جعفری: 10 مزیت و کاربرد بالقوه، تغذیه، طرز تهیه چای

سرشار از آنتی اکسیدان های قوی، این گیاه خوشمزه در رژیم غذایی روزانه شما ضروری است.

آیا جعفری برای شما مفید است؟ اگر شما هم همین فکر را می کنید، همینطور است! فواید بی‌شمار جعفری برای سلامتی، آن را به یک انتخاب محبوب در میان چاشنی‌ها تبدیل کرده است. جعفری یک گیاه برگ سبز علفی است که اغلب به عنوان چاشنی در غذاها استفاده می شود. این یک گیاه دارویی و آشپزی غنی از مواد مغذی است که بومی مدیترانه است و در طول تاریخ مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از دستور العمل ها به ساقه، برگ و دانه این گیاه نیاز دارند.

طبق گزارشات حکایتی، جعفری ممکن است به کاهش فشار خون، سطح کلسترول و علائم آلرژی کمک کند. این ماده در ساخت صابون، کرم و عطر استفاده می شود ( 1 ). علاوه بر این، جعفری دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی مفید برای پوست است.

این مقاله در مورد فواید جعفری، انواع آن، مشخصات تغذیه‌ای آن، دستور العمل‌های ساده، نحوه استفاده از آن و هرگونه عوارض جانبی بالقوه بحث می‌کند. نگاهی بیاندازید.

protip_iconمواد تشکیل دهنده خود را بشناسید: جعفری چیست؟
گونه ای از گیاهان گلدار از خانواده Apiaceae که به عنوان چاشنی، چاشنی و طعم دهنده در غذا استفاده می شود.فواید آن چیست؟
دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی است. ممکن است سطح قند خون را تنظیم کند، اثرات ضد سرطانی داشته باشد، به سلامت کلیه، استخوان، پوست، قلب، کبد و دستگاه گوارش کمک کند.چه کسی می تواند از آن استفاده کند؟
همه افراد به جز کسانی که مشکلات کلیوی دارند و سطح قند خون پایینی دارند می توانند آن را مصرف کنند.

چند وقت؟
هیچ توصیه ای برای دوز وجود ندارد، اما می توانید آن را در حد اعتدال مصرف کنید.

احتیاط
مصرف زیاد روغن آن ممکن است باعث سقط جنین یا انقباض رحم در زنان باردار، کم خونی و مشکلات کبدی یا کلیوی شود. ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شود.

protip_iconچیزهای بی اهمیت
کالیفرنیا بیش از 40 درصد از کل جعفری تولید شده در ایالات متحده را تولید می کند.

در این مقاله

مشخصات تغذیه ای جعفری چیست؟

نصف فنجان (30 گرم) جعفری تازه و خرد شده 11 کالری، 2 گرم کربوهیدرات، 1 گرم پروتئین، 1 گرم چربی و 1 گرم فیبر را فراهم می کند (2 ) .

  • این یک منبع غنی از ویتامین A (8424 IU)، ویتامین C (133 میلی گرم)، ویتامین K (1640 میکروگرم)، اسید فولیک (152 میکروگرم) و پتاسیم (554 میلی گرم) است (2 ) .
  • جعفری همچنین حاوی فلاونوئیدها، کاروتنوئیدهای i  و ویتامین C است که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند ( 2 ).

آیا نمی دانید جعفری برای چه چیزی مفید است؟ در قسمت بعدی به فواید جعفری برای سلامتی می پردازیم.

خواص جعفری برای سلامتی چیست؟

1. ممکن است سطح قند خون را تنظیم کند

جعفری و اسانس آن سرشار از آنتی اکسیدانی به نام میریستسین است ( 3 ). میریستیسین ممکن است به تنظیم سطح قند خون کمک کند. همچنین ممکن است مقاومت به انسولین و التهاب را کاهش دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک این اثرات مورد نیاز است.

2. ممکن است به سلامت کلیه کمک کند

خانم هایی که مشکلات کلیوی دارند ممکن است از جعفری سود ببرند

جعفری یک ادرارآور طبیعی است و به سم زدایی بدن کمک می کند ( 4 ). ممکن است به حذف سموم و میکروب ها از بدن کمک کند. موش هایی که با عصاره دانه جعفری تغذیه شده بودند، خروجی ادرار بیشتری نسبت به زمانی که فقط آب می نوشیدند نشان دادند ( 4 ). جعفری ممکن است پمپ سدیم پتاسیم را که در تنظیم ادرار در کلیه ها نقش دارد، مهار کند ( 4 ).

مطالعات حیوانی بیشتر نشان می دهد که جعفری دارای اثرات محافظت کننده نفرو بر موش های مبتلا به مشکلات کلیوی است ( 5 ).

3. ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشد

جعفری سرشار از فلاونوئیدهای i  است که به خواص ضد سرطانی معروف است. فلاونوئیدها رشد سلولی را مهار کرده و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند ( 6 ).

تحقیقات حیوانی نشان داده است که آپیژنین، یک فلاونوئید موجود در دانه های جعفری، می تواند به کشتن سلول های سرطانی و کاهش اندازه تومورها کمک کند ( 7 ).

مطالعات روی رده های سلولی سرطانی همچنین نشان داده اند که آپیژنین خواص ضد تکثیر، ضد التهابی و ضد متاستازی را در سرطان کولورکتال نشان می دهد ( 8 ). مشخص شده است که آپیژنین دارای اثرات ضد سرطانی روی سرطان سینه است ( 9 ).

یکی دیگر از فلاونوئیدهای ضد سرطان که در جعفری یافت می شود، لوتئولین است ( 10 )، ( 11 ). تحقیقات بیان کرده اند که لوتئولین ممکن است اثرات پیشگیرانه ای بر سرطان کولورکتال داشته باشد ( 10 ).

جعفری همچنین حاوی کارنوسول، ترکیب دیگری با نتایج امیدوارکننده در درمان سرطان سینه، پوست، روده بزرگ و پروستات است ( 12 ).

4. ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد

زنی با دست روی سینه برای نشان دادن سلامت ضعیف قلب

جعفری در طب عامیانه برای کمک به درمان فشار خون استفاده می شود. محتوای غنی فلاونوئید موجود در جعفری به بهبود سلامت قلب و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک می کند ( 13 ).

جعفری همچنین منبع خوبی از اسید فولیک است . مصرف فولات با سلامت قلب همراه است ( 14 ). سطوح پایین فولات می تواند برای قلب مضر باشد ( 15 ). از این رو، گنجاندن جعفری در رژیم غذایی می تواند در این زمینه مفید باشد.

5. ممکن است از سلامت استخوان حمایت کند

جعفری منبع خوبی از ویتامین K است . این ویتامین به تشکیل سلول های استخوانی به نام استئوسیت ها کمک می کند ( 16 ). مشخص شد که جعفری از جذب استخوان (فرآیندی که در آن استخوان‌ها توسط بدن جذب و تجزیه می‌شوند) در موش‌ها مهار می‌شود ( 17 ).

6. ممکن است در هضم کمک کند

زنی با هضم خوب بعد از مصرف جعفری

به طور سنتی از جعفری برای کمک به درمان اختلالات گوارشی و گوارشی استفاده می شود. محتوای فیبر موجود در جعفری به هضم غذا کمک می کند ( 18 ). به حرکت غذا در دستگاه گوارش کمک می کند و همچنین به عنوان یک خوراک پری بیوتیک برای باکتری های خوب روده عمل می کند.

عصاره جعفری در مطالعات موش‌ها اثر ضد زخم دارد. آنها با مهار ترشح بیش از حد شیره معده به این امر دست یافتند ( 19 ).

7. ممکن است ایمنی را تقویت کند 

جعفری حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی از جمله فلاونوئیدها است ( 20 ). آپیژنین با التهاب در بدن مبارزه می کند ( 21 ).

جعفری همچنین حاوی ویتامین C است. این ماده مغذی یک آنتی اکسیدان قوی است که سیستم ایمنی را تقویت می کند ( 22 ). جعفری حاوی فلاونول هایی مانند کامفرول و کورستین است که با استرس اکسیداتیو و آسیب سلولی مبارزه می کند ( 23 ).

8. ممکن است سلامت کبد را افزایش دهد

زنانی که مشکلات کبدی دارند ممکن است از جعفری سود ببرند

جعفری می تواند کلسترول را تنظیم کند و اثر محافظتی بر روی کبد موش ها داشته باشد ( 24 ). مطالعات دیگر نشان داده‌اند که جعفری می‌تواند به بازسازی سلول‌های کبد و تنظیم آنزیم‌های کبد در موش‌های مبتلا به دیابت کمک کند ( 25 ).

9. خاصیت آنتی باکتریال دارد

برگ جعفری به طور سنتی به دلیل توانایی آن در مبارزه با میکروب ها مورد استفاده قرار می گرفته است. در یک مطالعه، جعفری فعالیت ضد میکروبی در پنیر کاریش نشان داد ( 26 ).

اسانس جعفری هم فعالیت ضد باکتریایی و هم ضد قارچی از خود نشان داده است ( 27 ). می تواند رشد باکتری هایی مانند استافیلوکوکوس اورئوس و لیستریا مونوسیتوژنز را مهار کند ( 27 ). همچنین می تواند در برابر قارچ های Penicillium ochrochloron و Trichoderma viride محافظت کند ( 27 ).

10. ممکن است به محافظت از چشم ها کمک کند

جعفری حاوی ویتامین A است، یک ماده مغذی که می تواند به بهبود سلامت چشم کمک کند ( 28 ). جعفری همچنین حاوی کاروتن i  مانند لوتئین و زآگزانتین است که به محافظت از چشم کمک می کند ( 29 ). این آنتی اکسیدان های رنگدانه با جلوگیری از آسیب اکسیداتیو به سلامت چشم ها کمک می کند. آنها خطر دژنراسیون ماکولا و آب مروارید i را کاهش می دهند ( 29 ). 

اینها فواید سلامتی جعفری است. این گیاه همچنین برای تقویت سلامت پوست شناخته شده است. در بخش بعدی به طور اختصاصی به این موضوع پرداخته ایم.

خواص جعفری برای پوست چیست؟

  • سرشار از مواد مغذی : جعفری سرشار از مواد مغذی مانند مس، روی، منگنز، کلسیم و پتاسیم است که برای سلامت پوست ضروری هستند.
  • ضد پیری : ویتامین C موجود در جعفری به کاهش سرعت پیری کمک می کند . این کار با رادیکال های آزاد که باعث استرس اکسیداتیو می شوند مبارزه می کند ( 30 ). این ماده مغذی همچنین به کاهش خطوط ریز و چین و چروک کمک می کند. این به ترمیم سلول کمک می کند و تولید کلاژن را تحریک می کند ( 30 ). این به پوست کمک می کند تا نرم و جوان به نظر برسد.
  • ضد آکنه: خواص ضد میکروبی موجود در جعفری ممکن است به مبارزه با باکتری ها و کاهش آکنه کمک کند ( 27 ). جعفری همچنین ممکن است سبوم اضافی را متعادل کند. با این حال، هیچ مطالعه ای برای حمایت از این ادعا وجود ندارد.
  • ضد التهاب: جعفری حاوی آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است به کاهش تحریک و قرمزی پوست کمک کند.
  • رنگ پوست را یکنواخت می کند و رنگدانه ها را کاهش می دهد: ویتامین C موجود در این گیاه می تواند پوست را درخشان کرده و لکه های ناهموار را کاهش دهد. ویتامین C همچنین ممکن است به کاهش هایپرپیگمانتاسیون کمک کند .

جعفری برای سلامت پوست شما بسیار مفید است. در اینجا، ما چند دستور العمل با استفاده از جعفری را فهرست کرده ایم که می توانید روی پوست خود استفاده کنید.

تونر صورت برای مبارزه با آکنه

شما نیاز خواهید داشت
  • آب مقطر
  • برگ جعفری
  • چند قطره آبلیمو
  • 3 قطره روغن درخت چای
  • 3 قطره عصاره رزماری
روند
  1. برگ های جعفری را به آب در حال جوش اضافه کنید.
  2. پس از خنک شدن، چند قطره آب لیمو، روغن درخت چای و عصاره رزماری به آن اضافه کنید.
  3. این مخلوط را در یک بطری بریزید و از آن به عنوان تونر استفاده کنید.

پاک کننده صورت برای یکنواخت رنگ پوست

شما نیاز خواهید داشت
  • آب مقطر
  • برگ جعفری
  • چند قطره آبلیمو
  • 1 قاشق چایخوری عسل
روند 
  1. جعفری را در آب گرم خیس کنید.
  2. یک خمیر خوب درست کنید و یک قاشق چایخوری عسل و چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید.
  3. این پاک کننده صورت لکه ها را روشن می کند و سلول های مرده را از بین می برد و منجر به پوستی نرم و درخشان می شود.

پک صورت برای روشن شدن پوست

شما نیاز خواهید داشت
  • 1 قاشق غذاخوری ماست
  • برگ جعفری
  • چند قطره روغن درخت چای
  • 1 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر
روند
  1. چند برگ جعفری را به یک قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید.
  2. یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را به این مخلوط اضافه کنید و خمیر خوبی درست کنید.
  3. می توانید چند قطره روغن درخت چای را به این مخلوط اضافه کنید و از این ماسک صورت استفاده کنید تا پوستی شفاف و سالم داشته باشید.

تونیک برای پوست سالم

شما نیاز خواهید داشت
  • آب مقطر
  • برگ جعفری
روند
  1. آب برگ ها را گرفته و با 200 میلی لیتر آب مخلوط کنید.
  2. این معجون را روزانه مصرف کنید تا پوستی سالم داشته باشید. از مصرف زیاد خودداری کنید.

اینها راه هایی هستند که می توانید از جعفری برای ارتقای سلامت پوست استفاده کنید. ما فواید فراوان جعفری را دیده ایم. در مورد نگاهی به تاریخچه آن چطور؟

تاریخچه جعفری چیست؟

جعفری مورد توجه یونانیان قرار داشت. برای قدردانی از ورزشکارانی که برنده شدند استفاده می شد. برای تزیین مقبره نیز از آن استفاده می کردند. قبل از اینکه رومی ها آن را برای تزیین غذا معرفی کنند، در پزشکی کاربرد پیدا کرد. اکنون بیش از 2000 سال است که کشت می شود. امروزه جعفری در انواع مختلف موجود است.

انواع مختلف جعفری چیست؟

  • برگ های فر شده یا جعفری معمولی اغلب در تزیین سوپ، خورش و سایر غذاها استفاده می شود. بافتی ترد دارد.
  • جعفری با برگ تخت یا جعفری ایتالیایی یک گیاه معطر است و طعم قوی تری نسبت به جعفری با برگ دارد. همچنین در سالاد، خورش، سوپ و سس به عنوان چاشنی استفاده می شود.
  • جعفری هامبورگ یا آلمانی یکی از انواع آن است که به جای برگ های آن از ریشه شلغمی شکل استفاده می شود. ریشه را می توان سرخ کرد یا در خورش ها و سوپ ها برای طعم دادن استفاده کرد.

 

protip_iconحقیقت خنده دار
بلندترین گیاه جعفری جهان (8 فوت و 4 اینچ) توسط تینا کلاین (کانادا) در سال 2017 رشد کرد.

در بخش بعدی نحوه استفاده از جعفری برای پخت و پز را بررسی خواهیم کرد.

نحوه استفاده از جعفری برای پخت و پز

جعفری یک گزینه طعم‌دهنده همه کاره و ارزان است که طعم و مزه هر غذایی را افزایش می‌دهد. معمولا در خورش ها و سوپ ها استفاده می شود. بسیاری از سس های سالاد و مارینادها از جعفری تازه استفاده می کنند. رایحه، کل تجربه آشپزی را افزایش می دهد. جعفری تازه و خشک را می توان برای پخت و پز استفاده کرد.

غذاهای فرانسوی از جعفری در انبار و سوپ استفاده می کنند، در حالی که غذاهای خاورمیانه مانند هوموس و بابا غانوش از جعفری به عنوان چاشنی استفاده می کنند.

غذاهای ایتالیایی مانند پاستا، اسپاگتی، پیتزا یا لازانیا، از جعفری خشک به عنوان یک ماده طعم دهنده استفاده می کنند. سس هایی مانند پستو یا سالسا نیز شامل جعفری است. معمولاً در پایان فرآیند پخت به آن اضافه می شود تا طعم غذا حفظ شود.

چگونه جعفری را در رژیم غذایی خود بگنجانیم

ساقه ها را دور بریزید و برگ های جعفری را خرد کنید. این ها را می توان در سالاد سیب زمینی یا سس های مبتنی بر گوجه فرنگی استفاده کرد. همچنین می توانید آن را به املت خود اضافه کنید. برای طعم تازه می توانید آب جعفری را در اسموتی خود قرار دهید.

همچنین می توانید دستور العمل های زیر را بررسی کنید و این گیاه را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از فواید شگفت انگیز جعفری برای سلامتی لذت ببرید.

دستور العمل های جعفری

چای جعفری

  • چای جعفری
آنچه شما نیاز دارید
  • 250 میلی لیتر آب تصفیه شده
  • ¼ فنجان برگ جعفری تازه
روند
  1. آب تصفیه شده را با استفاده از کتری چای بجوشانید.
  2. برگ های تازه جعفری را زیر آب خنک و جاری بشویید.
  3. برگ ها را حدود 10 دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید.
  4. برگ ها را صاف کرده و لذت ببرید.
  • ماهی قزل آلا خرد شده بادام
آنچه شما نیاز دارید
  • ½ فنجان بادام
  • 2 قاشق غذاخوری جعفری
  • نمک دریا و فلفل سیاه آسیاب شده از هر کدام 1 قاشق چایخوری
  • 1 قاشق غذاخوری پوست لیموی ارگانیک رنده شده
  • 4 عدد فیله سالمون
  • 2 قاشق غذاخوری روغن آووکادو
  • 4 فنجان اسفناج
روند
  1. بادام ها را در غذاساز خرد کنید.
  2. در بشقاب، پودر بادام را با جعفری، پوست لیمو، نمک و فلفل مخلوط کنید.
  3. ماهی قزل آلا را در مخلوط بادام از هر دو طرف آغشته کنید.
  4. روغن را روی یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. ماهی قزل آلا را اضافه کنید و هر طرف را حدود 5 دقیقه تفت دهید.
  5. با آب لیمو سرو کنید.

قبل از شروع پخت و پز با جعفری، ممکن است بخواهید جعفری مناسب را انتخاب کرده و آن را به درستی نگهداری کنید.

نحوه انتخاب و نگهداری جعفری

انتخاب

جعفری در تمام طول سال در سوپرمارکت ها موجود است. به دنبال جعفری تازه ای باشید که ساقه های سفت دارد. سعی کنید جعفری ارگانیک بخرید. از خرید جعفری با برگ های پژمرده یا زرد، کپک و لکه های تیره خودداری کنید.

ذخیره سازی

جعفری باید به درستی نگهداری شود. در غیر این صورت، می تواند پژمرده شود و طعم خود را از دست بدهد. جعفری را در مکانی تاریک و دور از نور خورشید نگهداری کنید. برگ های پژمرده زرد یا کثیف را جدا کرده و برگ ها را کاملا بشویید. آب اضافی روی دستمال آشپزخانه را خالی کنید. فرآیند شستشو را دوباره تکرار کنید و سپس آب اضافی را از روی برگ ها تکان دهید. آنها را روی یک حوله آشپزخانه قرار دهید و به آرامی آنها را بکشید تا آب باقیمانده از آن خارج شود. برگ ها را در کیسه زیپلاک قرار دهید و در یخچال نگهداری کنید. می تواند تا حدود 10 روز تازه بماند. با ایستادن ساقه ها در آب می توانید جعفری را برای مدت طولانی تری نگهداری کنید. برای جلوگیری از آلودگی میکروبی باید آب را عوض کنید.

جعفری ممکن است در برخی افراد عوارض جانبی خاصی ایجاد کند. ممکن است بخواهید آنها را قبل از گنجاندن این گیاه در رژیم غذایی خود بررسی کنید.

خطرات و عوارض جانبی جعفری

جعفری باید در حد اعتدال مصرف شود. اگر بیش از حد مصرف شود در موارد خاصی می تواند منجر به آلرژی شود. در زیر عوارض جانبی ذکر شده است.

  • ممکن است با فشار خون تداخل داشته باشد

جعفری با تعدیل پمپ های سدیم پتاسیم می تواند فشار خون را تنظیم کند. با این حال، هنگامی که در مقادیر بالاتر مصرف شود، ممکن است با داروهای فشار خون بالا تداخل داشته باشد ( 31 ). در صورت مشاهده هرگونه تغییر در سطح فشار خون خود با پزشک مشورت کنید.

  • ممکن است باعث هیپوگلیسمی شود

میریستین i موجود در جعفری ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. اگر از قبل داروهایی برای کاهش قند خون مصرف می‌کنید، مصرف جعفری اضافی ممکن است منجر به هیپوگلیسمی (سطح قند خون بسیار پایین) شود. 

  • تداخلات در طول جراحی

جعفری ممکن است از لخته شدن خون جلوگیری کرده و زمان خونریزی را طولانی کند ( 32 ). از این رو، ممکن است باعث خونریزی بیش از حد در حین جراحی شود. حداقل دو هفته قبل از جراحی برنامه ریزی شده از مصرف جعفری خودداری کنید.

  • حساسیت پوستی

برخی از افراد پس از استفاده موضعی از جعفری یا روغن دانه جعفری به نور خورشید حساسیت پیدا می کنند ( 33 ). این می تواند باعث آفتاب سوختگی و بثورات پوستی شود. بنابراین، قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

  • بیماری کلیوی

اگرچه جعفری برای کلیه ها مفید است، اما ممکن است در افراد مبتلا به بیماری کلیوی باعث ایجاد واکنش های نامطلوب شود. با این حال، تحقیقات در این زمینه کم است. از این رو با پزشک خود مشورت کنید.

  • مسائل مربوط به بارداری و شیردهی

اگرچه در مقادیر معمولی بی خطر است، مصرف بیش از حد جعفری در دوران بارداری یا شیردهی ممکن است عوارضی ایجاد کند. جعفری ممکن است تولید شیر را کاهش دهد ( 34 ). بنابراین، مصرف آن در دوران شیردهی توصیه نمی شود.

  • سایر تداخلات دارویی

جعفری دارای مقادیر زیادی ویتامین K است که در لخته شدن خون نقش دارد. این گیاه ممکن است با داروهای مورد استفاده برای جلوگیری از لخته شدن خون تداخل داشته باشد ( 32 ). برخی از مطالعات تعامل بین جعفری و وارفارین (ضد انعقاد) را مشکوک می دانند ( 35 ).

اینفوگرافیک: 4 روش برای استفاده از جعفری برای داشتن پوستی درخشان

جعفری سرشار از مواد مغذی ضروری مانند روی، منیزیم، کلسیم و پتاسیم است که می تواند ظاهری سالم به شما بدهد. همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C است که به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند و پوست شما را نرم و جوان می کند. همچنین خواص ضد باکتری و ضد التهابی آن آکنه را درمان می کند، تحریک پوست را آرام می کند و هیپرپیگمانتاسیون را کاهش می دهد. حال، بیایید ببینیم چگونه می توانید این گنجینه از فواید را به روال زیبایی خود اضافه کنید. برای اطلاعات بیشتر اینفوگرافیک زیر را بررسی کنید.

4 روش استفاده از جعفری برای داشتن پوستی درخشان (اینفوگرافی)

فواید جعفری آن را به انتخابی ایده آل برای چاشنی ها تبدیل می کند. سرشار از ویتامین های A، C و K، پتاسیم و فولات است. جعفری سلامت کلیه، قلب، استخوان، کبد و چشم را افزایش می دهد. همچنین خاصیت ضد باکتریایی دارد و ایمنی را تقویت می کند. همچنین به دلیل خواص ضد پیری، ضد آکنه و ضد التهابی آن شناخته شده است. با این حال، دوزهای بالا می تواند با داروهای فشار خون تداخل داشته باشد، باعث هیپوگلیسمی شود و بیماری کلیوی را تشدید کند. از این رو احتیاط توصیه می شود. می‌توانید آن را به عنوان یک چاشنی معمولی اضافه کنید یا هر یک از دستور العمل‌های ذکر شده در بالا را امتحان کنید تا از مزایای جعفری بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

آیا جعفری می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

شواهد حکایتی نشان می دهد که جعفری را می توان در نوشیدنی های سم زدایی و کاهش وزن استفاده کرد. با این حال، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد جعفری برای کاهش وزن مفید است.

با مصرف زیاد جعفری چه اتفاقی می افتد؟

جعفری توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده به عنوان ایمن (GRAS) شناخته شده است. با این حال، از آنجایی که این ماده ادرار آور است، مصرف بیش از حد آن توصیه نمی شود. این گیاه همچنین ممکن است باعث حساسیت پوستی شود.

چه مقدار جعفری در روز بخورم؟

هیچ اطلاعات علمی در مورد دوز ایده آل جعفری در روز وجود ندارد. می توانید آن را در مقادیر معمولی غذا مصرف کنید.

آیا خوردن جعفری خام برای شما مفید است؟

بله، جعفری خام سرشار از مواد مغذی است و برای سلامتی شما مفید است. البته قبل از مصرف باید به خوبی شسته شود.

آیا نوشیدن هر روز چای جعفری بی خطر است؟

بله، نوشیدن هر روز چای جعفری بی خطر است. با این حال، مصرف خود را به 1 تا 2 فنجان در روز محدود کنید. اگر دارویی مصرف می کنید، قبل از مصرف چای جعفری/جعفری با پزشک خود مشورت کنید.

آیا جعفری برای مغز مفید است؟

ریز مغذی‌های موجود در جعفری ممکن است به بهبود سلامت مغز و محافظت از نورون‌ها کمک کند. مطالعات حیوانی نشان داد که می تواند از انحطاط نورون ناشی از سمیت کادمیوم جلوگیری کند ( 36 ).

جعفری تازه بهتر است یا پخته؟

جعفری تازه و پخته برای سلامتی مفید است. در صورت تمایل به مصرف تازه می توانید در پایان پخت آن را اضافه کنید.

آیا می توانید چای جعفری را با معده خالی بنوشید؟

بله، می توانید چای جعفری را صبح زود با معده خالی بنوشید.

آیا جعفری عفونت ها را درمان می کند؟

اگرچه شواهد کافی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد، شواهد حکایتی نشان می دهد که جعفری ممکن است به مدیریت عفونت های دستگاه ادراری کمک کند.

خوراکی های کلیدی

  • آنتی اکسیدان های موجود در جعفری می تواند به کنترل سطح قند خون، تقویت ایمنی و کاهش تحریک و التهاب پوست کمک کند.
  • آپیژنین، یک فلاونوئید موجود در دانه های جعفری می تواند به از بین بردن سلول های سرطانی و کاهش اندازه تومورها کمک کند. مشخص شده است که اثرات ضد سرطانی بر روی سرطان سینه و سرطان روده بزرگ دارد.
  • ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن می توانند سلامت قلب، کلیه، کبد و استخوان ها را تقویت کنند.
  • می‌توانید با ترکیب آن با سایر مواد طبیعی، برای ایجاد تونر، تقویت‌کننده، پاک‌کننده‌ها و پک‌های صورت، از جعفری برای سلامت بهتر پوست استفاده کنید.
  • از مصرف زیاد جعفری خودداری کنید زیرا می تواند منجر به آلرژی شود. ممکن است با داروهای فشار خون بالا و لخته شدن خون تداخل داشته باشد و باعث حساسیت پوستی و هیپوگلیسمی شود.


با فواید شگفت انگیز جعفری برای سلامتی آشنا شوید! این ویدیو را تماشا کنید تا بفهمید چگونه این گیاه می تواند به بهبود سلامت و تندرستی شما کمک کند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *