پرورش میگو یک تجارت بسیار آسان و سودآور است. این در واقع یک تجارت آبزی پروری است که در هر دو محیط دریایی یا آب شیرین وجود دارد. تولید میگو یا میگو برای مصرف انسان هدف اصلی این تجارت است.

پرورش میگو دریایی به ویژه در کشورهای آسیایی رایج است و یک تجارت بسیار قدیمی است. به طور کلی تا یک دهه پیش میگو به عنوان یک محصول ثانویه در سیستم های پرورش ماهی سنتی در نظر گرفته می شد.

بچه میگو که در بسترهای نمکی ، شالیزارهای ساحلی یا استخرهای آب شور شور افتاده است اجازه رشد به اندازه بازار را دارد و به عنوان محصول ثانویه برداشت می شود.

اما در سال های اخیر ، تولیدکنندگان شروع به تولید تجاری میگو به عنوان محصول اصلی کرده اند. و بسیاری از کشاورزان مزارع برنج ، حوضچه های ماهی و تخت نمک خود را به مزرعه پرورش میگو تبدیل کرده اند.

به طور سنتی ، حوضچه های ماهی دارای گوشت ماهی هستند که از طبیعت جمع آوری می شوند یا از طریق آب جزر و مدی که وارد حوضچه ها می شوند متمرکز می شوند.

اما امروزه اکثر تولید کنندگان میگو از سیستم های مدرن برای تولید میگو استفاده می کنند. و تولید زیاد در یک قطعه کوچک از زمین امکان پذیر است.

پرورش میگوی آب شیرین نیز به تدریج رواج یافته است. تولید سالانه جهانی میگوی آب شیرین در سال 2010 حدود 670 هزار تن بود. و چین بزرگترین تولید کننده است

فهرست مطالب

  • مزایای کسب و کار پرورش میگو
  • نحوه راه اندازی کسب و کار پرورش میگو
    • انتخاب زمین
    • نوع مزرعه شما
    • طراحی و ساخت حوضچه
    • راه اندازی مخزن
    • کیفیت خاک
    • کیفیت آب
    • انواع میگو
    • تغذیه
    • پرورش
    • مراقبت و مدیریت دیگر
    • برداشت
    • بازار یابی

مزایای کسب و کار پرورش میگو

تجارت میگو مزایا یا مزایای زیادی دارد. به همین دلیل است که به تدریج محبوبیت پیدا می کند. در اینجا سعی داریم مزایای برتر این تجارت را شرح دهیم.

  • پرورش تجاری میگو یک تجارت بسیار قدیمی است. و بسیاری از مردم در حال حاضر این کسب و کار را برای کسب سود انجام می دهند.
  • راه اندازی این تجارت بسیار آسان است. حتی مبتدیان می توانند آن را با آموزش اولیه شروع کنند.
  • اگر در حال حاضر یک حوضچه دارید ، می توانید از آن حوضچه موجود برای پرورش مقداری میگو استفاده کنید.
  • بیشتر گونه های میگو به طور کلی سریع رشد می کنند. بنابراین ، شما می توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی سود خوبی کسب کنید.
  • شما می توانید میگو را با سایر گونه های ماهی ذخیره کنید. اما برای تولید خوب فقط باید میگو را کشت کنید.
  • بسته به نوع آب موجود در منطقه خود می توانید هم تولید آب نمک و هم میگو آب شیرین را آغاز کنید.
  • اگر می خواهید در مزرعه خود چند پرنده طیور پرورش دهید ، می توانید خانه ای را در بالای حوضچه میگو بسازید.
  • پرورش تجاری میگو یک تجارت خوب و سودآور است. بنابراین ، می تواند منبع خوبی برای اشتغال مردم روستایی باشد.
  • تولید تجاری نیز می تواند منبع اشتغال خوبی برای جوانان تحصیل کرده بیکار باشد.
  • هزینه های ساخت حوضچه یا مخزن زیاد است. اما بازدهی نیز خوب است. میگو سریعتر رشد می کند ، بنابراین به زودی پول سرمایه گذاری شده خود را پس می گیرید.
  • امروزه جوجه کشی های بسیاری در اکثر مناطقی که تولید میگو در آن رواج دارد ، موجود است. بنابراین ، احتمالاً می توانید سرخ کرده را به راحتی خریداری کنید.
  • تقاضا و قیمت میگو در بازار داخلی و بین المللی بسیار زیاد است.
  • میگو در سراسر جهان محبوب است. بنابراین ، لازم نیست نگران بازاریابی محصولات خود باشید. احتمالاً می توانید محصولات خود را در بازار محلی بفروشید.
  • میگو بسیار خوشمزه و مغذی است. اگر در مزرعه خود شروع به تولید کنید می توانید از میگوی تازه لذت ببرید.

نحوه راه اندازی کسب و کار پرورش میگو

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، پرورش میگو بسیار آسان و ساده است. حتی مبتدیان می توانند این تجارت را شروع کنند. اما اگر می خواهید میگو را در مخازن با استفاده از فناوری های مدرن تولید کنید ، باید یک دوره آموزشی را به پایان برسانید.

بنابراین ، سعی کنید قبل از شروع تولید تجاری در مقیاس بزرگ ، دانش عملی داشته باشید. در اینجا ما سعی می کنیم در مورد مراحل راه اندازی و راه اندازی یک مزرعه موفق میگو بیشتر توضیح دهیم.

انتخاب زمین

اول از همه ، شما باید یک مکان بسیار مناسب برای شروع این تجارت انتخاب کنید. اگر مکان انتخاب شده آرام و عاری از صدا و آلودگی باشد ، بهتر خواهد بود. اجتناب از مناطق مسکونی خوب خواهد بود.

اطمینان حاصل کنید که برق ، آب و سیستم های حمل و نقل خوب در منطقه انتخابی شما موجود است. اگر زمین موجود شما دارای همه این امکانات است ، می توانید تولید تجاری را در زمین خود شروع کنید.

نوع مزرعه شما

می توانید پرورش میگو را به روش های مختلف شروع کنید. برای پرورش میگو می توانید از حوضچه های خاکی ، مخازن بتنی ، مخازن پلاستیکی یا هر نوع آب دیگری استفاده کنید.

طراحی و ساخت حوضچه

برای داشتن توصیه های خوب در مورد طراحی و ساخت حوضچه ، با یک پرورش دهنده میگو موجود در منطقه خود مشورت کنید. به طور کلی حوضچه ای ساده با عمق کافی آب برای پرورش میگو ایده آل است.

همچنین می توانید با نزدیکترین موسسه شیلات خود تماس بگیرید تا در مورد طراحی خاص حوضچه اطلاعات بیشتری کسب کنید. مدیریت خوب برکه به حفظ سلامت ماهی کمک می کند و همچنین رشد بهتر را تضمین می کند.

راه اندازی مخزن

اگر می خواهید میگو را در مخازن پرورش دهید ، باید مخازن را کاملاً بسازید. می توانید مخزن بتنی یا پلاستیکی یا هر نوع دیگری بسازید. لطفاً برای جزئیات بیشتر با یک متخصص مشورت کنید.

کیفیت خاک

قبل از تنظیم زمین برای تولید میگو ، نوع و بافت خاک منطقه انتخابی شما باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. نمونه های خاک را از محل تصادفی (ترجیحاً تا عمق 0.5 متر) بگیرید.

و آزمایشات فیزیکی و شیمیایی را برای تعیین اسیدیته ، میزان بار آلی ، سطح باروری و ترکیب فیزیکی انجام دهید.

وجود مسابقه رس به مقدار کافی در خاک برای تولید میگو مهم است. خاک رس شنی یا خاک لومی شنی برای تولید تجاری خوب در نظر گرفته می شود.

کیفیت آب

حفظ کیفیت خوب آب نیز برای تجارت میگو مهم است. کیفیت آب شامل تمام خصوصیات ذاتی فیزیکوشیمیایی و میکروبیولوژیکی آب است.

سطح pH مناسب یک عامل بسیار مهم برای تجارت تولید میگو است. محدوده pH آب باید بین 7.5 تا 8.5 باشد.

همچنین نوسانات سطح اکسیژن محلول در آب را تعیین کنید. و این سطح نباید کمتر از 4 ppm باشد.

انواع میگو

انتخاب گونه درست میگو بسیار مهم است. اگر در مناطق دارای آب شیرین زندگی می کنید ، می توانید Giant River Prawn را انتخاب کنید . و اگر به آب شور دسترسی دارید می توانید Giant Tiger Prawn را انتخاب کنید. بسته به در دسترس بودن منطقه خود ، نژاد را انتخاب کنید.

تغذیه

این مهمترین بخش تجارت مدرن پرورش میگو است. زیرا غذای خوب و مغذی رشد بهتر و حداکثر تولید را تضمین می کند.

تولیدکنندگان میگو سنتی برای تغذیه میگو به منبع طبیعی وابسته هستند. اما اگر می خواهید عملکرد خوبی داشته باشید ، باید غذای مکمل کافی به آنها ارائه دهید.

امروزه بسیاری از شرکتها در حال تولید خوراک تجاری برای تغذیه میگو هستند. چنین غذایی به طور خاص برای تغذیه میگو تولید می شود. برای تولید بهتر می توانید از این غذاهای آماده تجاری استفاده کنید.

پرورش

به جای پرورش در مزرعه خود ، باید بچه ها را از جوجه کشی خریداری کنید. پرورش میگو بسیار مشکل است و به پول و دانش فنی زیادی نیاز دارد.

مراقبت و مدیریت دیگر

مراقبت خوب از میگو برای تولید تجاری بسیار مهم است. مراقبت خوب به میگو کمک می کند تا سالم بماند و بهتر رشد کند. بنابراین ، سعی کنید از آنها به خوبی مراقبت کنید.

به طور منظم بر سلامت میگو نظارت کنید. و در صورت مواجه شدن با مشکلی از یک متخصص کمک بخواهید.

برداشت

بیشتر گونه های میگو سریع رشد می کنند. آنها خیلی سریع به وزن بازاریابی می رسند. می توانید همه میگوها را یکجا برداشت کنید یا ابتدا بزرگ را جمع کنید و بعداً کوچکتر. روشهای محلی زیادی برای برداشت میگو استفاده می شود.

بازار یابی

بازاریابی میگو بسیار آسان است. این یکی از مزایای اصلی تجارت میگو است. احتمالاً می توانید محصولات خود را به راحتی در بازار محلی بفروشید.

اینها مراحل و روشهای متداول برای شروع و راه اندازی یک کسب و کار موفق پرورش میگو هستند. بسیار آسان و ساده است. امیدوارم این راهنما به شما کمک کرده باشد! موفق باشید و خداوند به شما برکت دهد!

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *