پرورش تجاری پیاز یک تجارت بسیار رایج ، محبوب و قدیمی در بسیاری از کشورهای جهان است. در واقع پیاز در سراسر جهان کشت و مورد استفاده قرار می گیرد.

پیاز با نامهای دیگری مانند پیاز پیاز یا پیاز معمولی نیز شناخته می شود. این یک سبزی است و این وسیع ترین گونه از جنس Allium است. سیر ، پیازچه ، پیاز و پیاز چینی از خویشاوندان نزدیک پیاز هستند.

پیاز عمدتا به عنوان غذای مخصوص استفاده می شود. پیازها عموماً به عنوان سبزیجات یا بخشی از غذای خوش طعم پخته سرو می شوند ، اما می توانند به صورت خام مصرف شوند یا برای تهیه ترشی یا چاوتنی استفاده شوند. بیشتر پیازها در صورت خرد شدن تند هستند و حاوی مواد شیمیایی خاصی هستند که ممکن است چشم ها را تحریک کند.

با این حال ، پیاز یکی از محبوب ترین و محبوب ترین سبزیجات برای اکثر مردم در سراسر جهان است. پرورش پیاز بسیار آسان و سودآور است.

سرمایه گذاری مورد نیاز برای تجارت تجاری پیاز نسبتاً کمتر است و مراقبت از برنامه ها بسیار آسان است. مبتدیان همچنین می توانند به راحتی تولید پیاز تجاری را آغاز کنند.

در سال 2019 ، کل تولید پیاز و موسیر در سراسر جهان 4.5 میلیون تن بود. چین با تولید 22 درصد از کل جهان و ژاپن ، مالی و کره جنوبی به عنوان تولیدکنندگان ثانویه ، تولیدکننده برتر بودند.

با این حال ، پرورش پیاز بسیار آسان و سودآور است. می توانید این تجارت را شروع کنید ، حتی اگر مبتدی هستید. قبل از شروع تجارت تجاری پرورش پیاز اطلاعات بیشتری بخوانید.

فهرست مطالب

ارزش تغذیه ای پیاز
فواید پیاز برای سلامتی
مزایای کسب و کار پرورش پیاز
چگونه می توان تجارت پیاز را راه اندازی کرد
گزینش سایت
آماده سازی زمین
شرایط آب و هوایی برای پرورش پیاز
تنوع مناسب را انتخاب کنید
خرید بذر
کاشتن
مراقبت
تغذیه/کوددهی
آبیاری
مالچ کردن
وجین کردن
آفات و بیماریها
برداشت
بازده
بازار یابی

ارزش تغذیه ای پیاز

پیاز یک سبزی عالی است که حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی مختلف و ترکیبات گیاهی قوی است که به طرق مختلف باعث افزایش سلامت می شود.

مردم از پیاز به دلیل خواص دارویی خود استفاده می کنند. آنها اغلب برای درمان بیماری هایی مانند سردرد ، زخم دهان و بیماری های قلبی استفاده می شوند.

 

بسته به تنوع ، بیشتر پیازها حدود 1٪ پروتئین ، 9٪ کربوهیدرات (شامل 4٪ شکر و 2٪ فیبر غذایی) ، 89٪ آب و مقدار ناچیز چربی است. [ 1 ]

پیاز حاوی مقادیر کمی مواد مغذی ضروری است و دارای ارزش انرژی 40 کیلو کالری در 100 گرم است. پیاز طعم لذیذی به غذاها می بخشد ، بدون اینکه محتوای کالری قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

فواید پیاز برای سلامتی

پیاز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. و خواص دارویی پیاز از زمان های قدیم شناخته شده است. با این حال ، در اینجا ما سعی می کنیم در مورد مزایای پیاز برای سلامتی توضیح دهیم.

  • پیاز سرشار از مواد مغذی است. آنها کالری کمی دارند اما ویتامین ها و مواد معدنی زیادی دارند. آنها منبع خوبی از ویتامین C ، B و پتاسیم هستند.
  • مصرف پیاز ممکن است به کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی (مانند فشار خون بالا) کمک کند.
  • بیشتر پیازها سرشار از آنتی اکسیدان هستند. پیاز قرمز سرشار از آنتوسیانین است که رنگدانه های گیاهی قوی هستند و ممکن است در برابر بیماری های قلبی ، سرطان ها و دیابت محافظت کنند.
  • رژیم غذایی سرشار از سبزیجات آلیوم (مانند پیاز) ممکن است در برابر برخی از سرطان ها محافظتی داشته باشد. بنابراین ، می توانید پیاز را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.
  • مصرف پیاز به دلیل ترکیبات مفید زیادی که در پیاز وجود دارد ، ممکن است به کاهش قند خون بالا کمک کند.
  • مطالعات نشان می دهد که مصرف پیاز با افزایش تراکم مواد معدنی استخوان در ارتباط است.
  • پیاز دارای خواص ضد باکتریایی است. آنها از رشد باکتری های بالقوه مضر مانند E. coli و S. aureus جلوگیری می کنند.
  • پیاز مفید است و ممکن است به شما در تقویت سلامت دستگاه گوارش کمک کند. آنها منبع غنی از پروبیوتیک ها هستند که به تقویت سلامت دستگاه گوارش ، بهبود تعادل باکتریایی در روده و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
  • شما می توانید از پیاز به طرق مختلف لذت ببرید. آنها را می توان به راحتی به غذاهای خوش طعم ، از جمله تخم مرغ ، غذاهای گوشتی ، سوپ ها و غذاهای پخته اضافه کرد.

مزایای کسب و کار پرورش پیاز

تجارت پیاز در مقیاس بزرگ یا تجاری بسیار قدیمی است و در بسیاری از کشورهای جهان محبوب است. راه اندازی و راه اندازی تجارت تجاری پرورش پیاز بسیار آسان و ساده است. حتی مبتدیان نیز می توانند این تجارت را شروع کنند.

پرورش پیاز تجاری بسیار سودآور است و راه بسیار خوبی برای کسب درآمد است. در اینجا ما سعی می کنیم مزایا/مزایای اصلی تجارت تجاری تولید پیاز را شرح دهیم.

  • پرورش پیاز تجاری یک تجارت بسیار قدیمی و محبوب در بسیاری از کشورها است.
  • بسیاری از مردم در حال حاضر برای تأمین معاش خود این تجارت را انجام می دهند. مردم از زمان های قدیم پیاز پرورش می دادند.
  • این یک تجارت ثابت است ، بنابراین نیازی نیست نگران راه اندازی و راه اندازی این تجارت باشید. شما می توانید کشاورزان پیاز زیادی را در منطقه خود پیدا کنید.
  • پرورش پیاز بسیار آسان و ساده است ، حتی مبتدیان نیز می توانند تولید تجاری را شروع کنند.
  • شما می توانید از تجارت پیاز سود خوبی ببرید ، زیرا تولید پیاز تجاری سودآور است.
  • شما می توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی سود بسیار خوبی کسب کنید.
  • تقاضا و ارزش پیاز در بازار خوب است.
  • این یک محصول بسیار محبوب در بازار سبزیجات است. بنابراین ، شما هیچ نگرانی برای بازاریابی محصولات خود ندارید.
  • مراقبت از گیاهان پیاز بسیار آسان است و به طور کلی گیاهان بسیار خوب رشد می کنند. حتی اگر مبتدی باشید ، می توانید از گیاهان مراقبت کنید.
  • پرورش پیاز تجاری بسیار سودآور است ، بنابراین می تواند منبع اشتغال خوبی برای مردم روستا باشد. مخصوصاً برای افراد تحصیل کرده بیکار.
  • تولید تجاری پیاز به سرمایه گذاری بالایی نیاز ندارد. و شما پول سرمایه گذاری شده خود را در مدت زمان بسیار کوتاهی پس می گیرید.
  • پیاز بسیار مغذی است و مصرف منظم آن فواید زیادی برای سلامتی دارد.
  • اگر تجارت پیاز خود را شروع کرده اید ، می توانید از پیاز تازه (اگر دوست دارید) لذت ببرید.

چگونه می توان تجارت پیاز را راه اندازی کرد

شروع تجارت تجاری پرورش پیاز نسبتاً آسان و ساده است. گیاهان پیاز به طور کلی خوب رشد می کنند و مراقبت از گیاهان بسیار آسان و ساده است. اگرچه ، اگر مبتدی هستید ، باید عملاً از یک کشاورز متخصص یاد بگیرید.

 
پیاز ، پیاز ، پرورش پیاز ، تجارت پیاز ، پرورش پیاز تجاری ، تجارت پیاز تجاری ، پرورش پیاز سودآور ، سود پرورش پیاز ، پرورش پیاز برای مبتدیان ، راهنمای کسب و کار پرورش پیاز

در اینجا ما سعی می کنیم اطلاعات بیشتری در مورد شروع و راه اندازی یک تجارت موفق پرورش پیاز از کاشت مراقبت تا برداشت و بازاریابی شرح دهیم.

گزینش سایت

پیاز را می توان در طیف وسیعی از خاک ها کشت کرد. آنها را می توان از خاک لومی شنی تا خاک رس با امکانات زهکشی خوب پرورش داد. سطح pH بهینه برای رشد پیاز باید بین 6.5 تا 7.5 باشد.

آماده سازی زمین

آماده سازی کامل زمین بخش مهمی از تجارت تجاری پرورش پیاز است. بنابراین ، زمین را کاملاً آماده کنید.

 

زمین را شخم بزنید تا کشت خوبی داشته باشد و کود کود حیاط مزرعه را به میزان 20 تن در هکتار در زمان آخرین شخم زدن بمالید. برای توصیه کودهای شیمیایی با متخصص محلی تماس بگیرید.

شرایط آب و هوایی برای پرورش پیاز

گیاهان پیاز به خوبی رشد می کنند و در محدوده دمای 13 تا 24 درجه سانتیگراد برای مرحله رویشی و 16 تا 21 درجه سانتیگراد برای مرحله پیازدهی و 30 تا 35 درجه سانتی گراد در مرحله بلوغ و برداشت وفق داده می شوند.

بهترین تولید را می توان در هوای معتدل و بدون سرما ، گرما و بارندگی زیاد به دست آورد.

 

تنوع مناسب را انتخاب کنید

انواع مختلف پیاز برای انتخاب وجود دارد. و همه این گونه ها از نظر اندازه ، شکل و رنگ متفاوت هستند. انواع مختلف پیاز مانند سفید ، قرمز و زرد با اندازه های مختلف از ترشی کوچک تا بزرگ موجود است.

و شکل پیازها نیز متفاوت است ، مانند کره ، بالا یا دوکی شکل. شما باید آن گونه هایی را انتخاب کنید که در منطقه شما به خوبی رشد می کنند. بنابراین ، برای داشتن توصیه های خوب ، با کشاورزان محلی خود مشورت کنید.

برخی از انواع پیاز رایج عبارتند از: Yellow Sweet Spanish ، Red Wethersfield ، First Edition ، Burgundy ، White Bermuda و Stuttgarter.

 

خرید بذر

گیاهان پیاز را می توان به روش های مختلف پرورش داد. می توانید پیاز را از پیوندها ، مجموعه ها یا دانه ها شروع کنید. بنابراین پس از انتخاب انواع ، می توانید ست ، پیوند یا دانه بخرید.

کاشتن

برای پرورش پیاز تجاری ، آبیاری در زمان پیوند/دوبار شدن میخک ضروری است ، و سپس آبیاری سبک در روز سوم پس از کاشت مورد نیاز است. پیوندها را بلافاصله پس از کاشت آبیاری کنید.

مراقبت

سینی های پیاز عموماً به مراقبت کمتر و مدیریت دیگر نیاز دارند. اگرچه ، مراقبت بیشتر به رشد خوب گیاهان کمک می کند. در اینجا سعی داریم بیشتر در مورد مراقبت از پیاز توضیح دهیم.

کاشت پیاز | خبرگزاری N.S.D

 

تغذیه/کوددهی

گیاهان پیاز تغذیه کننده های سنگین هستند. آنها برای رشد بهتر به کودهای اضافی نیاز دارند. به طور کلی 150: 50: 80: 80 کیلوگرم NPKS در هکتار مورد نیاز است. 50 N N و 100 P P ، K و S را به عنوان دوز پایه و 50 remaining باقی مانده از N را به مدت دو تا 30 تا 45 روز پس از پیوند اعمال کنید. قبل از ایجاد لامپ ، روپوش باید تکمیل شود.

آبیاری

آبیاری برای تجارت موفق پیاز ضروری است. پیوندها را بلافاصله پس از کاشت آبیاری کنید و آبیاری سبک را در روز سوم پس از کاشت انجام دهید و آبیاری بعدی در فاصله 7 تا 10 روز (بسته به شرایط خاک و فصل) انجام می شود.

مالچ کردن

مالچ گزینه مناسبی برای حفظ رطوبت در خاک است. همچنین به جلوگیری از علف های هرز از مزرعه کمک می کند. برای مالچ کردن می توانید از مواد آلی استفاده کنید.

 

وجین کردن

علفهای هرز مواد مغذی را از خاک مصرف می کنند و گیاهان آسیب می بینند. بنابراین ، کنترل علف های هرز به طور منظم بسیار مهم است. ابتدا همه علف های هرز را قبل از کاشت حذف کنید. شما می توانید Oxyfluorfen را با نرخ 0.15 تا 0.25 کیلوگرم در هکتار یا Fluchloralin به میزان 1 کیلوگرم در هکتار یا Pendimethalin به میزان 3.5 زباله در هکتار استفاده کنید.

برای محصول بذر مستقیم ، Pendimethalin را به میزان 3 میلی لیتر در لیتر آب درست پس از کاشت استفاده کنید. انجام این کار روی جوانه زنی و رشد نهال تاثیری نخواهد داشت.

 

آفات و بیماریها

آفات و بیماریها در تجارت پیاز به طور کلی کمتر است. اگرچه ، در صورت مواجه شدن با مشکل باید با یک متخصص در منطقه خود مشورت کنید.

برداشت

شما باید برداشت پیاز را در مرحله سقوط 50 درصد گردن شروع کنید. برداشت پیاز در مرحله مناسب بلوغ بسیار مهم است. به طور کلی پیازهای پیاز زمانی به بلوغ می رسند که گیاهان تولید برگ و ریشه جدید را متوقف کنند.

 

ریزش گردن نشان دهنده بلوغ پیاز است. اگرچه زمان دقیق برداشت بستگی به عوامل مختلفی مانند فصل کاشت ، رقم/رقم ، قیمت بازار و همچنین شرایط محصول دارد.

اگر می خواهید پیازها را ذخیره کنید ، قبل از برداشت مطمئن شوید که تمام پیازها کاملاً رشد کرده اند. پیازها معمولاً با کشیدن پیازها (اگر خاک سبک باشد) با دست برداشت می شود.

بازده

گفتن عدد دقیق بسیار دشوار است. زیرا میزان دقیق عملکرد به عوامل متعددی بستگی دارد. به طور کلی ، شما می توانید بین 25 تا 30 تن در هکتار انتظار داشته باشید.

 

بازار یابی

بازاریابی پیاز بسیار آسان است. این مزایای بسیار خوبی برای تجارت پیاز تجاری تجاری است. شما می توانید به فروشگاه های عمده فروشی محلی یا فروشگاه های خرده فروشی بفروشید یا حتی می توانید در حیاط بازارهای دولتی بفروشید.

اینها مراحل و روشهای متداول برای شروع و راه اندازی یک کسب و کار موفق پرورش پیاز است. امیدوارم این راهنما به شما کمک کرده باشد! موفق باشید!

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *