رشد سرخس های سر کمانچه روز به روز محبوبیت زیادی پیدا می کند. و هم در منوهای رستوران و هم در بازار کشاورزان محبوبیت پیدا می کند.

در واقع آنقدر در بین سرآشپزها و سایر غذاهای غذایی به یک محصول فصلی محبوب تبدیل شده است که پرورش سرخس سر کمانچه به صورت تجاری به یک سرمایه گذاری بسیار خوب تبدیل شده است.

اگرچه این سبزی فوق العاده در تمام طول سال در دسترس نیست ، اما فقط برای چند هفته در طول یک سال در دسترس است.

سرخس های کمانچه سر طعم فوق العاده ای دارند. آنها معمولاً کمی بخارپز می شوند و با کره سرو می شوند.

سرخس های کمانچه ، خارهای سرخس جوان است که برای استفاده به عنوان سبزی برداشت می شوند .

همچنین با نامهای دیگری مانند سرخس دارچین ، لینگری ، کسرود ، لنگودا ، نیورو ، پاکو ، زنمائی یا به سادگی Fiddleheads شناخته می شود.

هر کمانچه کمانچه ای در صورت باقی ماندن روی گیاه ، باز می شود. و تقریباً به زمین بریده می شوند ، زیرا سرخس های کمانچه در اوایل فصل قبل از باز شدن چوبک و رسیدن به ارتفاع کامل برداشت می شوند.

سرخس های کمانچه سرشار از مواد مغذی هستند. آنها دارای فعالیت آنتی اکسیدانی هستند و منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 3 هستند.

آنها سرشار از فیبر غذایی و سدیم کمی هستند. آنها همچنین منبع عالی ویتامین A و C و برخی مواد معدنی مانند پتاسیم ، فسفر ، منیزیم ، نیاسین و آهن هستند.

از ابتدای قرون وسطی ، سرخس سر کمانچه بخشی از رژیم های سنتی در بسیاری از مناطق شمالی فرانسه ، سراسر آسیا و همچنین بومیان آمریکا برای قرن ها بوده است. آنها همچنین بخشی از رژیم غذایی در شرق دور روسیه هستند.

با این حال ، پرورش سرخس کمانچه در باغچه منزل شما می تواند راهی عالی برای لذت بردن از این سبزی فوق العاده باشد. و یک چیز دیگر “هیچ چیز بهتر از سبزیجات خانگی نیست”.

فهرست مطالب

چگونه می توان سرخس کمانچه را پرورش داد
یک مکان خوب انتخاب کنید
آماده سازی خاک
تاج جمع آوری/خرید کنید
بهترین زمان برای پرورش سرخس سر کمانچه
کاشتن
مراقبت
آفات و بیماریها
برداشت

چگونه می توان سرخس کمانچه را پرورش داد

پرورش سرخس سر کمانچه نسبتاً آسان است. از آنجا که سرخس های سر کمانچه یک محصول چند ساله بسیار آسان است. در اینجا ما همه چیز را در مورد پرورش سرخس سر کمانچه در باغچه از کاشت ، مراقبت تا برداشت توضیح می دهیم.

یک مکان خوب انتخاب کنید

انتخاب یک سایت در سایه یا نور فیلتر شده برای رشد سرخس سر کمانچه بهترین انتخاب است. اگرچه گیاهان می توانند آفتاب کامل را تحمل کنند و تا زمانی که گیاهان آب کافی دارند ، به ویژه در هوای گرم ، رشد خوبی داشته باشند.

گیاهان همچنین در خاک مرطوب و با زهکشی خوب که غنی از مواد آلی زیادی است بهترین عملکرد را دارند. بنابراین هنگام انتخاب مکانی برای پرورش سرخس سر کمانچه ، همه این عوامل را در نظر بگیرید.

 

آماده سازی خاک

سرخس کمانچه در خاک حاصلخیز که غنی از مواد آلی است به خوبی رشد می کند. بنابراین با پرورش و افزودن مقدار زیادی مواد آلی به خاک ، خاک را برای رشد سرخس سر کمانچه کاملاً آماده کنید.

کودهای دیر پوسیده یا پوست تجزیه شده برای استفاده به عنوان کودهای آلی بسیار مناسب خواهند بود.

تاج جمع آوری/خرید کنید

سرخس های کمانچه از دانه ها رشد نمی کنند. بلکه آنها از تاج ها رشد می کنند. می توانید تاج ها را از مهد کودک محلی خود خریداری کنید. سرخس های کمانچه اغلب به عنوان گیاهان زینتی به فروش می رسند.

 

بهترین زمان برای پرورش سرخس سر کمانچه

سرخس های کمانچه را باید در اوایل بهار کاشت ، اما بعد از گذشتن آخرین یخبندان (مخصوصاً اگر در مناطق شمالی زندگی می کنید).

کاشتن

شما می توانید تاج را به عنوان ریشه برهنه یا موجود در گلدان برای رشد سرخس سر کمانچه خریداری کنید.

حفره ای بزرگتر از گلوله ریشه گیاه حفر کنید ، خاک سست اضافی را در اطراف ریشه ها اضافه کنید و سپس به آرامی فشار دهید تا محکم شود. تاج را در همان سطح خاکی که در ابتدا خریداری کرده اید نگه دارید.

 

سرخس های سر کمانچه می توانند به شدت توسط ریشه های زیرزمینی و دونده ها پخش شوند. شما باید تاج را به گونه ای بکارید که فاصله آنها حداقل 2-3 فوت از یکدیگر باشد.

بعد از کاشت تاج ها خاک را دائما مرطوب نگه دارید ، زیرا برای رشد سرخس سر کمانچه بسیار مهم است.

مراقبت

مراقبت های بیشتر پس از کاشت ، رشد خوب گیاهان را تضمین می کند. در اینجا ما بیشتر درباره مراحل مراقبت از پرورش سرخس سر کمانچه در باغچه خانه توضیح می دهیم.

 

کود دهی: لازم نیست کودهای اضافی برای رشد سرخس سر کمانچه در باغچه خانه خود تهیه کنید. اگر خاک را با افزودن مقدار زیادی مواد آلی به آن آماده کرده اید ، گیاهان شما به خوبی رشد خواهند کرد.

آبیاری: آبیاری منظم مهمترین قسمت در رشد سرخسهای سر کمانچه است. گیاهان خاک مرطوب با تامین آب مداوم را ترجیح می دهند ، بنابراین باید گیاهان را به طور مکرر آبیاری کنید. اگر خاک به اندازه کافی مرطوب نباشد ، برگها می سوزند.

مالچ پاشی: مالچ پاشی به حفظ رطوبت در خاک کمک می کند. یک لایه خوب مالچ ارگانیک می تواند به رشد گیاهان کمک کند. برای استفاده به عنوان مالچ می توانید از تکه های چمن ، نی یا کمپوست خانگی استفاده کنید.

 

کنترل علف های هرز: علف های هرز مواد مغذی را از خاک مصرف می کنند. بنابراین کنترل آنها مهم است. می توانید بیشتر علف های هرز را با دست یا با زور زدن از باغ خارج کنید. اگرچه مالچ پاشی شدید به جلوگیری از بیشتر علف های هرز از باغ کمک می کند.

آفات و بیماریها

سرخس های کمانچه به ندرت از آفات یا بیماری رنج می برند. اما حلزونها و حلزونها می توانند برای گیاهان مشکل ساز باشند. شما باید از روش های ارگانیک برای از بین بردن شستشو از باغچه خانه خود استفاده کنید.

برداشت

سرخس سر کمانچه به صورت فصلی در دسترس است. آنها هم غذا می خورند و هم در بهار تجاری برداشت می شوند. اما قبل از شروع برداشت ، باید اجازه دهید گیاهان شما برای چند سال ثابت شوند.

 

با این حال ، برای برداشت میوه های تازه را در بهار درست زمانی که شروع به باز شدن می کنند ، بردارید. به طور کلی یک سرخس بالغ کمانچه بالغ به طور متوسط ​​7 دانه تولید می کند. فقط کافی است کمانچه را برای برداشت ، در سطح زمین برش دهید ، قبل از اینکه باز شود و برگها باز شوند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *