سگ کارپات شپرد نژادی از سگ گوسفند است که از کوههای کارپات رومانی سرچشمه گرفته است. با بسیاری از نامهای دیگر مانند Ciobanesc Românesc Carpatin ، Roman Shepherd ، Romanian Carpathian Shepherd ، Câine Ciobanesc Carpatin ، Carpathian Shepdog ، Carpathian Shepherd ، Carpatin و Romanian Carpatin Herder شناخته می شود .

اطلاعات بسیار کمی در مورد ریشه های این نژاد وجود دارد ، با این تفاوت که صدها سال قبل از ثبت سوابق مربوط به پرورش سگ ایجاد شده است.

با این حال ، مشخص است که این نژاد در درجه اول توسط کشاورزان فقیر در مناطق دور افتاده اروپا نگهداری می شد و هدف اصلی آن همیشه گله داری و حفاظت از دام ها بود.

در واقع چندین نظریه در مورد منشاء این نژاد وجود دارد. اما رایج ترین مورد پذیرفته شده این است که این نژاد از برخی از اولین نژادهای نگهبان دام تا 14000 سال پیش نشأت گرفته است.

در مارس 1998 ، گروهی از طرفداران سگ شپرد کارپات ، باشگاه سگ های شکار چپپا را تاسیس کردند. نام این باشگاه بعدها به باشگاه ملی پرورش دهندگان سگ های چوپان کارپات تغییر نام داد. باشگاه مشاهده کرد که تعداد زیادی از کارپاتها در روکار ، آرژ وجود دارد؟ شهرستانهایی که از اجداد کارپاتهای امروزی محسوب می شوند. [ 1 ]

فهرست مطالب

  • ویژگی های سگ چوپان کارپات
    • مزاج
    • طول عمر
    • تغذیه
    • مراقبت
    • سلامتی

ویژگی های سگ چوپان کارپات

سگهای Carpathian Shepherd از نظر ظاهر شبیه به دیگر سگهای رومانیایی هستند. آنها سگهای قوی و شبیه گرگ هستند. آنها در واقع از نژادهای متوسط ​​تا بزرگ محسوب می شوند.

سر سگ Carpathian Shepherd کوتاه است و طول پوزه آنها تقریباً برابر جمجمه آنها است. چشمان آنها باید قهوه ای تیره و شکل بادام باشد. آنها گوشهای مثلثی شکل دارند و نزدیک گونه هایشان قرار می گیرند.

آنها پشتی بلند دارند که باید بلندتر از قد آنها باشد و بدنی مستطیل شکل به آنها می بخشد. دم برس دار آنها کمی خمیده است و هرگز نباید هنگام ایستادن روی بدن آنها بخوابد.

سگهای Carpathian Shepherd دارای یک کت دوتایی هستند که از یک کت داخلی نرم و متراکم و یک کت بیرونی درشت شامل رنگهای شبیه به گرگ (خاکستری یا حنایی) تشکیل شده است. علامت سفید در حلقه نمایش تشویق نمی شود ، اما قابل قبول است.

میانگین قد بدن حیوان بالغ بین 26 تا 29 اینچ در خشکی نرها و بین 23 تا 26 اینچ برای ماده ها است. میانگین وزن زنده سگهای بالغ بین 35 تا 50 کیلوگرم برای نرها و بین 32 تا 45 کیلوگرم برای ماده ها است.

مزاج

سگهای کارپات شپرد مستقل هستند و اغلب اوقات بیش از حد غالب هستند. هنگامی که اعتماد او را جلب کردید ، آنها می توانند یک سگ دوست داشتنی باشند ، که ممکن است به زمان و پشتکار نیاز داشته باشد.

آنها جدی و باهوش هستند و سخت کوش هستند. آنها یک سگ نگهبان غریزی و هوشیار هستند ، همیشه مایل به گشت زنی در اموال خود هستند و به صاحبان خود در مورد هرگونه مزاحمی هشدار می دهند.

چوپان کارپاتی یک سگ بیش از حد اجتماعی نیست ، و آنها نسبت به غریبه ها محتاط خواهند بود ، به طور بالقوه تا حد تجاوز.

آنها این توانایی را دارند که با کودکانی که با آنها تربیت شده اند ارتباط خوبی برقرار کنند. اگرچه ، آنها ممکن است حیوانات دیگر را به عنوان بخشی از خانواده خود در صورت معرفی در سنین پایین بپذیرند. آنها عموماً علاقه ای به دوستی با حیوانات جدید و ناشناخته ندارند.

طول عمر

طول عمر سگ شپرد کارپات بین 12 تا 14 سال است.

تغذیه

میزان خوردن یک سگ بالغ بستگی به اندازه ، سن ، ساختار ، متابولیسم و ​​سطح فعالیت آن دارد. سگها نیز مانند مردم یک فرد هستند و همه آنها به یک اندازه غذا نیاز ندارند.

سگهای کارپات شپرد سگهای متوسط ​​تا بزرگ هستند و فعالیت متوسطی دارند. بنابراین ، رژیم غذایی آنها باید برای سگهای متوسط ​​تا بزرگ با نیازهای متوسط ​​ورزشی تنظیم شود. برای توصیه های بهتر تغذیه می توانید با دامپزشک منطقه خود مشورت کنید .

مراقبت

مراقبت خوب از حیوانات برای پرورش سگ های چوپان کارپاتی بسیار مهم است. آنها نیاز به ورزش مداوم و کافی ، حداقل یک ساعت در روز دارند.

آنها از یک باغ بزرگ و حصار شده که می توانند در آن گشت بزنند ، بهره مند می شوند. در حالی که آنها توانایی پرسه زدن در مسافت های طولانی را دارند ، معمولاً به طور غریزی در نزدیکی خانه و خانواده خود می مانند. به عنوان هنرمندان بالقوه فرار شناخته شده است ، بهترین کار این است که از امنیت باغ آنها اطمینان حاصل کنید.

هنگامی که یک سگ به طور مناسب تمرین نمی شود ، رفتارهای نامطلوب معمول است. با توجه به اندازه این سگ و تمایل طبیعی آن برای راه رفتن و سرگردان ، نباید آن را در یک آپارتمان یا خانه کوچک محدود کرد. این یک سگ با علاقه به خارج از منزل است که نمی تواند در تمام طول روز روی مبل بنشیند.

سلامتی

سگهای Carpathian Shepherd به طور کلی سالم هستند. اما مانند سایر نژادهای سگ ، آنها نیز مستعد بیماریهای خاصی هستند.

مشکلات بهداشتی مشترک آنها شامل آرتریت ، نفخ ، دیسپلازی آرنج ، مشکلات چشمی و دیسپلازی مفصل ران است. همیشه سعی کنید با یک دامپزشک در منطقه خود تماس خوبی داشته باشید.about:blank

نام نژادچوپان کارپات
نامهای دیگرهمچنین به عنوان Ciobanesc Românesc Carpatin ، Roman Shepherd ، Romanian Carpathian Shepherd ، Câine Ciobanesc Carpatin ، Carpathian Shepdog ، Carpathian Shepherd ، Carpatin و Romanian Carpatin Herder شناخته می شود.
اندازه نژادمتوسط ​​تا بزرگ
ارتفاعبین 26 تا 29 اینچ در حالت پژمردگی برای مردان و بین 23 تا 26 اینچ برای زنان
وزنبین 35 تا 50 کیلوگرم برای مردان و بین 32 تا 45 کیلوگرم برای زنان
به عنوان حیوانات خانگی خوب استآره
تحمل آب و هواهمه آب و هوا
رنگخاکستری یا حنایی
طول عمربین 12 تا 14 سال
برای کودکان خوب استآره
نادر بودنمشترک
کشور مبدارومانی

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *