چگونه برنزه مصنوعی را به راحتی در خانه از بین ببریم

نکات مفید برای خلاص شدن از شر رنگ نارنجی آفتاب سوخته در خانه خود

برنزه کردن مصنوعی می تواند مشکل باشد، به خصوص اگر برای اولین بار است که آن را امتحان می کنید. با این حال، اگر ندانید چگونه یک برنزه مصنوعی را پاک کنید، ممکن است وضعیت پیچیده تر شود. رنگدانه ها ممکن است روی پوست جمع شوند و ظاهر نارنجی آفتاب سوخته ای به شما بدهند که آخرین چیزی است که می خواهید. در این مقاله، 10 روش ساده برای از بین بردن برنزه مصنوعی در خانه و چند نکته مفید برای جلوگیری از بلایای برنزه مصنوعی را مورد بحث قرار داده ایم. به پایین پیمایش کنید تا دریابید که چگونه می توان یک برنزه مصنوعی از روی پوست برداشت.

در این مقاله

نحوه از بین بردن برنزه مصنوعی در خانه: 10 راه آسان

می توانید صبر کنید تا رنگ برنزه مصنوعی به طور طبیعی محو شود یا این نکات سریع و آسان را امتحان کنید تا در سریع ترین زمان ممکن آن را پاک کنید.

1. از یک برنزه کننده تقلبی استفاده کنید

این اولین (و مهمترین) راه برای رفع مشکل برنزه کردن شما است. مقدار زیادی از فوم برنزه کننده را روی نواحی برنزه شده بمالید و تا مدت زمان ذکر شده روی محصول صبر کنید. قبل از دوش گرفتن آن را بردارید. این بهترین راه برای خلاص شدن از شر یک برنزه مصنوعی سرسخت است. می توانید از برنزه کننده تقلبی روی صورت، بدن، دست ها و پاها استفاده کنید.

در غیر این صورت، می توانید این درمان های خانگی را که در زیر ذکر شده است امتحان کنید.

2. لایه برداری کنید

لایه برداری طبیعی پوست می تواند به از بین بردن برنزه شدن مصنوعی کمک کند

دوش بگیرید و سپس از یک لایه بردار به عنوان یک درمان برنزه کننده خود استفاده کنید.  این به حذف سلول های مرده پوست از سطح پوست که توسط محلول برنزه کننده تقلبی رنگ شده اند، کمک می کند. برای لایه برداری، می توانید از لایه بردار خریداری شده از فروشگاه یا لایه بردار طبیعی مانند شکر استفاده کنید. از یک اسفنج، یک اسکراب یا یک دستکش لایه بردار برای مالش برنزه مصنوعی استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که بیش از حد اسکراب نکنید زیرا ممکن است باعث تحریک و بدتر شدن وضعیت پوست شما شود. می توانید از لایه بردارها برای از بین بردن برنزه شدن مصنوعی صورت، بدن، دست ها و پاها استفاده کنید.

protip_iconاشاره کوتاه
از لایه بردارهای جداگانه برای بدن و صورت استفاده کنید. به AHAs i  ، BHAs i و رتینول مایع معمولی خود اعتماد کنید . 

3. یک حمام گرم بگیرید یا زمانی را در یک اتاق بخار بگذرانید

این مرحله معمولا نادیده گرفته می شود زیرا برنزه شدن شما را از بین نمی برد. با این حال، می تواند به روند حذف کمک کند. وقتی زمانی را در اتاق بخار می گذرانید، هوای گرم مرطوب منافذ پوست را باز می کند تا رنگدانه های برنزه به دام افتاده را از بین ببرد. این امر برنزه شدن آسان را بدون مالش و مالش شدید پوست تضمین می کند.

همین اصل در مورد دوش آب گرم یا حمام گرم آرامش بخش نیز صدق می کند. قبل از لایه برداری، مدتی را در اتاق بخار یا دوش بگذرانید تا پوست خود را آماده کنید. این فرآیند برای از بین بردن برنزه مصنوعی از بدن و تا حدودی از صورت بهترین است. برای جلوگیری از خشک شدن پوست، پس از آن حتما مرطوب کنید.

protip_iconاشاره کوتاه
همچنین تعریق می تواند منافذ را باز کند. بنابراین، یک تمرین خوب نیز ممکن است به محو شدن برنزه مصنوعی کمک کند.

4. پوست خود را با روغن بچه مرطوب کنید

زنی که از روغن بچه برای برنزه کردن استفاده می کند

مرطوب کردن پوست با روغن بچه می تواند به رفع برنزه شدن مصنوعی کمک کند. روی پوست احساس آرامش می کند و ممکن است فاجعه برنزه شدن مصنوعی شما را کاهش دهد. ناحیه برنزه شده را با روغن بچه آغشته کنید و اجازه دهید پوستتان حداقل نیم ساعت آن را جذب کند. هنگام دوش گرفتن به آرامی لایه برداری کنید. این نه تنها برنزه شدن مصنوعی را از بین می برد، بلکه پوست شما را صاف می کند.

همچنین می توانید به جای روغن بچه از روغن زیتون برای رفع برنزه شدن مصنوعی استفاده کنید. این یک روش ملایم و موثر برای از بین بردن برنزه مصنوعی از صورت، بدن، دست ها و پاها است.

5. آب لیمو نیز می تواند کمک کند

چند قطره آب لیمو می تواند به شما کمک کند تا از شر برنزه شدن طبیعی تابستان خود و همچنین برنزه شدن مصنوعی خود خلاص شوید. آب لیمو آب لیمو خاصیت سفید کنندگی پوست دارد و یک عنصر رایج در کرم های روشن کننده و روشن کننده پوست مانند لوسدرم، ملادرم، و پوست روشن ( 1 ) است. همچنین ممکن است به کاهش ظاهر لکه های تیره کمک کند .

مقداری آب لیمو را در آب رقیق کرده و مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید. همچنین می‌توانید یک لیمو را از وسط نصف کنید، آن را در شکر گرانول آغشته کنید و به عنوان لایه بردار روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

با این حال، استفاده از لیمو می تواند حساسیت به نور پوست را افزایش دهد (  زیرا حاوی ویتامین C است) و باعث تحریک پوست شود. بنابراین، هنگام بیرون آمدن از خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید. این درمان به طور موثر برنزه شدن دست و پا را از بین می برد. اطمینان حاصل کنید که از استفاده از لیمو روی صورت خود اجتناب کنید زیرا پوست صورت در مقایسه با پوست بدن شما ظریف و نازک است.

6. برای شنای سریع در استخر بروید

زنی در استخر برای محو شدن برنزه مصنوعی

آب موجود در استخرهای شنا حاوی کلر است. شواهد حکایتی نشان می دهد که کلر ممکن است اثر سایشی روی پوست شما داشته باشد و آن را سفید کند. بنابراین، پس از سفر به استخر، به داخل دوش بپرید و به آرامی نواحی را لایه برداری کنید تا تمام برنزه شدن مصنوعی خود را به آرامی از بین ببرید.

با یک مرطوب کننده دنبال کنید زیرا کلر ممکن است پوست شما را خشک کند. آب کلردار می تواند رنگ برنزه مصنوعی را از بدن از جمله دست ها، پاها و صورت پاک کند.

7. برنزه مصنوعی را با جوش شیرین پاک کنید

جوش شیرین ساینده است و می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد . این ممکن است به حذف برنزه مصنوعی از روی پوست شما کمک کند. می توانید جوش شیرین و روغن نارگیل را مخلوط کنید، ناحیه برنزه شده را با خمیر ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه بشویید.

با این حال، هنگام استفاده از جوش شیرین روی پوست خود مراقب باشید. PH بالایی دارد و بسیار قلیایی است. بیش از چند دقیقه آن را روی پوست خود نگذارید. قبل از استفاده از آن تست پچ انجام دهید تا مطمئن شوید که پوست شما واکنش منفی نشان نمی دهد. همچنین از مصرف جوش شیرین روی صورت خودداری کنید.

دکتر آنا چاکون ، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره، می گوید: «صابون ظرفشویی + جوش شیرین ترکیب خوبی برای از بین بردن برنزه شدن مصنوعی است. می توانید آنها را به نسبت 1:1 مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا خمیری به دست آید. سپس می توانید از یک لوفا برای اعمال و مالش دادن آن استفاده کنید. ممکن است بخواهید بعد از آن از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا از خشکی پوست جلوگیری کنید.

8. خمیر دندان را امتحان کنید

زنی که از خمیر دندان برای پاک کردن برنزه مصنوعی استفاده می کند

خمیر دندان حاوی جوش شیرین است که ممکن است به از بین بردن برنزه شدن تقلبی از نواحی کوچکتر مانند انگشتان دست، انگشتان پا و فضای بین انگشتان کمک کند.

ناحیه برنزه شده را با خمیر دندان و مسواک به آرامی مالش دهید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند قبل از اینکه آن را بشویید. از خمیر دندان روی صورت خود استفاده نکنید زیرا حاوی موادی است که ممکن است پوست ظریف صورت را تحریک کند.

9. از آبکش با سرکه استفاده کنید

شواهد حکایتی نشان می دهد که سرکه سیب یا سرکه سفید ساده می تواند به طور موثری برنزه مصنوعی را از بین ببرد. سرکه را با مقدار مساوی آب رقیق کنید. می توانید از یک بطری اسپری برای استفاده استفاده کنید یا از یک توپ پنبه ای استفاده کنید. بگذارید یک دقیقه بماند و با آب سرد بشویید.

این درمان برای از بین بردن برنزه مصنوعی از تمام قسمت های بدن، از جمله صورت شما عالی است. با این حال، برای جلوگیری از واکنش آلرژیک، یک تست پچ انجام دهید.

آرد 10 گرم

آرد گرم (بزان) به دلیل خاصیت لایه برداری ملایم آن در دستور العمل های سنتی مراقبت از پوست استفاده می شود. می تواند پوست را روشن کند و برنزه شدن را کاهش دهد ( 2 ).

می توانید مقداری آرد گرمی را با ماست یا آب مخلوط کرده و روی ناحیه برنزه شده بمالید. مخلوط را به آرامی ماساژ دهید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. بطور کامل با آب گرم بشویید. این درمان می تواند به تدریج رنگ برنزه مصنوعی را از بین ببرد و برای از بین بردن برنزه از صورت، بدن، دست ها و پاها عالی است.

برخی از افراد بر این باورند که شستشوی صورت گزینه‌های عالی برای از بین بردن برنزه مصنوعی است. به گفته دکتر آنا چاکون ، متخصص پوست و مو، “همه شستشوهای صورت را نمی توان برای از بین بردن برنزه مصنوعی استفاده کرد. توصیه می‌کنم از شوینده‌های بدون سولفات برای تمیز کردن و از بین بردن ملایم این ماده مخصوصا روی صورت که بسیار حساس است استفاده کنید.

همچنین می‌توانید این ویدیو را برای راهنمای سریع برنزه کردن مصنوعی در خانه ببینید:

حالا دیگر لازم نیست نگران لکه های قهوه ای یا نارنجی رنگ برنزه مصنوعی روی زانوها، مچ پا و آرنج خود باشید. با این حال، اگر اقدامات احتیاطی را انجام دهید، می‌توانید درخشش برنزی خود را به عنوان یک برنزه طبیعی از بین ببرید. حتی نیازی نیست تلاش زیادی کنید تا همکارانتان را متقاعد کنید که تعطیلات ساحلی فوق‌العاده‌ای داشته‌اید و در خانه ننشسته‌اید و سریال تلویزیونی مورد علاقه‌تان را تماشا کنید. در اینجا چگونه است.

چگونه از یک فاجعه برنزه مصنوعی جلوگیری کنیم

فاجعه برنزه مصنوعی روی صورت و گردن

اول از همه، قبل از برنزه شدن تقلبی، پوست خود را آماده کنید تا از هر گونه اتفاق ناگوار مربوط به برنزه شدن جلوگیری کنید.

در اینجا تمام کارهایی که باید یک روز قبل از جلسه برنزه کردن تقلبی انجام دهید آورده شده است:

  • تمام موهای بدن خود را بردارید تا یک بوم صاف برای برنزه شدن خود ایجاد کنید.
  • پوست خود را با یک اسکراب یا یک لایه بردار ملایم پوست مانند بلغور جو دوسر لایه برداری کنید.
  • برای جلوگیری از خشکی پوست، یک مرطوب کننده بدن بدون چربی به پوست خود بزنید.
  • 24 ساعت قبل از برنزه کردن مصنوعی اصلاح کنید. این به منافذ پوست شما اجازه می دهد تا خود را ببندند و از تجمع رنگدانه های رنگی در داخل آنها جلوگیری کنند.
protip_iconاشاره کوتاه
در بین جلسات برنزه کردن، مطمئن شوید که تمام آثار برنزه مصنوعی قبلی شما از بین رفته است، زیرا به شما کمک می کند تا برنزه شدن یکنواخت داشته باشید.

درست قبل از شروع برنزه کردن، پوست خود را مرطوب کنید، به خصوص مچ دست، آرنج، دست، پا و مچ پا. این نواحی بیشتر از بقیه بدن شما مستعد خشکی هستند. مرطوب کننده مانعی بر روی پوست شما ایجاد می کند و از جذب رنگدانه های رنگ اضافی جلوگیری می کند.

خوراکی های کلیدی

  • لایه برداری به حذف سلول های مرده پوست از سطح پوست رنگ شده توسط محلول برنزه کننده تقلبی کمک می کند.
  • خمیردندان حاوی جوش شیرین است که ممکن است به از بین بردن برنزه شدن رنگ از نواحی کوچکتر مانند انگشتان دست و پا کمک کند.
  • قبل از برنزه کردن پوست خود را مرطوب کنید، به خصوص مچ دست، آرنج، دست، پا و مچ پا. این مناطق بیشتر مستعد خشکی هستند.

اینفوگرافیک: دلایلی برای از بین بردن برنزه مصنوعی

برنزه شدن مصنوعی کار آسانی نیست. اگر فقط یک مبتدی هستید، این می تواند دلهره آور باشد و می تواند منجر به یک فاجعه برنزه شود. خبر خوب این است که چند درمان خانگی می تواند به راحتی برنزه شدن شما را از بین ببرد. اما پس از آن – چرا حتی آن را حذف کنید؟ این همان چیزی است که در اینفوگرافیک زیر به آن پرداخته ایم. آن را بررسی کنید.

دلایل پاک کردن برنزه مصنوعی (اینفوگرافیک)

 

دانلود اینفوگرافیک در نسخه PDF

یک برنزه مصنوعی، اگر به درستی انجام نشود، می تواند منجر به نتایج فاجعه آمیزی شود. می توانید صبر کنید تا خود به خود از بین برود یا از نکات ساده ای برای از بین بردن برنزه مصنوعی در خانه استفاده کنید. اولین قدم استفاده از محصولات برنزه کننده بدون آفتاب برای خلاص شدن از شر آن است. اگر به یک برنزه‌کننده تقلبی دسترسی ندارید، می‌توانید لایه‌برداری کنید یا می‌توانید از جوش شیرین یا آب لیمو برای از بین بردن لکه‌های پرتقالی استفاده کنید. آخرین، اما نه کم اهمیت، موهای بدن خود را بتراشید و از روغن بچه استفاده کنید تا پوست خود را مرطوب نگه دارید و از هرگونه برنزه شدن جلوگیری کنید.

سوالات متداول

آیا وازلین می تواند برنزه شدن مصنوعی را از بین ببرد؟

دکتر آنا چاکون پزشکی توسط دکتر ش ، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره، می‌گوید: «وازلین واقعاً گزینه‌ای برای از بین بردن برنزه شدن مصنوعی نیست. وازلین از مخلوطی از هیدروکربن های تولید شده از نفت ساخته می شود. در اصل گریس است. برای آبرسانی به پوست استفاده می شود و گاهی اوقات به عنوان یک کرم مانع نیز عمل می کند. با این حال، مرطوب کننده خوبی برای پوست است.

آیا روغن نارگیل برنزه شدن کاذب را از بین می برد؟

روغن نارگیل همراه با مواد دیگری مانند جوش شیرین برای از بین بردن برنزه استفاده می شود. علاوه بر این، می توانید اسکراب، ماسک صورت و بسته های برنزه کننده را با روغن نارگیل با شکر قهوه ای، عسل، ماست و زردچوبه تهیه کنید.

آیا حمام آب گرم برنزه شدن مصنوعی را از بین می برد؟

خیساندن در حمام داغ به خودی خود برنزه شدن را از بین نمی برد. اما هوای مرطوب و گرمای حاصل از حمام های داغ به باز شدن منافذ پوست کمک می کند و فرآیند برنزه شدن را آسان تر می کند.

آیا برنزه مصنوعی صورت شما را پیر می کند؟

برنزه شدن تقلبی شامل یک فرآیند اکسیداسیون است که با پیری مرتبط است. مواد مورد استفاده در برنزه کننده های تقلبی ممکن است باعث ایجاد چین و چروک، خطوط ریز یا افتادگی پوست شوند. با این حال، تحقیقات محدودی برای اثبات این ادعاها در دسترس است.

آیا برنزه مصنوعی می تواند خال ها را تیره تر کند؟

آره. برنزه شدن مصنوعی سطح پوست را تیره می کند که می تواند باعث تیره شدن خال ها شود.


«برنزه کردن مصنوعی ناموفق است؟ نگران نباشید؛ ویدیوی زیر در اینجا آمده است تا به شما نشان دهد چگونه به سرعت و به راحتی برنزه مصنوعی را از دستان خود پاک کنید! آن را بررسی کنید!»

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *