مرغ لهستانی پرنده ای زیبا تاجدار و در میان زینتی ترین نژادهای طیور است . این نژاد مرغ محبوب است و به خاطر کلاه بال وحشی پرهایش معروف است.

مرغ لهستانی با نام پادوان یا لهستان نیز شناخته می شود. منشاء دقیق این نژاد ناشناخته است ، اما یک نژاد مرغ اروپایی است.

اگرچه به لهستان معروف است ، اما از لهستان نیست. اما نام این نژاد از شباهت به مربع گرفته شده است و تاج هایی روی کلاه های پر شده ای که سربازان لهستانی از قدیم می پوشیدند ، پخش می کرد. اعتقاد بر این است که جوجه های لهستانی بین سالهای 1830 تا 1840 وارد آمریکا شده اند.

و در مدت زمان معینی بسیار محبوب و مورد استقبال کشاورزان آمریکایی و مرغ دوستداران قرار گرفت. این نژاد مرغ بسیار قدیمی است و در انگلستان در دهه 1700 شناخته شد.

انجمن طیور آمریکا سه گونه لهستانی را در استاندارد کمال خود در سال 1874 پذیرفت. و گونه های اضافی بعداً پذیرفته شد.

امروزه نژاد مرغ لهستانی عمدتا به عنوان یک نژاد زینتی پرورش داده می شود و همچنین برای نمایشگاه استفاده می شود. در حال حاضر این نژاد در رده ساعتهای فهرست اولویتهای حفاظت از نژادهای دامداری آمریکا قرار دارد. ویژگیها ، رفتار ، مزاج و مشخصات کامل نژاد مرغ لهستانی را در زیر مرور کنید.

فهرست مطالب


  • مشخصات فیزیکی مرغ لهستانی
    • رفتار/مزاج


مشخصات فیزیکی مرغ لهستانی

مرغ لهستانی دارای ویژگی های جالب بسیاری است و عمدتا به دلیل ظاهر غیر معمول خود با تاج زیبا بسیار محبوب هستند. آنها دارای یک شانه کوچک V شکل با رنگ قرمز روشن هستند. واتل آنها کوچک و قرمز روشن است.

آنها دارای لبه گوش کوچک سفید هستند. شاخه های کوچک و لاله گوش آنها ممکن است به طور کامل توسط ریش و تاج پنهان شود. پاهای مرغ لهستانی خاکستری و رنگ پوست آنها سفید است. انواع رنگی این نژاد مرغ وجود دارد.

و رنگ پرها بسته به انواع رنگ متفاوت است. سفید ریش دار ، نقره ای ریش دار ، طلایی ریش دار ، موی ریش دار ، سفید مشکی سفید ، سفید بدون ریش ، موی بدون ریش ، نقره ای بدون ریش ، نقره ای بدون ریش و غیره برخی از انواع رنگهای نژاد مرغ لهستانی هستند که توسط انجمن مرغداری آمریکا

وزن خروس های استاندارد لهستانی حدود 2.75 کیلوگرم و مرغ ها حدود 2 کیلوگرم است. وزن خروس های بانتام در حدود 0.85 کیلوگرم و مرغ ها در حدود 0.74 کیلوگرم است. عکس از ویکی پدیا

رفتار/مزاج

برخی از انواع مرغ لهستانی لایه های بسیار خوبی از تخم مرغ سفید متوسط ​​هستند. آنها غیر نشسته هستند و به ندرت دچار خستگی می شوند. آنها بسیار عصبی هستند و به راحتی شگفت زده می شوند. قله های آنها تمایل دارند دید آنها را مبهم کنند ، که این امر آنها را بیشتر در معرض شکارچیان هوایی قرار می دهد.

و اگر تاج خیس و کثیف شود ، می تواند مستقیماً در چشمان آن آویزان شود. که ممکن است منجر به عفونت چشم و ناتوانی در یافتن نوشیدنی و غذا شود. بنابراین برای تمیز نگه داشتن آنها باید مراقبت کرد.

استفاده از مرغ لهستانی و رام کردن آن بسیار آسان است. آنها از نظر اندازه و نوع شبیه به مرغ Leghorn هستند. آنها همچنین به عنوان حیوانات خانگی خوب هستند. با این حال ، مشخصات کامل نژاد این نژاد مرغ را در زیر مرور کنید.about:blank

نام نژادلهستانی
نام دیگرپادوان ، لهستان
هدف نژادزینتی/نمایشگاه
مزاج نژاددوستانه ، به راحتی اداره می شود ، خجالتی ، پر سر و صدا ، پرواز می کند
اندازه نژادبزرگ
کبودیبه ندرت
شانهبه شکل V
تحمل آب و هواهمه آب و هوا
رنگ تخم مرغسفید
اندازه تخم مرغمتوسط
بهره وری تخم مرغمتوسط
پاهای پرخیر
نادر بودندر دسترس
انواعانواع مختلف رنگ موجود است. سفید ریش دار ، نقره ای ریش دار ، طلایی ریش دار ، موی ریش دار ، سفید مشکی سفید ، سفید بدون ریش ، موی بدون ریش ، نقره ای بدون ریش ، نقره ای بدون ریش و غیره برخی از انواع رنگهای نژاد مرغ لهستانی هستند که توسط انجمن مرغداری آمریکا
کشور مبداناشناس

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *