پرورش بزهای پیگمی به عنوان حیوانات خانگی در برخی از کشورها بسیار محبوب است. بزهای پیگمی به دلیل اندازه کوچک و طبیعت بسیار دوستانه خود به عنوان حیوانات خانگی بسیار محبوب هستند. اگرچه در مورد پرورش بزهای پیگمی به عنوان حیوانات خانگی نظرات متفاوتی از افراد مختلف دریافت خواهید کرد.

این فقط به این دلیل است که افراد مختلف به دنبال چیزهای مختلف در حیوانات خانگی خود هستند. و همه انواع حیوانات ممکن است بهترین یا ایده آل ترین حیوانات خانگی برای همه نباشند. اما بزهای پیگمی واقعا زیبا هستند و ممکن است برای شما به عنوان حیوان خانگی بهترین باشند.about:blank

اندازه آنها کوچکتر است ، به راحتی مدیریت می شوند و با انسانها بسیار دوستانه هستند. قبل از پرورش بزهای پیگمی یا هر حیوان دیگری به عنوان حیوان خانگی ، باید به طور کامل با حیوان آشنا شوید.

فهرست مطالب

پرورش بز پیگمی به عنوان حیوان خانگی
جاذبه های فیزیکی
خلق و خوی مزاج
نمایش احساسات
کارهای روزانه
تقاضای تغذیه
مسکن برای بزهای کوچک حیوان خانگی
نکاتی در مورد پرورش بز پیگمی به عنوان حیوان خانگی

 

پرورش بز پیگمی به عنوان حیوان خانگی

اگر در مورد پرورش بزهای کرگدن به عنوان حیوانات خانگی در خانه خود فکر می کنید ، باید چند نکته در مورد آنها بدانید. سعی کنید عادات ، نیازها ، شخصیت و خلق و خوی بزهای پیگمی را با آنچه انتظار دارید مطابقت دهید و چه امکاناتی را می توانید در اختیار بزها قرار دهید.

هیچ کس نمی خواهد یک حیوان خانگی ناراضی ببیند ، و این کاملاً یک منظره تأسف آور است. بنابراین حیوانات خانگی شما باید کنجکاو ، شاد ، شیطنت و بازیگوش باشند. اگر مطمئن هستید که می توانید آنها را راضی نگه دارید ، پرورش بزهای کوچک را به عنوان حیوانات خانگی در نظر بگیرید .

در اینجا ما در مورد برخی از ویژگی های معمولی بزهای پیگمی توضیح داده ایم که باید با خواسته های خود از حیوان خانگی مطابقت داشته باشید. اگر بیشتر اینها با شما مطابقت دارند ، پس پیگمی ها به عنوان حیوانات خانگی برای شما انتخاب خوبی هستند.

پرورش یک جفت یا تعداد بیشتری کله پا به عنوان حیوان خانگی را در نظر بگیرید. زیرا پیگمی مجرد می تواند ناراضی باشد و منظره ای پشیمان کننده ایجاد کند. پیگمی ها از نظر اندازه کوچکتر هستند ، اما بسیار اجتماعی هستند و نیاز به همراهی سایر پیگمی ها یا حیوانات دارند.

 

گاوها ، الاغ ها یا اسب های شما نیز می توانند شرکت خوبی برای خوشحال ماندن باشند. بنابراین اگر امکانات و منابع لازم برای پرورش بیش از یک بز بزکاهی به عنوان حیوان خانگی را ندارید ، این حیوان برای شما مناسب نیست و نباید آنها را به عنوان حیوان خانگی داشته باشید.

جاذبه های فیزیکی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، بزهای پیگمی از نظر اندازه و ساختار بدن با سایر بزهای معمولی متفاوت هستند. آنها دارای ظاهر منحصر به فرد تنومند با اندازه جمع و جور ، عضلانی و کوچک هستند.

یک بز بزماهی بالغ حدود 75 پوند وزن دارد و در حدود 16 تا 23 اینچ در شانه خود ایستاده است.

 
بزهای پیگمی ، بزهای پیگمی به عنوان حیوانات خانگی ، پرورش بزهای پیگمی به عنوان حیوانات خانگی ، پرورش بزهای کوچک

آنها با طیف گسترده ای از رنگ ها عرضه می شوند. معمولاً آنها در کتهای آگوتی ، مشکی ، برنزه ، سفید یا مخلوط رنگ یافت می شوند. یکی از نکات قابل توجه در مورد بز پیگمی نوزادان آنها است. بچه های بز پیگمی خیلی ناز هستند که نمی توانند مقاومت کنند.

خلق و خوی مزاج

هر بز پیگمی دارای شخصیت متمایزی است. و هر بز نیازهای مشخصی دارد. اما بیشتر آنها دوستانه هستند ، اگرچه ممکن است همه آنها از دیدن شما خوشحال نشوند.

همه سگهای خرگوش مانند یک سگ خانگی وفادار از شما استقبال نمی کنند و مطلقاً همه همراهان دلپذیری نیستند. اما بیشتر آنها سازگار و مطیع هستند.

 

معمولاً ماده ها و پولهای اخته شده مطیع هستند و ماهیت خوبی دارند. و دلارها کمی مستقل تر ، سرسخت و سرسخت هستند. بنابراین برای پرورش بزهای پیگمی به عنوان حیوان خانگی ، مرطوب کننده یا ماده برای شما مناسب خواهد بود.

اگر آنها را از کودکی شروع کنید ، آنها به راحتی خود را با شما و محیط خانه خود سازگار می کنند. بزهای پیگمی از خیس شدن متنفرند. بنابراین هرگز سعی نکنید آنها را خیس کنید ، در غیر این صورت ممکن است تغییراتی در روحیه آنها مشاهده کنید.

نمایش احساسات

اکثر بزهای پیگمی ملایم و پاسخگو به انسان هستند. آنها ممکن است با هدایت خرگوش به آنجا و توجه را از شما بخواهند. اما برخی از صاحبان بز بزنگاهی ادعا می کنند که بعید است احساسات خود را نشان دهند.

 

آنها معمولاً احساسات خود را به خوبی پنهان می کنند و حتی اگر شما را تا سرحد مرگ دوست داشته باشند. آنها معمولا دم خود را لحظه ای تکان می دهند در حالی که شما در اطراف آنها هستید. بزهای کوچک حیوان خانگی که در خانه پرورش داده می شوند به اندازه برادران سگ خود وفادار و وفادار هستند.

گاهی اوقات آنها وقتی چیزی را می خواهند یا ناراحتی خود را ابراز می کنند ، بسیار بلند هستند.

کارهای روزانه

بزهای پیگمی بسیار بازیگوش هستند و بیشتر وقت خود را با بازی می گذرانند. آنها عاشق دلقک و دور زدن هستند ، که ممکن است به نظر شما تیزبین باشند.

 

شما آنها را خواهید دید که در حال بازکردن یکدیگر در زمین های باز هستند. گاهی اوقات می توانید آنها را گاه و بیگاه دعوای ساختگی (سر و پشت) مشاهده کنید. برای زندگی شاد ، باید محیطی محرک برای آنها فراهم کنید که دامنه زیادی برای بازی دارد.

می توانید چند چوب چوب یا چیزهای دیگر از این قبیل (که می توانند برای بالا رفتن و پریدن از آنها استفاده کنند) قرار دهید. بزهای پیگمی نیز خیلی راحت خسته می شوند. بنابراین باید امکانات بازی خلاقانه ای برای آنها ایجاد کنید.

تقاضای تغذیه

برای پرورش بزهای پیگمی به عنوان حیوان خانگی ، باید غذاهای مغذی را با توجه به نیاز روزانه آنها تهیه کنید. خوراک بز پیگمی حیوان خانگی کمی متفاوت از سیستم تغذیه بز تجاری است.

 

می توانید چای بز استاندارد (که در بازار تهیه خواهید کرد) را با یونجه علفی تکمیل کنید. هرگز یونجه یونجه را به پیگمی های خود ندهید ، زیرا یونجه می تواند باعث ایجاد سنگ های ادراری شود. هر از چند گاهی می توانید با مشتی غلات از آنها استقبال کنید.

همچنین می توانید سبزیجات و میوه ها را به عنوان خوراکی به آنها بدهید. دوبار در روز به آنها مخلوط بز بدهید (حداکثر 2 تا 3 اونس). آنها تمایل به چاقی دارند و باید با تغذیه متوسط ​​این جوانه را از بین برد.

 

همیشه سعی کنید آنها را از برخی گیاهان سمی دور نگه دارید. Laburnum ، Azaleas ، سرخدار ژاپنی ، رودودندرون و غیره گیاهان سمی برای بزهای پیگمی هستند. هرگز پسماندهای غذایی حیوانات دیگر را در اختیار آنها قرار ندهید. و همیشه مقدار کافی آب تمیز و تازه به آنها ارائه دهید.

مسکن برای بزهای کوچک حیوان خانگی

بزهای پیگمی موجودات بسیار ساده ای هستند. اگر شما یک محوطه ساده سه طرفه را برای آنها مدیریت کنید ، آنها خوشبخت زندگی خواهند کرد. اگر یک انبار کوچک ، خوب تهویه و ایمن داشته باشید ، برای پیگمی های شما بهتر خواهد بود.

 

همچنین باید بستن آنها را محکم و ایمن کنید. بسته شدن قوی و ایمن نه تنها آنها را در برابر شکارچیان و سگهای ولگردی که آنها را آزار می دهد محافظت می کند ، بلکه از برنامه های فرار احمقانه آنها نیز جلوگیری می کند.

بزهای پیگمی معمولاً زندگی و خوابیدن در مکانهای خشک و مرتفع را ترجیح می دهند. بنابراین سعی کنید خانه آنها را در مکان مرتفع تری قرار دهید و خانه را همیشه خشک و تمیز نگه دارید. همچنین برخی از وسایل خوابیده و بازی را در داخل خانه نگه دارید.

نکاتی در مورد پرورش بز پیگمی به عنوان حیوان خانگی

پیگمی ها به عنوان حیوانات خانگی عالی هستند. اگر فکر می کنید که می توانید به خوبی از عهده آنها برآیید ، برخی از بزهای کوچک را به عنوان حیوانات خانگی پرورش دهید. با این حال ، هنگام پرورش بز کرگدن به عنوان حیوان خانگی ، نکات زیر را بخوانید.

 
  • ایده خوبی است که قبل از در نظر گرفتن پیگمی ها به عنوان حیوانات خانگی ، با قوانین دامداری شهرستان خود مشورت کنید.
  • باک ها به عنوان حیوانات خانگی خوب نیستند ، بوی بد می دهند. بنابراین برای پرورش حیوانات خانگی به زنان یا پولهای اخته شده توجه کنید.
  • برای اجتناب از صدمات تصادفی ، افشای پیشنهاد می شود.
  • هر 4 تا 6 هفته یکبار مرتب ساق پا را انجام دهید.
  • آنها را به موقع واکسینه کنید و همچنین به بررسی منظم نیاز دارند (معمولاً سالی یکبار معاینات دامپزشکی). پیگمی های خود را برای کزاز ، کلیه های پالپی و انتروتوکسمی واکسینه کنید.
  • کرم منظم برای پیگمی ها ضروری است (حداقل دو بار در سال لازم است).
  • در هنگام خرید بزهای پیگمی ، سعی کنید تعدادی نوزاد پیگمی از یک پرورش دهنده ثبت شده در منطقه خود داشته باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *