اردک آبی سوئدی که با نام آبی سوئدی نیز شناخته می شود ، نژادی از اردک خانگی است که توسط کشاورزان پومرانیا توسعه یافته است. این نژاد اردک بسیار قدیمی است و در سال 1835 توسعه یافت.

پومرانیا در آن زمان بخشی از سوئد بود ، اما امروزه به عنوان شمال شرقی آلمان ، هلند و بلژیک شناخته می شود. این نژاد اردک از نظر اندازه شبیه به اردک های رویان است و دارای نسب خاردار هستند.

این نژاد عمدتا برای مصارف داخلی مانند تولید گوشت و تخم مرغ توسعه داده شد. آنها همچنین به عنوان اردک زینتی و حیوانات خانگی خوب هستند. اردک آبی سوئدی برای اولین بار در اواخر دهه 1800 به ایالات متحده وارد شد.

و در سال 1904 در استاندارد کمال انجمن طیور آمریکا پذیرفته شد. در حال حاضر این نژاد یک اردک در حال انقراض محسوب می شود.

و این نژاد توسط انجمن حفاظت از نژادهای دامداری آمریکا در فهرست “Watch” ذکر شده است. این بدان معناست که تعداد کمتری از اردک آبی سوئدی در دسترس است. در ادامه با این نژاد اردک زیبا بیشتر آشنا شوید.

فهرست مطالب

ویژگی های اردک آبی سوئدی
استفاده می کند
نکات ویژه

 

ویژگی های اردک آبی سوئدی

اردک آبی سوئدی یک نژاد اردک متوسط ​​است. از نظر اندازه شبیه اردک های رویان است. این پرنده زیبا است و ظاهری چشمگیر با سرهای مشکی فوق العاده ، ساق های سفید و بدن آبی دوست داشتنی دوست داشتنی دارد. بدن آنها شبیه اردک پکین است .

ساق های رنگ سفید آنها از زیر اسکناس در نیمه سینه قرار دارد. طول سر متوسط ​​است. همچنین مقداری رنگ سفید روی بال اردک آبی سوئدی وجود دارد که تضاد رنگی بسیار جذابی را با رنگ آبی ایجاد می کند.

 

پرهای هر دو دریک و اردک یک تخته سنگ مایل به آبی یکنواخت است. و پاهای این اردک ها دارای رنگ قهوه ای مشخصی هستند که به آنها حالت ایستاده شبیه به اردکهای خاکی کمپبل می دهد .

سر دریک ها در مقایسه با بدن آنها کمی آبی تیره تر است و پرهای آنها دارای یک اشاره سبز براق است. و سر و اسکناس اردکها همان رنگ تخته سنگ آبی بدن است.

پاهای اردکهای نر و ماده قهوه ای مایل به قرمز است ، با خطوط نامنظم خاکستری مایل به سیاه. دریک ها سنگین تر از اردک ها هستند. میانگین وزن بدن این اردک ها حدود 2.5 تا 3.5 کیلوگرم و متوسط ​​وزن بدن دریک حدود 3 تا 4 کیلوگرم است. عکس از ویکی پدیا

 

استفاده می کند

اردک آبی سوئدی عمدتا به عنوان یک پرنده مفید توسعه داده شد. این نژاد برای تولید گوشت و تخم مرغ مناسب است.

نکات ویژه

اردکهای سوئدی آبی پرندگانی بسیار آرام و دوستانه هستند و یکی از دلچسب ترین نژادهای اردک هستند . آنها برای مبتدیان اردک عالی محسوب می شوند. آنها برای تولید گوشت و تخم مرغ مناسب هستند. اردک ها سالانه حدود 100-150 تخم می گذارند.

رنگ تخم مرغ این اردک ها سفید ، سبز یا آبی رنگ است. این نژاد علف خوار بسیار خوبی است و برای پرورش اردک دامداری آزاد مناسب است . اما آنها نمی توانند در حصر خوب عمل کنند. گاهی اوقات آنها نژادی پر سر و صدا هستند.

 

اردک ها دارای صدای بلندی هستند. در حالی که دریک ها صدای ضعیفی دارند اما می توانند صدای بلندی را برای رقابت با اردک ها بالا ببرند. اردک آبی سوئدی یک نژاد بسیار کند است ، اما گوشت با طعم خوب ارائه می دهد.

آنها پرندگان بسیار مقاوم هستند و به طور متوسط ​​می توانند 8 تا 12 سال زندگی کنند. اردک ها معمولاً بچه خوار هستند. مشخصات کامل نژاد این نژاد اردک را در نمودار زیر مرور کنید.

نام نژاد آبی سوئدی
نام دیگر آبی سوئدی
هدف نژاد دو منظوره (تخم مرغ و گوشت)
نکات ویژه آرام ، دوستانه ، مطیع ، بسیار مقاوم
کلاس نژاد متوسط
کبودی میانگین

اردک

2.5 تا 3.5 کیلوگرم
دریکز 3 تا 4 کیلوگرم
تحمل آب و هوا همه آب و هوا
رنگ تخم مرغ عمدتا سفید ، همچنین تخم مرغ های سبز یا آبی رنگ می گذارند
اندازه تخم مرغ بزرگ
وزن تخم مرغ 80-95 گرم
بهره وری تخم مرغ متوسط
قابلیت پرواز فقیر
نادر بودن مشترک
انواع آبی ، مشکی ، شکلاتی ، زنگ ، چلپ چلوپ
کشور مبدا سوئد

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *