دی اکسید تیتانیوم برای پوست: هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

قبل از خرید محصول مراقبت از پوست با دی اکسید تیتانیوم، مزایا و معایب آن را بدانید.

دی اکسید تیتانیوم یک ماده معدنی است که به طور گسترده در محصولات مراقبت از پوست مانند آرایش مبتنی بر پودر و ضد آفتاب استفاده می شود. اما آیا دی اکسید تیتانیوم برای پوست بی خطر است؟

کرم‌های ضد آفتاب با دی‌اکسید تیتانیوم برای استفاده روزانه خوب هستند، زیرا محافظت موثر در برابر اشعه ماوراء بنفش را در طول قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید ایجاد می‌کنند. در حالی که سال هاست در صنعت مراقبت از پوست و زیبایی استفاده می شود، نگرانی هایی در مورد ایمنی آن وجود دارد. این مقاله را بخوانید تا همه چیز در مورد استفاده از دی اکسید تیتانیوم برای پوست را بدانید.

protip_iconآیا میدانستید؟
دی اکسید تیتانیوم با نام های تیتانیا و اکسید تیتانیوم (IV) نیز شناخته می شود. این یک ترکیب معدنی است.

در این مقاله

دی اکسید تیتانیوم چیست؟

پودر دی اکسید تیتانیوم

دی اکسید تیتانیوم یک ماده معدنی بی بو و سفید رنگ است که به طور طبیعی در سطح زمین یافت می شود ( 1 ). این یک ماده طبیعی محبوب در بسیاری از محصولات آرایشی معدنی است. رنگ روشن، ضریب شکست بالا، توانایی فیلتر کردن اشعه ماوراء بنفش و مات بودن آن، آن را به رنگدانه ای عالی تبدیل می کند که به طور گسترده در کرم های ضد آفتاب و سایر محصولات مراقبت از پوست و مراقبت شخصی مانند پودر، رژگونه، صابون، لوسیون و خمیر دندان استفاده می شود. همچنین در رنگ، پروتز، پلاستیک، سرامیک، کاغذ و افزودنی های غذایی استفاده می شود.

protip_iconچیزهای بی اهمیت
ویلیام گرگور، کانی شناس و روحانی بریتانیایی، دی اکسید تیتانیوم را در سال 1791 کشف کرد. او آن را در کورنوال در ماسه مغناطیسی سیاه شناسایی کرد.

برخی نگرانی های ایمنی در مورد استفاده از دی اکسید تیتانیوم در محصولات مراقبت از پوست وجود دارد. چقدر برای پوست بی خطر است؟ در زیر بیابید.

آیا دی اکسید تیتانیوم برای پوست بی خطر است؟ آیا عوارض جانبی دارد؟

استفاده موضعی از دی اکسید تیتانیوم ممکن است باعث تحریک پوست شود

اکثر محصولات مراقبت از پوست تجاری حاوی دی اکسید تیتانیوم میکرونیزه شده با آلومینا، دایمتیکون، سیلیس و تری متوکسی کاپریل سیلان هستند. از این رو به عمق پوست نفوذ نمی کند.

چندین مطالعه ثابت کرده اند که دی اکسید تیتانیوم، حتی به عنوان نانوذرات، به پوست یا لایه شاخی (SC) نفوذ نمی کند ( 2 ). مطالعه ای که در مجله International Journal of Environmental Research And Public Health منتشر شد نشان داد که نانوذرات دی اکسید تیتانیوم (TiO2NPs) نمی توانند به پوست دست نخورده و آسیب دیده نفوذ کنند ( 3 ). پیشنهاد شده است که تنها پس از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند یک اثر سمی بالقوه بر روی پوست نشان دهد.

تصور می شود زمانی که به صورت خوراکی یا استنشاقی مصرف شود خواص سرطان زایی دارد. با این حال، هیچ یک از مطالعات هیچ شواهدی مبنی بر سرطان زایی iدی اکسید تیتانیوم پیدا نکرد ( 4 ). همچنین شواهدی مبنی بر اثرات نامطلوب دی اکسید تیتانیوم پس از مصرف موضعی وجود ندارد. با این حال، برخی از افراد ممکن است به آن حساسیت داشته باشند، و در صورت استفاده موضعی، دی اکسید تیتانیوم ممکن است:

  •  چشم و پوست خود را تحریک کند
  •  ممکن است باعث سرفه، خلط و تنگی نفس (در صورت استنشاق) شود.

در لیست حق دانستن مواد خطرناک به نقل از ( 5 ) قرار دارد

  •  اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA)
  •  کنفرانس آمریکایی بهداشت متخصصان صنعتی دولتی (ACGIH)
  •  موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی (NIOSH)

از آنجایی که مطالعات قطعی نیستند و هیچ داده ای در مورد سطح ایمن قرار گرفتن در معرض وجود ندارد، مهم است که قبل از خرید به دنبال مهر و موم “ایمن ساخته شده” روی محصولات مراقبت از پوست باشید.

با این حال، اگر از محصولاتی با دی اکسید تیتانیوم بدون هیچ مشکلی استفاده می کنید، وحشت نکنید. این یک فیلتر UV موثر است و می تواند از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت کند . در اینجا دلایل استفاده گسترده از آن در محصولات آورده شده است.

کاربرد دی اکسید تیتانیوم در مراقبت از پوست

زنی که از ضد آفتاب حاوی دی اکسید تیتانیوم استفاده می کند

1. در کرم های ضد آفتاب

ذرات دی اکسید تیتانیوم می توانند اشعه های مضر نور فرابنفش را مسدود کرده و از پوست شما در برابر سرطان، آسیب UV، پیری نوریو استرس اکسیداتیو محافظت کنند. این می تواند اشعه های UVA و UVB را از روی پوست شما پخش کند و یک ماده فعال در محصولات ضد آفتاب مبتنی بر مواد معدنی است. روی پوست ملایم است و هنگام استفاده در اطراف چشم احساس سوزش ایجاد نمی کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از دی اکسید تیتانیوم این است که هنگام استفاده در غلظت های کمتر، گچ سفیدی روی پوست باقی نمی گذارد ( 3 ).

2. در محصولات آرایشی

دی اکسید تیتانیوم در محصولات آرایشی و بهداشتی به عنوان یک عامل روشن کننده، غلیظ کننده و مات کننده استفاده می شود ( 3 ). معمولاً در پودرهای شل و فشرده، سایه چشم و رژگونه یافت می شود. ذرات رنگدانه روشن دی اکسید تیتانیوم پرتوهای نور را می شکنند. این خاصیت لکه ها و مشکلات رنگدانه پوست را پنهان می کند. پوست را روشن می کند و نتایج دلخواه را به شما می دهد.

3. در محصولات برای پوست های حساس

دی اکسید تیتانیوم یک ماده معدنی خاکی بی اثر است و برای پوست ملتهب یا مستعد قرمزی ملایم است. از این رو، معمولاً در محصولات مراقبت از پوست مورد تایید قرار می گیرد تا برای پوست های حساس ایمن باشد .

اینفوگرافیک: راهنمای ساده برای دی اکسید تیتانیوم برای پوست

دی اکسید تیتانیوم یک ماده شیمیایی بی اثر است که به دلیل خواص محافظتی در برابر نور خورشید مشهور است. این ماده همه کاره به لطف مزایایی که دارد، از محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش گرفته تا به حداقل رساندن عیوب پوست، در چندین محصول یافت می شود. اینفوگرافیک زیر را بررسی کنید تا درباره کاربردهای دی اکسید تیتانیوم در مراقبت از پوست و محصولات رایجی که این ماده ملایم را در آنها پیدا می کنید بیشتر بدانید.

راهنمای ساده دی اکسید تیتانیوم برای پوست (اینفوگرافی)

دی اکسید تیتانیوم نام جدیدی در صنعت مراقبت از پوست نیست. در آرایش های پودری و ضد آفتاب استفاده شده است. با این حال، چند نگرانی ایمنی در مورد استفاده از دی اکسید تیتانیوم برای پوست وجود دارد. اگرچه چند حدس و گمان در مورد سمی بودن این ماده وجود دارد، شواهد علمی کافی برای اثبات ناامن بودن دی اکسید تیتانیوم برای پوست شما وجود ندارد. با این حال، اگر به مصرف موضعی دی اکسید تیتانیوم حساسیت دارید، ممکن است واکنش های کمی ایجاد کند. بنابراین، اگر از محصولاتی با دی اکسید تیتانیوم استفاده کرده اید، می توانید به استفاده از آنها ادامه دهید. در غیر این صورت قبل از استفاده یک پچ تست انجام دهید.

سوالات متداول

دی اکسید تیتانیوم بهتر است یا اکسید روی؟

اکسید روی به عنوان ضد آفتاب بهتر از دی اکسید تیتانیوم است. مانند اکسید روی، دی اکسید تیتانیوم می تواند به طور موثر پرتوهای UV-B و موج کوتاه UV-A را مسدود کند. با این حال، به اندازه دی اکسید روی در جلوگیری از اشعه UV-A طولانی موثر نیست.

آیا دی اکسید تیتانیوم می تواند باعث ایجاد جوش شود؟

خیر. دی اکسید تیتانیوم غیر کومدوژنیک است. با این حال، افرادی که پوست حساس و مستعد آکنه دارند باید با احتیاط از آن استفاده کنند زیرا ممکن است پوست حساس را تحریک کرده و باعث جوش شود.

آیا دی اکسید تیتانیوم در اروپا ممنوع است؟

قرار است دی اکسید تیتانیوم به عنوان یک افزودنی غذایی در اروپا ممنوع شود و از اوت 2022 اعمال شود.

آیا دی اکسید تیتانیوم مورد تایید FDA است؟

بله، دی اکسید تیتانیوم به عنوان یک ماده در کرم های ضد آفتاب مورد تایید FDA است.

خوراکی های کلیدی

  • دی اکسید تیتانیوم یک ماده معدنی سفید بی اثر و بدون بو است و به طور طبیعی در سطح زمین یافت می شود.
  • ذرات دی اکسید تیتانیوم جلوی اشعه های مضر فرابنفش را می گیرند. بنابراین، از پوست در برابر پیری نوری، استرس اکسیداتیو، آسیب UV و سرطان محافظت می کند.
  • محصولات آرایشی و بهداشتی از دی اکسید تیتانیوم به عنوان یک عامل روشن کننده، غلیظ کننده و مات کننده استفاده می کنند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *