سگ دینگو نژادی از سگ است که در استرالیا یافت می شود. گاهی اوقات نژاد سگ محسوب می شود و گاهی گونه ای جدا از سگ اهلی. همچنین با نامهای دیگری مانند Dingo استرالیایی ، سگ بومی استرالیا ، Maliki ، Warrigal ، Noggum ، Mirigung و Boolomo شناخته می شود .

طبقه بندی طبقه بندی این سگ مورد بحث است. این یک سگ متوسط ​​است که دارای اندامی لاغر و مقاوم است و برای سرعت ، چابکی و استقامت مناسب است.

قدیمی ترین فسیل دینگو که در غرب استرالیا یافت شد ، مربوط به 3450 سال پیش است ، که منجر به این فرض شد که دیگوها قبل از آن زمان با دریانوردان (احتمالاً از جنوب غربی سولاوسی در اندونزی امروزی) به استرالیا آمده بودند.

ریخت شناسی دینگو طی 3500 سال گذشته تغییر نکرده است. این نشان می دهد که هیچ انتخاب مصنوعی در این مدت اعمال نشده است.

اعتقاد بر این است که دینگو جد همه نژادهای سگ است (موجودی اصلی 600 نژاد واقعی سگ). سگ ها و مردم قبل از جدا شدن استرالیا از سرزمین اصلی و احاطه شدن آب ، به سفر خود پرداختند

کاپیتان ویلیام دامفیر ، که در مورد سگ وحشی در سال 1699 نوشت ، اولین بار به طور رسمی به دینگو اشاره کرد. در اصل توسط برخی از گروه های بومی استرالیا به عنوان منبع اضطراری غذا نگهداری می شد. دینگو که از فرزندان اصلی خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا بود ، وحشی شد و به طبیعت بازگشت.

با معرفی اروپایی گوسفند و خرگوش اهالی اروپا ، جمعیت دینگو رونق گرفت. به دلیل شکار دینگو از دام های انسان ، رابطه این دو نا مرتب و مشاجره آمیز بوده است.

امروزه تعدادی از افراد نگران سگ بومی به عنوان “فسیل زنده” هستند و در جهت مطالعه و حفظ آن تلاش می کنند.

فهرست مطالب

ویژگی های سگ دینگو
مزاج
طول عمر
تغذیه
مراقبت
سلامتی

 

ویژگی های سگ دینگو

سگ دینگو یک سگ متوسط ​​است که دارای اندامی لاغر و مقاوم است. جمجمه به شکل گوه است و متناسب با بدن بزرگ به نظر می رسد.

سگهای دینگو دارای چشمانی شدید هستند که از زرد تا نارنجی رنگ بسیار زیادی دارند. آنها دارای گوش های بسیار متحرک ، کوچک و گرد هستند که به طور طبیعی راست هستند.about:blank

آنها دارای دمی به خوبی پشمالو (ظاهری بوته ای) هستند که آرام است و طول خوبی دارد. قسمتهای پایینی بدن لاغر و عضلانی است.

کت نرم است و طول ، چگالی و بافت آن بسیار مطابق با آب و هوا است. سه رنگ اصلی این نژاد عبارتند از زنجبیل روشن یا برنزه ، سفید کرمی و مشکی و برنزه. همه دیگوهای خالص موهای سفید روی نوک پا و نوک دم دارند.

میانگین قد بدن سگهای بالغ بین 19 تا 23 اینچ در زمان خشکی است. و وزن متوسط ​​بدن زنده سگ بالغ بین 23 تا 32 کیلوگرم است.about:blank

مزاج

در واقع سگ دینگو نژادی است که هرگز به طور کامل اهلی نشده است. و تقریباً هرگز به عنوان یک همراه نگهداری نمی شود. این تا حدی به دلیل انزوا از راه دور است ، اما همچنین به دلیل عدم دخالت انسان است.

دینگوهای آموزش ندیده همراهان نامناسبی برای کودکان هستند و به راحتی نمی توان آنها را به اطاعت آموزش داد. آموزش اطاعت به بهترین شکل با مهربانی ، صبر و دستی محکم اما ملایم انجام می شود.

اگر سگ دینگو قبل از 6 هفتگی از بستر برداشته شود ، می تواند به عنوان حیوان خانگی نگهداری شود. و می توان آنها را در این سن کم رام کرد. اما آنها نباید یکبار در طول 10 هفته از طبیعت خارج شوند.about:blank

طول عمر

میانگین عمر سگ دینگو در طبیعت بین 3 تا 5 سال است و تعداد کمی از سگها 7-9 سال عمر می کنند. در اسارت ، آنها 14 تا 16 سال زندگی می کنند. و یک دینگو ثبت شده است که فقط زیر 20 سال عمر می کند.

تغذیه

سگهای دینگو دارای اندازه متوسط ​​هستند ، اما بسیار فعال هستند. بنابراین ، رژیم غذایی آنها باید برای یک نژاد متوسط ​​با نیازهای ورزشی بالا تنظیم شود میزان خوردن یک سگ بالغ بستگی به اندازه ، سن ، ساختار ، متابولیسم و ​​سطح فعالیت آن دارد. سگها نیز مانند مردم یک فرد هستند و همه آنها به یک اندازه غذا نیاز ندارند.

مراقبت

اگر از Dingoes به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کنید ، مراقبت خوب از سگ ها بسیار مهم است. شما همیشه باید از معاینات منظم دامپزشک سگ خود برای تشخیص زودهنگام نگرانی های سلامتی خود مطلع باشید. دامپزشک شما می تواند به شما در ایجاد یک روال مراقبتی کمک کند که سگ شما را سالم نگه دارد.

سگهای دینگو برای زندگی در آپارتمان توصیه نمی شود. آنها سگ های وحشی هستند ، که اگر به خانواده منتقل شوند ، نباید در حیاط خانه به زنجیر کشیده شوند ، بلکه باید به عنوان بخشی از خانواده در آنجا نگهداری شوند. یک محفظه محصور شده ضروری است.

دینگوها بسیار فعال هستند و اگر آنها را به عنوان حیوان خانگی پرورش دهید ، باید ورزش زیادی انجام دهند. هنگام اسارت باید آنها را پیاده روی یا پیاده روی طولانی مدت انجام دهید (این کار غریزه مهاجرت طبیعی آنها را برآورده می کند).about:blank

نظافت سگ های دینگو بسیار آسان است. آنها کت مقاوم در برابر آب و هوا دارند و می توانند به تنهایی از کت مراقبت کنند. این نژاد بوی سگ ندارد.

سلامتی

سگهای دینگو به طور کلی سالم هستند. هیچ مشکل بهداشتی عمده ای در این نژاد شناخته نشده است. اگرچه ، شما باید تماس خوبی با یک دامپزشک در منطقه خود داشته باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *