10 نکته شگفت انگیز مراقبت از پوست برای اینکه بعد از 25 سالگی جوان به نظر برسید

حتی زمانی که به اواخر دهه 20 سالگی خود وارد می شوید، با چند گام آسان، از پوستی جوان تر لذت ببرید.

هنگامی که از 25 عبور کنید، تغییرات متعددی را در بدن خود به خصوص پوست خود مشاهده می کنید. علائم پیری مانند خشکی، چین و چروک، خطوط ریز، حلقه‌های سیاه و منافذ قابل مشاهده در این مرحله از زندگی شروع به نمایان شدن می‌کنند. با این حال، ما می‌توانیم با راهنمایی‌های صحیح مراقبت از پوست به شما کمک کنیم تا بعد از ۲۵ سالگی جوان به نظر برسید. برای کاهش این علائم و جلوگیری از پیری زودرس باید از پوست خود مراقبت مناسبی داشته باشید. آیا آسان است؟ آیا می توانید علائم پیری را معکوس کنید؟ اجازه دهید در اینجا پیدا کنیم. برای کمک به حفظ سلامت پوست و به نظر رسیدن جوان و سرزنده، نکات ساده را بخوانید.

در این مقاله

مراقبت از پوست بعد از 25 – 10 نکته شگفت انگیز

1. صورت خود را تمیز کنید

زنی در حال تمیز کردن صورتش برای داشتن پوستی جوان تر

 

این برای پوست بسیار مهم است. همیشه پاک کننده ای را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد. مارک های زیادی موجود است. از یکی استفاده کنید که بهترین کار را برای شما دارد. یک پاک کننده خوب منافذ و ناخالصی ها را به طور کامل پاک می کند ( 1 ). و همچنین آثار چربی و آرایش را از بین می برد و پوست شما را نرم، شاداب و تمیز می کند. پاکسازی باید دو بار در روز، یک بار در صبح و یک بار قبل از رفتن به رختخواب انجام شود.

protip_iconآیا میدانستید؟
حتی انسان های اولیه نیز از روش های پاکسازی پوست استفاده می کردند. با این حال، این کار شامل خراشیدن پوست با استفاده از یک سنگ یا یک تکه استخوان به عنوان راهی برای از بین بردن کثیفی و کثیفی انباشته شده است.

2. تقویت کننده

تونینگ بخش مهمی از هر روتین مراقبت از پوست است . هنگامی که پوست را کاملا تمیز کردید، از یک تونر خوب برای بستن منافذ، سفت کردن پوست و از بین بردن چربی هایی که ممکن است پس از پاکسازی باقی بمانند استفاده کنید . تونرهای مارک دار زیادی در بازار موجود است. شما می توانید یکی از بهترین ها را انتخاب کنید. به نظر می رسد گلاب برای اکثر انواع پوست مناسب است.

protip_iconاشاره کوتاه
اگر پوست خشکی دارید در انتخاب و استفاده از تونر دقت بیشتری داشته باشید. تونرهای حاوی الکل ممکن است پوست شما را بیشتر خشک کرده و آن را تحریک کنند. همچنین می‌توانید در روزهای متناوب از تونرها استفاده کنید اگر باعث خشک‌تر شدن پوست یا تحریک بیشتر از حد معمول شوند.
مطالب مرتبط: تونر صورت برای پوست: مزایا، نحوه استفاده و زمان استفاده

3. مرطوب کننده

زنی که از مرطوب کننده استفاده می کند تا جوان به نظر برسد

 

پوست با افزایش سن به رطوبت زیادی نیاز دارد. با گذشت زمان، پوست شروع به خشکی و سفت شدن می کند. بنابراین، باید آن را با یک مرطوب کننده خوب آبرسانی کنید تا بافت پوستی صاف تری به شما بدهد . بازار پر از مرطوب کننده است. به اطراف نگاه کنید و محصولی بخرید که مخصوص نوع پوست شما فرموله شده است. اطمینان حاصل کنید که مرطوب کننده شما حداکثر رطوبت را فراهم می کند و از پوست در برابر پیری زودرس محافظت می کند . و فراموش نکنید که گردن خود را مرطوب کنید!

4. لایه برداری

زنی که صورتش را لایه برداری می کند تا جوان تر به نظر برسد

پوست خشک و پیر از لایه‌برداری سود می‌برد، زیرا نه تنها سلول‌های مرده را می‌شوید، بلکه به تولید سلول‌های جدید نیز کمک می‌کند. می توانید از اسکراب های مارک دار یا مواد پاک کننده طبیعی مانند بلغور جو دوسر، پوست پرتقال و غیره استفاده کنید. لایه برداری منظم می تواند پوستی صاف تر، روشن تر و محکم تر با چین و چروک های کمتر به شما بدهد ( 3 ). برای بهترین نتیجه می توانید هفته ای یک بار پوست خود را لایه برداری کنید.

5. محافظت از پوست

زنی که برای جلوگیری از پیری از کرم ضد آفتاب به صورت خود استفاده می کند

 

ضرب المثل «پیشگیری بهتر از درمان است» را به خاطر دارید؟ آفتاب می تواند پوست شما را خراب کند و پوست شما را برنزه و کک و مک  کند . هیچ وقت دیر نیست که از پوست خود در برابر اشعه های مضر UV خورشید محافظت کنید. کلاه، روسری می تواند تا حدی از پوست شما محافظت کند . اما اگر واقعاً می خواهید پوست خود را ایمن نگه دارید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 15 استفاده کنید. ضد آفتاب ها نیز فرمولاسیون های مختلفی دارند. برای مزایای بیشتر، یکی را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما فرموله شده است.

مطالعه ای که بر روی بیش از 1000 بزرگسال آمریکایی انجام شد نشان داد که استفاده از SPF برای 82 درصد از افراد در حال حاضر از پنج سال پیش مهم تر است. در حالی که 62 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی به خود امتیاز خوبی در استفاده از کرم ضد آفتاب دادند، 63 درصد و 33 درصد به ترتیب برنزه شدن و آفتاب سوختگی را گزارش کردند. 65٪ گزارش کردند که از ضد آفتاب استفاده کرده اند اما اغلب فراموش می کنند که دوباره آن را استفاده کنند. علاوه بر این، 67 درصد از شرکت کنندگان در مورد محافظت ارائه شده توسط کرم های ضد آفتاب با SPF 15 و 30 اطلاعی نداشتند و به اشتباه تصور کردند که SPF 30 محافظت دو برابر SPF 15 را ارائه می دهد.

6. ماساژ صورت

فیشال بهترین راه برای لطیف کردن پوست شماست. یکی از نکات فوق‌العاده در مورد نحوه مراقبت از پوست بعد از 25 سالگی. یک صورت خوب از طرف یک متخصص مشهور، دقیقاً همان چیزی است که پوست شما برای تمیز و شاداب به نظر رسیدن و مهمتر از آن احساس زیبایی به آن نیاز دارد. ماساژ صورت باعث بهبود تخلیه لنفاوی و  کاهش پف می شود. مطمئناً پس از یک ماساژ خوب صورت، احساس جوانی – درون و بیرون – خواهید داشت!

7. بسته های صورت / ماسک

زنی که از ماسک صورت استفاده می کند تا جوان تر به نظر برسد

 

بسته های صورت به طور کلی بخشی از یک صورت هستند. اما حتی در غیر این صورت، از بسته‌ها و ماسک‌های صورت برای سفت کردن و احیای پوست خود استفاده می‌کنید ( 4 ). شما می توانید بسته ها و ماسک های صورت خود را در خانه با مواد طبیعی مانند تخم مرغ، عسل، آرد گرم، گلاب، روغن بادام و غیره تهیه کنید. برای پوست تمیز، جوان و سفت هفته ای یک بار از بسته ها/ماسک های صورت استفاده کنید!

8. محصولات ضد پیری

اکثر محصولات ضد پیری حاوی موادی هستند که به مبارزه با علائم پیری کمک می کنند. شما می توانید از اواسط دهه بیست سالگی استفاده از محصولات ضد پیری را شروع کنید، اما بهتر است در اوایل سی سالگی آنها را به بخشی از روتین مراقبت از پوست خود تبدیل کنید. این محصولات از ایجاد خطوط ریز و چین و چروک جلوگیری می کنند. آنها همچنین تولید کلاژن و الاستین را تشویق می کنند و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشند. شما باید به دنبال محصولاتی باشید که حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسیل (AHA)، رتینول i  ، ویتامین A، ویتامین E ، ویتامین C و سایر مواد طبیعی باشند. هنگام استفاده از این محصولات باید دستورالعمل های سازنده چاپ شده روی بسته بندی را دنبال کنید.

9. تغذیه پوست

با افزایش سن، پوست ما به مواد غذایی بیشتری نیاز دارد. ما می توانیم با استفاده از محصولات غنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین A، E و سایر مواد طبیعی، تغذیه مورد نیاز پوست خود را تامین کنیم. اینها با هم با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و از پیری پوست جلوگیری می کنند. آنها همچنین استحکام، قابلیت ارتجاعی، بافت پوست را بهبود می بخشند و باعث درخشش پوست می شوند. از این کرم ها در شب استفاده کنید تا حداکثر فواید را داشته باشید.

مطالب مرتبط: 10 روش موثر برای مرطوب کردن پوست به طور طبیعی

10. رژیم غذایی

یک رژیم غذایی متعادل و مغذی می تواند راز پشت پوست درخشان باشد  ( 6 ). شما باید مقدار زیادی میوه و سبزیجات مصرف کنید که سرشار از آنتی اکسیدان هستند تا با رادیکال های آزاد مبارزه کنند و آسیب های پوستی ناشی از استرس اکسیداتیو را به حداقل برسانند. سعی کنید مقدار کافی کربوهیدرات، پروتئین، چربی، ویتامین و مواد معدنی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. آب برای سلامت پوست بسیار ضروری است. حداقل 6 تا 8 لیوان آب بنوشید تا سموم بدنتان دفع شود.

اینفوگرافیک: نکات ضروری برای داشتن پوستی جوان و درخشان بعد از 25 سالگی

بر کسی پوشیده نیست که پیری روی پوست تأثیر می گذارد و در طول زمان اتفاق می افتد – به آرامی اما مطمئنا. با این حال، همه چیز آنطور که به نظر می رسد غم و اندوه نیست. شما می توانید اقداماتی را برای کاهش سرعت پیشرفت علائم پیری و حفظ جوانی پوست تا بزرگسالی انجام دهید. اینفوگرافیک را برای لیست کارهایی که می توانید به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست خود برای افزایش درخشندگی پوست دنبال کنید، بررسی کنید.

نکات ضروری برای داشتن پوستی جوان و درخشان بعد از 25 سالگی (اینفوگرافی)

روش های صحیح مراقبت از پوست در دهه 20 سالگی می تواند در طولانی مدت پوست شما را سالم نگه دارد. پیروی از روتین پاکسازی، تقویت کننده و مرطوب کننده (CTM) کثیفی ها را از بین می برد، پوست شما را سفت می کند و پوست شما را هیدراته نگه می دارد. هفته ای یک بار لایه برداری پوست و استفاده از کرم ضد آفتاب، پوست مرده را از بین می برد و از آن در برابر نور خورشید محافظت می کند. آخرین، اما نه کم اهمیت، ورزش منظم، مصرف یک رژیم غذایی متعادل و داشتن یک سبک زندگی سالم برای اطمینان از دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز پوست برای سالم ماندن است. این نکات مراقبت از پوست را دنبال کنید تا بعد از 25 سالگی جوان به نظر برسید و ببینید آیا پوست شما نرم و درخشان به نظر می رسد.

سوالات متداول

کدام سرم برای استفاده در اواخر دهه 20 سالگی بهتر است؟

می توانید از سرم صورت با غلظت بالایی از مواد طبیعی و فعال مانند رتینول، نیاسینامید و اسید هیالورونیک استفاده کنید. این مواد به کاهش خطوط ریز، چین و چروک های اولیه و سایر نشانه های پیری کمک می کنند.

آیا باید در 20 سالگی از ویتامین C استفاده کنم؟

آره. می توانید محصولات ویتامین C را در برنامه مراقبت از پوست خود بگنجانید تا لکه ها، لکه های تیره و هایپرپیگمانتاسیون را روشن کرده و پوست خود را روشن و یکدست کنید.

چگونه می توانم هنگام آرایش پوست سالمی داشته باشم؟

با استفاده از محصولات ملایم و غیر کومدون زا و پاک کردن آرایش قبل از رفتن به رختخواب می توانید پوست سالم خود را در هنگام آرایش حفظ کنید.

آیا 25 سالگی برای شروع مراقبت از پوست دیر است؟

هیچ وقت برای شروع مراقبت از پوست دیر نیست. یک روتین خوب مراقبت از پوست شامل پاکسازی، مرطوب کردن و محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید است.

آیا در ۲۵ سالگی به رتینول نیاز دارم؟

رتینول برای سلامت کلی پوست مفید است، زیرا به کاهش علائم پیری، لکه‌ها و رنگ ناهموار پوست کمک می‌کند. با این حال، قبل از افزودن رتینول به روتین مراقبت از پوست، بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید.

خوراکی های کلیدی

  • در سن 25 سالگی خطوط ریز، چین و چروک، آکنه و خشکی ظاهر می شوند. مراقبت از پوست با پاکسازی منظم، تقویت کننده، مرطوب کننده و محافظت در برابر آفتاب راهی برای جوانی پوست است.
  • دو بار در روز از یک پاک کننده مناسب برای شستن آلودگی، چربی و آرایش استفاده کنید. هفته ای یکبار لایه برداری کنید تا پوست مرده از بین برود و پوست روشن تری نمایان شود.
  • از یک تونر برای متعادل کردن pH و بستن منافذ استفاده کنید. کار را با یک مرطوب کننده آبرسان به پایان برسانید.
  • با کلاه، روسری یا کرم ضد آفتاب با SPF بالای 30 از پوست در برابر نور خورشید محافظت کنید.
  • یک رژیم غذایی سالم و سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و E داشته باشید. آب کافی بنوشید و زیبایی خود را بخوابانید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *