پرورش قو ایده تجاری جدیدی نیست. مردم قوها را به عنوان حیوان خانگی یا به منظور زیبایی از دیرباز پرورش می دهند. این پرنده بسیار زیبا است و یک جفت قو یا بیشتر می تواند زیبایی ملک شما را افزایش دهد.

در اینجا در این راهنما ، ما قصد نداریم در مورد تولید گوشت یا تخم مرغ یا اهداف دیگر توضیح دهیم. ما سعی می کنیم در مورد پرورش و پرورش قوها به منظور فروش به عنوان حیوان خانگی یا به کشاورزان سرگرم بحث کنیم.

قوها در بین پرندگان پرنده بزرگترین هستند و بزرگترین اعضای موجود از خانواده پرندگان آبزیان Anatidae هستند. بزرگترین گونه ها ، از جمله قوز شیپور ، قو لال و قو سیاه ، می توانند به طول بیش از 1.5 متر و وزن بیش از 15 کیلوگرم برسند. و طول بال آنها می تواند بیش از 3.1 متر باشد.

در مقایسه با غازهای بسیار نزدیک ، قوها بسیار بزرگتر هستند و نسبتاً بزرگتر از پا و گردن هستند. ماده ها بسیار کوچکتر و سبک تر از نرها هستند.

قو یکی از پرندگان بسیار گرانبها است. به طور کلی با قیمت های بسیار بالا در بازار به فروش می رسد. و بیشتر مردم برخی از قوها را برای زیبایی ، به عنوان سرگرمی یا فقط به عنوان حیوانات خانگی پرورش می دهند.

پرورش قو به اندازه پرورش غاز و اردک رایج و متداول نیست . اما نزدیکترین اقوام این پرنده شامل غازها و اردکها هستند.

دلیل اصلی محبوبیت کمتر کسب و کار پرورش قو قیمت بالای آن و همچنین خطرات بالای مرگ و میر یا برخی مشکلات دیگر است.

دلیل دیگر محبوبیت کمتر تجارت تجاری ، تعداد کمتر تخم در هر کلاچ است. به طور کلی ، تعداد تخم ها در هر کلاچ فقط از 3 تا 8 متغیر است.

با این حال ، اگر بتوانید ریسک کنید و پرورش قو را با موفقیت شروع کنید ، مطمئناً قادر خواهید بود پرندگان خود را با قیمت بسیار بالا به خریداران شیک بفروشید. و بنابراین ، می توانید سود بسیار خوبی از این تجارت کسب کنید.

فهرست مطالب

  • مزایای کسب و کار کشاورزی قو
  • نحوه راه اندازی کسب و کار کشاورزی قو
    • گونه ای  را انتخاب کنید
    • تغذیه و آبیاری
    • مسکن و سرپناه
    • لانه سازی و پرورش
    • مراقبت
    • بازار یابی

مزایای کسب و کار کشاورزی قو

بنابراین ، قبل از بحث بیشتر در مورد پرورش قو ، اجازه دهید بیشتر در مورد مزایای این تجارت توضیح دهیم. در اینجا ما به طور مختصر مزایای اصلی راه اندازی این تجارت را توضیح می دهیم.

  • قوها پرندگان بسیار زیبایی هستند. آنها فوق العاده هستند و مراقبت از آنها بسیار لذت بخش است. اگر شروع به پرورش برخی قوها کنید ، می توانید اوقات فوق العاده ای را سپری کنید.
  • قوها در بازار داخلی و بین المللی قیمت بالایی دارند.
  • قوها پرندگان بسیار قوی و مقاوم هستند و عموماً به مراقبت و مدیریت دیگری نیاز ندارند. بسته به گونه ، آنها می توانند تقریباً با همه انواع شرایط محیطی خود را انتخاب کنند.
  • آنها در برابر شایع ترین بیماری های پرندگان بسیار مقاوم هستند.
  • می توانید قوها را با انواع غذاها تغذیه کنید. اگر به آنها اجازه دهید آزادانه پرسه بزنند ، از منابع طبیعی استفاده خواهند کرد.
  • کشاورزی تجاری قو می تواند یک ایده تجاری خوب برای افراد تحصیل کرده بیکار باشد.

نحوه راه اندازی کسب و کار کشاورزی قو

راه اندازی کسب و کار کشاورزی قو چندان آسان نیست. برای راه اندازی این تجارت باید مبلغ خوبی سرمایه گذاری کنید. اگرچه ، اگر بتوانید همه چیز را به طور کامل مدیریت کنید ، می توانید سود خوبی کسب کنید.

توصیه نمی شود این کسب و کار را بدون داشتن تجربه قبلی در زمینه پرورش غازها یا سایر پرندگان طیوری مانند این شروع کنید. اگر بتوانید عملاً از یک متخصص در منطقه خود یاد بگیرید ، بهتر خواهد بود.

Species را انتخاب کنید

انواع مختلفی از قوها برای انتخاب وجود دارد. رایج ترین و محبوب ترین گونه های قو عبارتند از ؛

  • قو بی صدا
  • قوی سیاه
  • قو گردن سیاه
  • وایپر قو
  • قای ترامپتر
  • قو تندرا
  • قو بیویک
  • قو سوت می زند

بسته به قیمت و در دسترس بودن منطقه خود ، می توانید هر یک از گونه های ذکر شده در بالا را انتخاب کنید.

تغذیه و آبیاری

تغذیه پرندگان با کیفیت بسیار خوب و غذای مغذی برای رشد خوب و سلامت پرندگان بسیار مهم است. می توانید قوها را با خوراک طیور آماده یا تجاری موجود در بازار تغذیه کنید.

هر خوراک طیور حاوی 13 تا 20 درصد پروتئین برای قوها ایده آل است. قوها در طبیعت علف خوار هستند و از برگها ، دانه ها ، ساقه ها و غده های گیاهان غوطه ور آبزی ، علف ها ، جلبک ها ، لاروها ، ماهی ها ، حشرات و بی مهرگان کوچک می خورند.

همراه با خوراک طیور و علوفه ، ممکن است از کاهو سبز تیره ، اسفناج ، هویج خرد شده ، جوانه یونجه ، کرفس و سایر سبزیجات تغذیه شود. برنج قهوه ای ، عدس ، ذرت ترک خورده و نخود فرنگی نیز غذاهای قابل قبولی هستند.

و همیشه سعی کنید به میزان لازم آب آشامیدنی تمیز و تازه پرندگان را به میزان مورد نیاز آنها تهیه کنید. همچنین تعداد کافی آبگیر در داخل خانه خود نگهداری کنید.

مسکن و سرپناه

ایجاد یک سیستم مسکن بسیار خوب برای پرندگان شما برای پرورش قو بسیار مهم است. قوها پرندگان بسیار تمیزی هستند و عاشق زندگی در مکان های تمیز هستند. بنابراین ، خانه باید تمیز و همچنین برای پرندگان راحت باشد.

سعی کنید خانه را در مکانی باز و روباز قرار دهید و باید تهویه خوبی داشته باشد. خانه نیاز به سقفی با دیوارها در حداقل 3 طرف دارد. و طرف باز نباید رو به شمال باشد (اگر طرف باز رو به جنوب باشد بهتر است).

اکثر گونه های قو در برابر سرما و گرما مقاوم هستند. قوي سياه براي آب و هواي گرمتر مناسب تر است. قوهای تندرا ، بیوکس ، ترامپتر و ووپر برای هوای بسیار سرد بهترین هستند. قو های سیاه ، گردن سیاه و کوسکورو استرالیا باید در زمستان در آب و هوای سردتر پناه بگیرند.

شمشیربازی

حداقل 2 فوت حصار برای نگهداری قوها توصیه می شود. قوها گاهی اوقات در فصل مهاجرت طبیعی خود سرگردان می شوند. حصارکشی خوب همچنین به جلوگیری از شکارچیان کمک می کند. بسته به شکارچیان منطقه خود ، ارتفاع حصار را افزایش دهید.

لانه سازی و پرورش

بسته به گونه ، فصل پرورش قو از اوایل بهار تا اواخر تابستان است. نرها وظیفه ساختن لانه را بر عهده می گیرند و قبل از شروع جفت گیری باید توسط ماده ها تأیید شود.

پرندگان قو عموماً مادام العمر جفت گیری می کنند. اگر همسر آنها زیاد است ، یکی را با جنس مخالف جایگزین کنید. در برخی موارد ، قو ممکن است خود را گرسنه کرده و در صورت عدم جایگزینی جان خود را از دست بدهد.

در بیشتر موارد ، لانه سازی در نزدیکی آب رخ می دهد. جوجه کشی در درجه اول به عهده زن است. والدین 24 ساعت پس از جوجه کشی ، سرسیله های خود را برای شنا و تغذیه به آب هدایت می کنند.

مراقبت

مراقبت خوب از پرندگان برای تجارت پرورش قو بسیار مهم است. قوها پرندگان بسیار قوی و سرزنده ای هستند. میانگین عمر آنها بسته به گونه ، حفاظت و محیط زیست بین 10 تا 30 سال یا حتی بیشتر است. مراقبت خوب از پرندگان باعث رشد خوب و سلامت پرندگان می شود.

بازار یابی

قبل از شروع تجارت کشاورزی قو ، استراتژی های بازاریابی خود را تعیین کنید. اگر نتوانید پرندگان را با قیمت مناسب بفروشید ، نمی توانید سود خوبی کسب کنید.

این مراحل و راه هایی برای شروع و راه اندازی یک کسب و کار موفق کشاورزی قو است. امیدوارم این راهنما به شما کمک کرده باشد! موفق باشید و خداوند به شما برکت دهد!

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *