پرورش گل گاوزبان در باغچه خانه بسیار آسان است. زیرا در باغها به طور رضایت بخشی رشد می کند و سالانه با خود کاشت در باغ باقی می ماند.

گاوزبان در واقع برای برگهای خوراکی آن در برخی از نقاط اروپا رشد می کند و همچنین به صورت تجاری برای “روغن دانه گل گاوزبان” که از دانه های آن استخراج می شود ، رشد می کند.

گل گاوزبان ( Borago officinalis ) یک گیاه یکساله در خانواده گیاهان گلدار Boraginaceae است و همچنین به عنوان گلدار ستاره ای ، نان زنبور عسل و بوش زنبورعسل نیز شناخته می شود.

گاوزبان بومی منطقه مدیترانه است و در بسیاری از مناطق دیگر طبیعی شده است.

گیاهان گل گاوزبان به ارتفاع 3/3 تا 3 پا رشد می کنند و در تمام ساقه ها و برگ ها پرپشت یا مودار هستند.

گلها عموماً آبی رنگ هستند ، اگرچه گاهی گلهای سفید و صورتی نیز مشاهده می شود. اگرچه گل سفید نوع متفاوتی از گیاهان گل گاوزبان است.

گاوزبان به طور سنتی برای مصارف آشپزی و دارویی کشت می شد. اما امروزه عمدتا بصورت دانه روغنی کشت می شود. این گیاه یا به عنوان سبزی تازه یا به عنوان یک گیاه خشک استفاده می شود.

گل گاوزبان به عنوان یک سبزی تازه اغلب در سالاد یا به عنوان چاشنی استفاده می شود ( طعم خیار دارد). استفاده از گل گاوزبان به عنوان سبزی تازه در آلمان رایج است و در بسیاری از مناطق دیگر اروپا نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

در حالی که گل گاوزبان طعم شیرینی شبیه به عسل دارد و اغلب برای تزئین دسر و کوکتل استفاده می شود.

با این حال گل گاوزبان در حال رشد می تواند برگ هایی با طعم خیار برای شما فراهم کند که می توانید از آنها به روش های مختلف استفاده کنید. در واقع ، تمام قسمتهای گیاه گل گاوزبان خوش طعم هستند و دارای کاربردهای آشپزی یا دارویی هستند (به جز ریشه).

فهرست مطالب

  • نحوه شروع پرورش گل گاوزبان
    • انواع گاوزبان
    • خرید بذر
    • بهترین زمان برای پرورش گل گاوزبان
    • آماده سازی خاک
    • کاشت بذر
    • مراقبت از گیاهان گل گاوزبان
    • آفات و بیماریها
    • برداشت

نحوه شروع پرورش گل گاوزبان

پرورش گل گاوزبان بسیار آسان است و این گیاهان به مراقبت و مدیریت نسبتاً کمتری نیاز دارند. اگرچه به اندازه ریحان یا آویشن رایج نیست. این می تواند یک افزودنی بی نظیر برای باغ آشپزی باشد.

گیاهان گل گاوزبان در واقع به سرعت به صورت یکساله رشد می کنند ، اما با کاشت بذر و ظاهر شدن سال به سال گوشه ای از باغ مستعمره می شوند.

با این حال ، در اینجا ما اطلاعات بیشتری در مورد پرورش گل گاوزبان در باغ خانه خود از کاشت ، مراقبت تا برداشت محصول توضیح می دهیم.

انواع گاوزبان

Borago officinalis احتمالاً تنها گونه گل گاوزبان است. و خواهید دید که شرکت ها فقط این نوع را ارائه می دهند.

خرید بذر

از آنجا که گیاهان گل گاوزبان زیاد رایج نیستند ، بنابراین احتمالاً نمی توانید بذرها را به راحتی در بازار محلی خود تهیه کنید. گزینه آسان این است که بذرها را بصورت آنلاین سفارش دهید.

امروزه بسیاری از شرکت ها با فروشگاه های آنلاین موجود هستند. بنابراین ، می توانید بذرها را به صورت آنلاین سفارش دهید.

بهترین زمان برای پرورش گل گاوزبان

گاوزبان یک گیاه یک ساله است که می تواند در طول سال رشد کند. گیاهان دارای عادت رشد نامعلومی هستند که ممکن است منجر به گسترش زیاد شود.

فصل گلدهی این گیاهان در آب و هوای معتدل نسبتاً طولانی (از ژوئن تا سپتامبر) است. اما گیاهان در بیشتر سال در آب و هوای معتدل به طور مداوم شکوفا می شوند.

آماده سازی خاک

گیاهان گل گاوزبان در انواع خاک به خوبی رشد می کنند. شما فقط باید خاک را خاک کنید و مواد آلی متوسط ​​را به آن اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که خاک به خوبی تخلیه شده و می تواند رطوبت را در همان زمان حفظ کند.

گیاهان گاوزبان در آفتاب کامل تا سایه جزئی بهتر رشد می کنند. اما پرورش گیاهان گل گاوزبان در آفتاب کامل بیشترین گل و پرپشت ترین گیاهان را به شما می دهد.

با این حال ، برای آماده سازی خاک “ابتدا آن را خاک کنید و سپس مقدار کافی مواد آلی را به آن اضافه کنید”. افزودن کودهای دیر پوسیده یا کمپوست ارگانیک خانگی بسیار خوب خواهد بود.

کاشت بذر

پس از آماده سازی خاک ، می توانید بذرها را مستقیماً در خاک بکارید. می توانید بعد از آخرین تاریخ سرمازدگی بذرها را در باغ بکارید. کاشت بذرها در ردیف برای مراقبت بیشتر خوب خواهد بود.

بنابراین چندین ردیف را در خاک آماده شده با فاصله 1 فوت مشخص کنید. سپس بذرها را در عمق حدود 1/4 تا 1/2 اینچ و فاصله آنها از فاصله 2-3 اینچ بکارید. بعد از کاشت بذر تخت ها را آبیاری کنید.

مراقبت از گیاهان گل گاوزبان

پرورش گیاهان گل گاوزبان بسیار آسان است و به مراقبت کمتری احتیاج دارند و در واقع شما باید دانش باغبانی بسیار کمی داشته باشید.about:blank

اگرچه مراقبت بیشتر به رشد بهتر گیاهان کمک می کند. در اینجا ما بیشتر در مورد مراحل مراقبت از گیاهان گل گاوزبان در باغچه خانگی توضیح می دهیم.

کود دهی: گیاهان گاوزبان در خاک معمولی به خوبی رشد می کنند. بنابراین ، لازم نیست کودهای اضافی برای پرورش گل گاوزبان در باغچه خانگی تهیه کنید.

آبیاری: مرطوب نگه داشتن دائمی خاک برای پرورش گیاهان گاوزبان ضروری است. بنابراین گیاهان را به خوبی آبیاری کنید.

مالچ پاشی: مالچ پاشی به حفظ رطوبت در خاک کمک می کند. از مواد آلی برای مالچ پاشی مانند برگهای خشک ، بریده های چمن ، کاه ، یونجه یا کمپوست استفاده کنید. مالچ پاشی همچنین به جلوگیری از بیشتر علف های هرز باغ کمک می کند.

نازک شدن: زمانی که نهال ها به ارتفاع 6 اینچ رسیدند ، نهال ها را تا فاصله 1 پا از یکدیگر دور کنید.

آفات و بیماریها

گیاهان گاوزبان عملاً عاری از انواع آفات و بیماری ها هستند. هیچ چیز نمی خواهد خیلی به برگ های خراشیده گل گاوزبان نزدیک شود. این یک مزیت عالی برای پرورش گل گاوزبان در باغ خانگی است.

برداشت

در صورت نیاز می توانید برداشت برگ و گل را شروع کنید. برگهای جوان خوب در نظر گرفته می شوند. از آنجا که برگهای قدیمی تر خاردار می شوند ، برداشت هر چیزی روی گیاه کمی ناخوشایند می شود.

هر دو برگ و گل گیاهان گاوزبان خوراکی است. گلها طعم و رنگ زیادی به سالاد ، سوپ ، ساندویچ های روباز ، نوشیدنی ها و تکه های یخ می بخشند. و برگها را می توان در هر زمان چید و تازه استفاده کرد.

برگهای خشک شده نیز استفاده می شوند و طعم مشخصی ندارند. بنابراین می توانید بعد از برداشت از گیاهان استفاده کنید.

اگر در باغ خانگی خود مستعمره زنبور عسل هستید ، می توانید گلها را در گیاهان بگذارید. گل گاوزبان عسل با طعم عالی تولید می کند.

اینها مراحل متداول برای پرورش گل گاوزبان به صورت ارگانیک در باغ خانه است. امیدوارم از این راهنما لذت برده باشید! 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *