنید. انتخاب نوع بسیار مهم است و فصل کاشت بسته به نوع متفاوت است.

در بیشتر موارد ، گیاهان کیوی در ابتدای سال (در ماه ژانویه) نفس می کشند.

 

تنوع را انتخاب کنید

انتخاب نوع مناسب برای تجارت موفق در پرورش کیوی بسیار مهم است. بسته به تنوع ، میوه ها کاملاً متغیر هستند ، اگرچه بیشتر آنها به دلیل ظاهر و شکل به راحتی به عنوان کیوی شناخته می شوند. حجم میوه ، اندازه و رنگ مو متفاوت است. گوشت همچنین از نظر رنگ ، طعم ، بافت و طعم متفاوت است. برخی از کیوی ها خوش طعم نیستند ، در حالی که برخی دیگر طعم آنها به طور قابل ملاحظه ای بهتر از اکثر ارقام تجاری است.

بیشتر کیوی فروخته شده از کیوی فازی مشتق شده است. سایر گونه هایی که معمولاً خورده می شوند عبارتند از: کیوی طلایی ، انگور فرنگی چینی ، کیوی مقاوم ، کیوی قطبی ، کیوی بنفش ، انگور نقره ای و کیوی قرمز قرمز دلپذیر.

فصل کاشت و روند بستگی به نوع آن دارد. بنابراین ، بهتر است با تأسیسات کشاورزی دولت محلی تماس بگیرید ، و آنها قادر خواهند بود بهترین نوع را برای منطقه شما انتخاب کنند. با فصل کاشت واریته مورد نظر یا انتخاب شده خود آشنا شوید و آنها را در فصل مربوط بکارید. انواع کیوی شناخته شده در سطح جهانی و رگه های کیوی فازی ، هاردی و قطبی هستند.

 

کیوی قطبی: کیوی قطب شمال مقاوم ترین گونه های کیوی است. میوه ها از نظر طعم بسیار شیرین و خوشمزه هستند. میوه ها کوچکتر و کمیابتر از سایر گونه های تاک کیوی هستند.

کیوی فازی: کیوی فازی رایج ترین نوع گیاهان کیوی است. میوه ها زیبا ، مزه شیرین و رایج در سراسر جهان هستند. تنوع زیادی در این میوه منطقه معتدل وجود دارد (مانند بلیک ، هیوارد ، میاندر و ساانیختون). این گیاهان می توانند 15 درجه فارنهایت را تحمل کنند و در زیر این دما هم گیاهان و هم میوه ها آسیب خواهند دید.

کیوی هاردی: کیوی هاردی جدیدترین نوع کیوی است. گیاهان در مناطق سردسیر اما در مناطق غیر یخ زده رشد خواهند کرد. میوه ها در اواخر پاییز روی انگور می رسند.

 

پرورش کیوی در هند به تدریج رواج یافته است. انواع اصلی کیوی که در هند کشت می شوند آلیسون ، ابوت ، تاموری ، برونو ، مونتی و هیوارد هستند.

خرید/جمع آوری دانه ها

پس از انتخاب انواع مورد نظر خود ، دانه ها را از هر یک از تامین کنندگان محلی خود خریداری کنید. سعی کنید دانه های مرغوب ، پربازده و بدون بیماری را از هر یک از دولت های محلی خود خریداری کنید. یا تولید کننده بذر خصوصی همچنین می توانید بذرها را به صورت آنلاین خریداری کنید.

 

همچنین می توانید دانه های کیوی های بالغ را جمع آوری کنید. پس از جمع آوری دانه ها ، باید آزمایشی را برای یافتن بذرهای جوانه زنی انجام دهید. برای یافتن دانه های جوانه زنی می توانید آزمایش شناور بذر را انجام دهید. دانه ها را در قابلمه بریزید و مقداری آب داخل قابلمه بریزید.

سپس سعی کنید دانه ها را با استفاده از انگشتان خود در آب غرق کنید. بذرهایی که در آب شناور می شوند ، محروم شده و جوانه نمی زنند و جوانه نمی زنند. دانه های فرو رفته را نگه دارید و دانه های شناور را بردارید.

 

دانه در هکتار

مقدار دقیق بذر در هکتار بستگی به تنوع و همچنین فاصله آبکاری آن دارد. مقدار آن فقط چند گرم بذر در هکتار است.

کاشتن

کاشت به روش مناسب برای رشد گیاهان سالم و مولد کیوی بسیار مهم است. گیاهان کیوی از دانه ها رشد می کنند. بذرها ابتدا در محیط رو به رشد جوانه زده و سپس نهال ها به زمین اصلی کاشته می شوند.

جوانه زدن

بهترین روش برای جوانه زنی بذر کیوی استفاده از کاغذهای دستمال کاغذی است. دو دستمال کاغذی یکبار مصرف ارگانیک بردارید و دانه های با کیفیت خوب را مستقیماً روی یک دستمال کاغذی بگذارید.

 

و آنها روی اول را با دستمال کاغذی دوم می پوشانند. و سپس آنها را با احتیاط در یک کیسه پلی قرار دهید که اجازه عبور هوا را نمی دهد.

به طور طبیعی ، فرآیند جوانه زنی نیاز به رطوبت گرم دارد. بنابراین برای اطمینان از رطوبت کافی ، مقداری هوا در داخل کیسه پلی کیسه نگه دارید. بسته به نوع و کیفیت بذر ، جوانه زنی 2-6 هفته طول می کشد.

 

سپس کاغذ را برش دهید ، اما بسیار مراقب باشید و به ریشه نهال ها آسیب نرسانید. و سپس نهال ها را روی سینی یا گلدانی با خاک غنی از کود آلی قرار دهید تا در 2-3 ماه آینده رشد کنند.

به هر حال ، اگر نهال را از یک مهد کودک یا فروشگاه خریداری کنید ، می توانید از تمام این مراحل بگذرید.

پیوند

تا زمانی که نهال های شما آماده کاشت شوند ، حفره ای بسازید که حاوی ریشه نهال باشد. اگر یک گیاه گلدانی در باغ کاشته اید و آنها را جابجا نکرده اید ، از ریشه ها بیشتر مراقبت کنید.

 

شما باید جامد را با کودهای آلی و شیمیایی قبل از کاشت نهال (حداقل یک ماه قبل از کاشت نهال) آماده کنید.

گیاهان کیوی باید تقریباً در سطح معادل کاشت در گلدان یا مهد کودک کاشته شوند.

 

فاصله

بسته به تنوع و سیستم آموزش ، فاصله یک گیاه تا گیاه دیگر متفاوت است. به طور کلی ، سیستم های کلاه فرنگی و T-bar برای کاشت گیاهان کیوی استفاده می شود.

در سیستم T-bar ، فاصله 4 متر از ردیف به ردیف و 5 تا 6 متر از گیاه به گیاه متداول است. در حالی که در سیستم کلاه فرنگی هستید ، فاصله 6 متر از ردیف تا ردیف را حفظ کنید.

برای اطمینان از گرده افشانی بهتر ، گیاهان نر را در سراسر باغ پخش کنید. نسبت گیاه نر به ماده باید در حدود 1: 5 باشد.

قلمه زدن و پیوند زدن

گیاهان کیوی همچنین به صورت رویشی از طریق قلمه و پیوند تکثیر می شوند.

کشت کیوی ، پرورش کیوی در هند ، کشت میوه کیوی در هند ، کشت کیوی ، مزارع میوه کیوی در هند ، درخت میوه کیوی در هند ، کیوی در هند ، مزرعه کیوی در هند ، میوه های کیوی در هند ، تجارت کشاورزی کیوی ، پرورش تجاری کیوی ، تجارت تجاری کیوی ، نحوه شروع پرورش کیوی

مراقبت

مراقبت بیشتر از گیاهان برای رشد خوب گیاهان و حداکثر تولید ضروری است.

کیوی گیاهی نیست و محصول برداشت می شود و گیاهان به مراقبت و نگهداری زیادی احتیاج دارند. در اینجا سعی داریم بیشتر در مورد مراقبت از گیاهان کیوی توضیح دهیم.

بارور کردن

نیتروژن مهمترین عامل برای تولید بهتر و بیشتر کیوی است. نیتروژن را به شدت در نیمه اول فصل رشد گیاهان بکار ببرید.

استفاده از نیتروژن در اواخر فصل ، ابعاد میوه را بهبود می بخشد (با این حال به دلیل اینکه میوه بعداً به صورت معیوب ذخیره می شود هشدار داده می شود).

دوز کود حدود 20 کیلوگرم کود ، نیم کیلوگرم مخلوط NPK برای استفاده هر سال برای هر گیاه توصیه می شود.

و پس از 5 سال ، هرساله حدود 1 تن کود ، 0.85-.9 کیلوگرم نیتروژن ، .5- .6 کیلوگرم فسفر و 0.8-.9 کیلوگرم پتاسیم برای هر گیاه استفاده کنید.

گیاهان کیوی نیاز به CI بالایی دارند زیرا کمبود آنها روی رشد ساقه و ریشه تأثیر منفی می گذارد. اما سطوح اضافی B و Na مضر است.

کود نیتروژن را در دو دوز مساوی ، نصف تا دو سوم در ژانویه-فوریه و بقیه پس از تنظیم میوه در آوریل-مه استفاده کنید.

کود را در خاک محدوده انگور برای انگورهای جوان مخلوط کنید. و کودها را به طور مساوی در تمام سطح خاک برای انگورهای بالغ پخش کنید.

آبیاری

لازم نیست در فصل های بارانی نگران آبیاری باشید. اما گیاهان در فصل خشک به آب نیاز دارند. آب زیاد برای گیاهان مضر است و آب کافی رشد سالم گیاهان کیوی را تضمین می کند.

آبیاری به طور کلی در ماه های سپتامبر تا اکتبر که میوه در مرحله اولیه رشد و نمو است مورد نیاز است. به گیاهان در فاصله 10-15 روز فاصله دهید.

آموزش

برای ایجاد و حفظ یک شاخه اصلی و چارچوب بازوی بارور ، آموزش لازم است. شاخه های نگهدارنده گیاهان کیوی حتی قبل از کاشت انگور یا پس از آن تا آنجا که ممکن است برپا می شود.

شما می توانید سه نوع ساختار پشتیبان بسازید. گاهی اوقات ، یک حصار تک سیم از طریق سیم دیگری اجرا می شود ، و سپس ساختار به شکل یک دستگاه Kniffin ظاهر می شود.

کششی به ضخامت 2.5 میلی متر در بالای ستون هایی قرار دارد که ارتفاع آنها از سطح زمین 1.8 تا 2 متر است. بسته به بودجه خود می توانید از ستون های چوبی ، بتنی یا آهنی استفاده کنید.

ستونها در فاصله 6 متر متوالی و یکی از دیگری قرار گرفته اند. هنگام نصب ، کشش سیم نباید بیش از حد کشیده شود ، در غیر این صورت سیم باید در اثر بارگذاری محصول در گره بشکند.

یک بازوی متقاطع نیز دو سیم خارج کننده را در انتها نگه می دارد (این دستورالعمل به عنوان نوار T یا دستگاه سربار تلفن گفته می شود). جانبی که از شاخه اصلی بیرون می آید روی یک سایبان سه سیم کشی قرار می گیرد.

در کل طرح کلاه فرنگی یا برج ، یک شبکه با سطح صاف یا سیمهای متقاطع برای آموزش انگورها آماده می شود. این روش بازده بالاتری را ارائه می دهد ، اما گران است و نگهداری آن دشوار است.

گرده افشانی

گلها در اوایل تابستان گرده افشانی و نازک می شوند. میوه های کیوی خود گرده افشانی نمی کنند ، بنابراین بخشی از هر باغ باید به انگورهای نر اختصاص داده شود مگر اینکه گرده افشانی برای گرده افشانی مصنوعی آورده شود.

میوه های کیوی برخلاف اکثر میوه های دیگر به سطوح بالای گرده افشانی نیاز دارند (حدود 13000 دانه گرده در هر کلاله در مقایسه با تنها 12 دانه در گل سیب).

می توانید تعداد زیادی کندوی زنبور عسل را در باغها بطور موقت قرار دهید یا گلها را به طور مصنوعی گرده افشانی کنید.

حفاظت از باد

باد عامل اصلی محدود کننده در ایجاد مزرعه کیوی و پرورش میوه های با کیفیت بالا است. بیشتر باغ های کیوی نیاز به محافظت در برابر باد دارند ، زیرا شاخه های جوان و گلدار به راحتی آسیب می بینند.

حفاظت در برابر سرما

در زمستان ، انگورهای کیوی بدون برگ و خفته هستند و می توانند تا 10- درجه سانتیگراد در برابر یخ زدگی مقاومت کنند. اما در بهار و پاییز ، گیاهان در برابر سرمازدگی آسیب پذیر هستند. در صورت پیش بینی یخبندان ، پرورش دهندگان از آب پاش و ماشین های باد برای حفاظت از محصول خود استفاده می کنند.

اصلاح یا برش وریدها

می توانید سالی یکبار گیاهان کیوی خود را هرس کنید. این گیاه تا زمانی که به سقف قاب شما نزدیک نشود ، نمی تواند وزن چنین شاخه هایی را تحمل کند. رگهای ناخواسته را قطع کنید. شاخه های مورب شاخه هایی هستند که به طرفین پیشرفت می کنند.

کنترل علفهای هرز

علفهای هرز هنگام رشد هر گونه گیاه بسیار آزاردهنده هستند. آنها مواد مغذی و آب را از خاک مصرف می کنند و در نهایت گیاهان آسیب می بینند.

درختان میوه کیوی به فضای زیادی احتیاج دارند و این باعث می شود علف های هرز زیادی در فاصله بین دو درخت رشد کنند.

بنابراین ، شما باید مرتباً علفهای هرز را انجام دهید. و قبل از کوددهی به گیاهان خود ، تمام علف های هرز را از خاک به طور کامل حذف کنید.

مالچ کردن

مالچ برای کنترل علف های هرز و همچنین حفظ رطوبت در خاک بسیار مفید است. برگهای خشک ، نی یا مواد ارگانیک مانند اینها برای استفاده به عنوان مالچ بسیار مناسب خواهند بود.

آفات و بیماریها

آفات و بیماریها در تجارت کیوی بسیار کمتر است. پوسیدگی ریشه می تواند در اثر عفونت توسط قارچ های Phytophthora در خاک ایجاد شود ، به ویژه در نقاطی که زهکشی ضعیفی دارند.

قارچ بوتلاس Armillaria novaezelandiae از کیسه درختان مرده آلوده یا چوب های دفن شده به کیوی سرایت می کند و باعث عفونت های کشنده می شود. کپک خاکستری پوسیدگی Botrytis cinerea گل ها و میوه های جوان را در آب و هوای مرطوب آلوده می کند.

برداشت

به طور کلی ، میوه های کیوی در سن 4 تا 5 سالگی شروع به میوه دادن می کنند. اما تولید تجاری در سن 7 تا 8 سالگی آغاز می شود.

میوه ها بعداً در ارتفاعات بالا و زودتر در ارتفاع کمتر بالغ می شوند ، عمدتا به دلیل تغییر دما. میوه های بزرگتر ابتدا برداشت می شوند ، در حالی که میوه های کوچکتر اجازه دارند اندازه خود را افزایش دهند.

میوه ها پس از برداشت با پارچه ای درشت مالیده می شوند تا موهای سفت موجود در سطح آنها برداشته شود. میوه های سخت به بازار منتقل می شوند.

ارسال وظایف برداشت

پس از برداشت میوه کیوی برخی از وظایف وجود دارد. کارهای متداول پس از برداشت در زیر ذکر شده است.

درجه بندی

میوه های کیوی بر اساس اندازه و وزن آنها درجه بندی می شوند. میوه ها به طور متوسط ​​70 گرم و بالاتر درجه A دارند. و میوه هایی با وزن بین 40 تا 70 گرم به عنوان درجه B درجه بندی می شوند.

ذخیره سازی

کیوی دارای کیفیت نگهداری عالی است. می توانید میوه ها را تا 8 هفته در جای خنک و بدون یخچال در شرایط خوب نگهداری کنید. و اگر از سردخانه استفاده می کنید ، می توانید میوه ها را تا 4 تا 6 ماه در دمای -0.6 درجه سانتی گراد تا 0 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

بسته بندی

در واقع هیچ بسته استانداردی برای میوه های کیوی وجود ندارد. به طور کلی از جعبه های مقوایی با ظرفیت 3 تا 4 کیلوگرم برای بسته بندی استفاده می شود. آسترهای پلی اتیلن در محفظه های ذخیره سازی در حفظ رطوبت بالا بسیار مثر هستند و می توان از آنها برای نگهداری طولانی مدت میوه ها در شرایط خوب استفاده کرد.

بازار یابی

این مهمترین بخش از تجارت موفق پرورش کیوی است. زیرا ، اگر بتوانید محصولات خود را به درستی به بازار عرضه کنید ، مطمئناً سود خوبی خواهید داشت. نکته خوب این است که میوه های کیوی تقاضا و ارزش بسیار خوبی در بازار دارند. بنابراین ، به راحتی می توانید محصولات خود را در بازار محلی بفروشید.

حمل و نقل جاده ای با کامیون ها به دلیل دسترسی آسان از باغات به بازار ، راحت ترین راه حمل و نقل است. اکثر کشاورزان کیوی میوه های خود را از طریق نمایندگان تجاری در سطح روستا یا نمایندگان کمیسیون در بازار می فروشند.

سرانجام ، شروع و راه اندازی کیوی بسیار آسان است. ممکن است به عنوان یک مبتدی با مشکلاتی روبرو شوید. اما اگر بتوانید به طور عملی از یک کشاورز موجود یاد بگیرید ، این کار برای شما بسیار آسان خواهد بود. امیدوارم این راهنما به شما کمک زیادی کرده باشد! موفق باشید و خداوند به شما برکت دهد!

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *