علوفه سبز هیدروپونیک روز به روز در حال افزایش محبوبیت است. سیستم علوفه سبز هیدروپونیک مزایای زیادی دارد و از طریق این سیستم می توانید بدون نیاز به خاک به حیوانات خود علوفه سبز بدهید. و علوفه نیز برای حیوانات بسیار مغذی و سالم است.

هیدروپونیک در واقع زیرمجموعه کشت آبی است که روشی برای رشد گیاهان بدون خاک است. علوفه سبز برای پرورش حیوانات شیر ​​بسیار مهم است و مواد مغذی و معدنی مورد نیاز حیوانات را تأمین می کند.

هزینه تغذیه در پرورش حیوانات ، به ویژه پرورش حیوانات شیری بسیار زیاد است. به طور کلی هزینه خوراک حدود 70 تا 75 درصد از کل هزینه شیر است و علوفه سبز به تنهایی 30 تا 35 درصد از کل هزینه خوراک را تامین می کند.

در حال حاضر ، رشد سریع جمعیت دلیل کمبود زمین چرای کافی است. به همین دلیل است که برای تولید علوفه سبز برای دامها کمبود زیادی وجود دارد. و این وضعیت باعث شد دامداران به دنبال روش جایگزین و پایدار برای تولید علوفه سبز با کیفیت باشند.

به دلیل در دسترس نبودن زمین های آبی ، هزینه های بالای نیروی کار و کاهش منابع طبیعی ، فناوری پایدار مانند تولید علوفه سبز هیدروپونیک محرک اصلی صنعت لبنیات در آینده خواهد بود.

فهرست مطالب

چرا به فناوری علوفه سبز هیدروپونیک نیاز دارید؟
استفاده از فناوری هیدروپونیک در صنایع لبنی یا دامداری
مزایای تولید علوفه سبز هیدروپونیک
نکاتی برای تولید علوفه سبز هیدروپونیک

چرا به فناوری علوفه سبز هیدروپونیک نیاز دارید؟

برای غلبه بر محدودیت های زیر برای تولید علوفه سبز با کیفیت ، به ویژه در دامداران ، به فناوری علوفه سبز هیدروپونیک نیاز دارید. با این حال ، شما به دلایلی که در زیر ذکر شده است به این سیستم نیاز خواهید داشت.

  • اگر زمین کمتری دارید.
  • اگر زمین های حاصلخیز کافی برای تولید علوفه سبز ندارید.
  • اگر امکانات محدودی مانند آبیاری ، حصارکشی و آماده سازی زمین دارید.
  • اگر در جایی در معادن و مناطق کمربندی ساحلی زندگی می کنید که در آن محدوده ای برای پرورش علوفه سبز وجود دارد.
  • در مناطقی که هزینه کار برای تولید علوفه سبز بسیار بیشتر است.
  • در مناطقی که تقاضا برای علوفه سبز بسیار بیشتر از موجودی علوفه موجود است.

استفاده از فناوری هیدروپونیک در صنایع لبنی یا دامداری

پرورش علوفه سبز هیدروپونیک بسیار آسان و ساده است و شما می توانید به راحتی علوفه با کیفیت را برای حیوانات خود شروع کنید. هیدروپونیک در واقع یک روش علمی برای رشد گیاهان یا محصولات در آب بدون خاک در محیط کنترل شده است. در این فناوری ، آب با مواد مغذی متعادل غنی شده است که برای رشد و عملکرد بهتر گیاه ضروری است.

 

وقتی صحبت از تولید علوفه سبز می شود ، فناوری تولید علوفه سبز هیدروپونیک فشار زمین را برای رشد علوفه سبز برای حیوانات دامی کاهش می دهد. محصولات علوفه ای مانند جو ، ذرت ، جو ، سورگوم و گندم را می توان با استفاده از فناوری تولید علوفه سبز هیدروپونیک کشت کرد.

علوفه سبز هیدروپونیک به غیر از عملکرد شیر بالا ، به سلامت حیوانات دام منجر می شود. این فناوری همچنین می تواند برای رشد علف گندم و نهال شالیزار تنها در 7 تا 10 روز زمان مورد استفاده قرار گیرد .

علوفه سبز حاصل از هیدروپونیک شامل علفی با دانه ها ، ریشه ، ساقه و برگ است. در حالی که علوفه معمولی فقط از ساقه و برگ تشکیل شده است.

 

با این حال ، در اینجا ما بیشتر توضیح می دهیم که چرا سیستم تولید علوفه سبز هیدروپونیک نقش عمده ای در تجارت لبنیات دارد.

سیستم تولید علوفه سبز هیدروپونیک باعث رشد علوفه سبز در دمای وسیع تر در محدوده 15 تا 33 درجه سانتی گراد و رطوبت در محدوده 70-80 درصد بدون رشد قارچ می شود.

  • فناوری تولید علوفه سبز هیدروپونیک دوستدار محیط زیست است.
  • علوفه پرورش یافته در این سیستم عاری از هرگونه آلودگی است.
  • علوفه تولید شده از این سیستم باعث صرفه جویی در هزینه های آب و نیروی کار می شود.
  • علوفه برای حیوانات بسیار مغذی و خوشمزه است.
  • علوفه سبز از سیستم هیدروپونیک سلامت حیوانات و بازده تولید مثل را بهبود می بخشد.
  • تغذیه حیوانات با علوفه سبز هیدروپونیک باعث افزایش شیر در حیوانات شیری می شود.

مزایای تولید علوفه سبز هیدروپونیک

سیستم تولید علوفه سبز هیدروپونیک مزایای زیادی دارد. در اینجا ما به طور مختصر در مورد مزایای سیستم تولید علوفه سبز هیدروپونیک توضیح می دهیم.

 

صرفه جویی در مصرف آب: سیستم تولید علوفه سبز هیدروپونیک به مقدار کمتری آب نیاز دارد. به طور کلی این سیستم برای رشد 1 کیلوگرم علوفه سبز با کیفیت به 2-3 لیتر آب نیاز دارد (در مقایسه با 55 تا 75 لیتر آب مورد استفاده در سیستم سنتی تولید علوفه سبز). به غیر از این ، هدر رفت آب وجود نخواهد داشت زیرا آب همیشه بازیافت می شود.

نیاز به نیروی کمتری: سیستم هیدروپونیک به طور کلی به نیروی کمتری نیاز دارد. نیروی مورد نیاز برای تولید علوفه سبز حدود 2-3 ساعت در روز است ، در حالی که تولید علوفه معمولی به کار مداوم شدید نیاز دارد.

نیاز به زمین کمتری دارد: سیستم تولید علوفه سبز هیدروپونیک به طور کلی به حداقل مقدار زمین نیاز دارد. به طور کلی مساحت 50 متر مربع برای تولید 600 تا 650 کیلوگرم علوفه سبز کافی خواهد بود. اما برای تولید همان مقدار علوفه سبز ، باید حدود 1 هکتار زمین داشته باشید. بنابراین ، سیستم هیدروپونیک به مقدار کمتری از زمین نیاز دارد.

 

سیستم زمان کمتر: سیستم تولید علوفه سنتی به طور کلی برای تولید علوفه سبز به بیش از 45 روز زمان نیاز دارد. در حالی که سیستم هیدروپونیک به طور کلی 7 تا 8 روز برای جوانه زنی بذر به گیاه کاملاً رشد یافته با ارتفاع 8 تا 12 اینچ نیاز دارد.

تولید در طول سال: این مزیت دیگر تولید علوفه سبز هیدروپونیک است. در واقع می توانید علوفه را در طول سال تولید کنید.

افزایش ارزش غذایی: علوفه تولید شده از سیستم هیدروپونیک در مقایسه با علوفه معمولی برای حیوانات بسیار مغذی است. بنابراین می توانید با استفاده از علوفه سبز هیدروپونیک ، شیر با کیفیتی را از حیوانات خود تهیه کنید.

 

حداقل تلفات علوفه سبز: علوفه سبز تولید شده از سیستم هیدروپونیک به طور کامل مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا هیچ علوفه سبز از دست نمی رود. اما در طول مصرف حیوانات علوفه سبز خرد شده یا علف های سبز هدر می رود.

رشد سریعتر و عملکرد بالا: سیستم هیدروپونیک نسبت به سیستم سنتی دارای سرعت رشد سریع تری است. و می توانید سریعتر از سیستم معمولی علوفه برای حیوانات خود تولید کنید.

تامین علوفه سبز طبیعی: علوفه سبز تولید شده از این سیستم کاملاً از منبع طبیعی است و از سموم دفع آفات یا کودهای شیمیایی در تولید استفاده می شود.

 

نکاتی برای تولید علوفه سبز هیدروپونیک

نکات زیر را برای رشد علوفه سبز هیدروپونیک رعایت کنید.

  • برای جلوگیری از رشد قارچ در این سیستم ، محلول قارچ کش مانند میکروارگانیسم موثر را اعمال کنید.
  • در مقایسه با ذرت زرد ، ذرت سفید یا دانه های ذرت سرعت جوانه زنی بهتری داشتند.
  • بعد از هر 3 روز آب را تعویض/تعویض کنید.
  • انتخاب دانه ها باید عاری از ناخالصی باشد تا از گرفتگی مهگیرها جلوگیری شود تا غذای با کیفیت تولید شود.
  • برگها در اثر نور زیاد خورشید در خارج از خانه سبز زرد می شوند.

از آنجا که زمین های آبی و زمین های حاصلخیز محدود است و قیمت زمین در حال افزایش است ، بنابراین کشاورزان باید از روش های جدیدی برای پرورش علوفه سبز استفاده کنند. و فناوری تولید علوفه سبز هیدروپونیک می تواند راه جایگزین بسیار خوبی برای تولید خوراک سبز برای حیوانات باشد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *