نحوه استفاده از روغن درخت چای برای از بین بردن خال

اجازه دهید خواص جادویی این اسانس به طور طبیعی مشکلات پوست شما را برطرف کند.

خال ها می توانند برای بسیاری از ما یک نگرانی زیبایی باشند. همه مطمئن نیستند که آنها را به رخ بکشند، به خصوص اگر روی صورت شما باشند. در حالی که روش های متعددی برای از بین بردن خال در پوست و طب جایگزین وجود دارد، بسیاری از مردم ترجیح می دهند از روغن درخت چای برای از بین بردن خال استفاده کنند. برداشتن خال با جراحی اغلب پرهزینه است و افراد را به روی آوردن به این درمان طبیعی ترغیب می کند. اگر کنجکاو هستید که چگونه روغن درخت چای ممکن است به برداشتن خال شما کمک کند، این مقاله همه چیز را توضیح می دهد. با این حال، مطمئن شوید که خال ها خوش خیم هستند و قبل از استفاده از داروهای خانگی، آنها را توسط پزشک معاینه کنید. برای خواندن ادامه مطلب به پایین اسکرول کنید. 

در این مقاله

مزایای استفاده از روغن درخت چای چیست؟

روغن درخت چای بسیار متنوع است. شما می توانید از آن برای درمان طیف وسیعی از مشکلات مربوط به پوست، ناخن، زیبایی و سلامتی مو استفاده کنید. خواه آکنه یا از بین بردن لک، درمان قارچ ناخن یا تسریع در بهبود زخم باشد – این ماده می تواند چندین مشکل را حل کند. و این به دلایل زیر است:

1. به کاهش التهاب کمک می کند

روغن درخت چای نه تنها عفونت در زخم ها را مهار می کند، بلکه با کاهش التهاب باعث بهبودی نیز می شود. این ضد میکروبی است و می تواند از طیف گسترده ای از مشکلات پوستی، از جمله درماتیت تماسی i  ( 1 )، ( 2 ) جلوگیری کند.

مطالب مرتبط: التهاب پوست: علل، علائم، تشخیص و درمان

2. ضدعفونی کننده بسیار خوبی است

پوست شکسته یا خراش جزئی، باکتری ها و ویروس ها به ورودی کوچکی نیاز دارند تا وارد جریان خون شما شوند و باعث عفونت شوند. روغن درخت چای می تواند به ضد عفونی بریدگی ها، زخم ها، پوست شکسته و ساییدگی ها کمک کند، بنابراین از عفونت جلوگیری می کند ( 3 ).

3. از بروز آکنه جلوگیری می کند

روغن درخت چای ممکن است بروز جوش های آکنه را محدود کند

 

مطالعات ثابت کرده اند که روغن درخت چای می تواند شدت آکنه را کاهش دهد و این باعث می شود که یکی از قوی ترین سلاح ها در زرادخانه مراقبت از پوست شما باشد. یک مطالعه نشان داد که 5 درصد روغن درخت چای در مقایسه با دارونما i در کاهش آکنه مؤثرتر بود ( 4 ). 

مطالب مرتبط: 10 غذای برتر که می توانند باعث آکنه شوند و برای داشتن پوستی شفاف چه بخوریم

4. در درمان قارچ ناخن موثر است

عفونت‌های قارچی بسیار رایج هستند و روغن درخت چای در کنترل چنین عفونت‌هایی بسیار مؤثر است. چه به تنهایی از آن استفاده کنید و چه آن را با هر ماده دیگری ترکیب کنید، در درمان عفونت های قارچی بسیار خوب عمل می کند ( 5 )، ( 6 ).

protip_iconچیزهای بی اهمیت
گیاهان متعددی از استرالیا و نیوزلند که ارتباط تنگاتنگی با مرت دارند، «درخت چای» نامیده می‌شوند. این نام از کاپیتان جیمز کوک گرفته شد که یکی از این عصاره‌های گیاهی را برای تهیه دم‌نوشی جایگزین چای استفاده کرد.

حال سوال اینجاست که آیا روغن درخت چای می تواند خال ها را از بین ببرد؟ بیایید دریابیم!

آیا روغن درخت چای خال ها را از بین می برد؟

آیا می توانید از روغن درخت چای برای از بین بردن خال استفاده کنید

 

خوب، مطالعات کافی در مورد اثربخشی روغن درخت چای در از بین بردن خال صورت نگرفته است. با این حال، طرفداران روغن درخت چای ادعا می کنند که این در واقع یک گزینه درمانی بدون خطر برای برداشتن خال است. از شواهد حکایتی، به نظر می رسد که این روغن برای از بین بردن خال هایی که بدخیم نیستند  یا عمیقاً در پوست فرو رفته اند، مفید است. علاوه بر این، روغن درخت چای برای درمان زگیل ، خال‌های پوستی و خال برای سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. هنگامی که آن را اعمال می کنید، خال را خشک می کند و باعث می شود که خود به خود بیفتد.

خال هایی که ریشه عمیقی ندارند و کم عمق تر هستند به خوبی به روغن درخت چای واکنش نشان می دهند. مدت زمان درمان این مشکل به اندازه خال بستگی دارد.

protip_iconاشاره کوتاه
تخمین زده می شود که در بدن یک فرد متوسط ​​بین 5 تا 20 خال وجود داشته باشد. اگرچه آنها می توانند از بدو تولد به طور طبیعی رشد کنند، اما معمولاً در دوران کودکی ظاهر می شوند و با افزایش سن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید تعداد آنها افزایش می یابد ( 7 ).

حال راه های استفاده از روغن درخت چای برای رفع خال چیست؟ بیا یک نگاهی بیندازیم.

نحوه استفاده از روغن درخت چای برای از بین بردن خال

نحوه استفاده از روغن درخت چای برای رفع خال

 

روش های خاصی برای استفاده از روغن درخت چای برای خلاص شدن از شر خال وجود دارد و بسیار آسان است. در اینجا یک راهنمای گام به گام آورده شده است:

روش 1

  1. یک سواب پنبه ای کوچک بردارید و
  2. روغن درخت چای را روی آن بریزید (رقیق نشده).
  3. سواب پنبه ای را روی خال قرار دهید و آن را با یک نوار چسب ثابت کنید.
  4. بگذارید چند ساعت روی آن بماند. آن را بردارید و محل را با آب بشویید.
  5. این روند را دو یا سه بار در روز تکرار کنید تا زمانی که خال ناپدید شود.

روش 2

  1. یک کیو تیپ بردارید و آن را در روغن درخت چای آغشته کنید.
  2. روغن را روی خال بمالید و بگذارید خشک شود.
  3. این کار را حداقل ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید و تا زمانی که خال از بین برود ادامه دهید.

قبل از استفاده از روغن درخت چای، صورت خود را با استفاده از یک پاک کننده ملایم تمیز کرده و آن را خشک کنید. نتیجه درمان ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

چه مدت طول می کشد تا خال ها را با استفاده از روغن درخت چای از بین ببرید؟

زنی که پس از استفاده از روغن درخت چای، خال روی صورت خود را بررسی می کند

 

خوب، این بستگی به اندازه خال شما و میزان فرورفتن آن در پوست شما دارد. روغن درخت چای زمانی که روی خال های کوچک و دارای ریشه های کم عمق استفاده می شود، ممکن است نتایج بسیار سریعی به همراه داشته باشد. خال هایی که ریشه های بسیار عمیق دارند و بدخیم هستند به درمان پاسخ نمی دهند   باید حداقل چند هفته صبر کنید تا متوجه نتیجه شوید.

همچنین مدت زمان درمان به اندازه خال بستگی دارد. اگر کوچک باشد، ممکن است دو هفته طول بکشد، در حالی که برای موارد بزرگتر، ممکن است لازم باشد حداقل یک ماه صبر کنید تا نتایجی را مشاهده کنید.

شما همچنین باید با درمان بسیار سازگار باشید تا از مزایای آن بهره مند شوید. روش درمان را به طور مداوم دنبال کنید تا نتیجه را ببینید.

در نهایت، خواهید دید که یا خال کوچک شده یا افتاده است و پوست شفاف زیر آن نمایان می شود. این پوست تا چند روز قبل از بهبود کامل به لمس حساس خواهد بود. خوبی این روش درمانی این است که:

  • کاملا طبیعی است
  • بسیار ایمن است، بنابراین خطر عفونت ندارید.
  • هیچ اثر زخمی از خود باقی نخواهد گذاشت.
  • قابل استفاده در هر قسمت از بدن شما.
  • بدون دردسر است و به راحتی قابل پیگیری است.
  • ارزان است.

زمانی که با روغن های ضروری کار می کنید، باید موارد خاصی را در نظر داشته باشید.

چند اقدام احتیاطی که هنگام استفاده از روغن درخت چای برای از بین بردن خال باید انجام دهید

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از روغن درخت چای برای برداشتن خال

 

  • اسانس ها عصاره روغنی خالص و بسیار قوی هستند. به غیر از خال ها، روغن درخت چای رقیق نشده را روی نواحی دیگر بمالید زیرا ممکن است باعث تحریک پوست شود.
  • قبل از استفاده از روغن درخت چای، یک آزمایش پچ انجام دهید تا بررسی کنید که آیا این روغن برای پوست شما مناسب است یا خیر. مقداری از روغن را روی ناحیه پشت گوش بمالید و مدتی صبر کنید.
  • همچنین تست آلرژی انجام دهید. افراد ممکن است به روغن درخت چای آلرژی داشته باشند و حتی ممکن است تا زمانی که آزمایش آلرژی انجام ندهند یا واکنش آلرژیک ایجاد نکنند، ندانند.
  • نتایج درمان به نوع پوست شما بستگی دارد. همه افراد به یک درمان خاص به یک شکل پاسخ نمی دهند. نتیجه درمان ممکن است به نوع پوست شما نیز بستگی داشته باشد.
  • هرگز روغن درخت چای را مصرف نکنید. روغن های ضروری فقط برای استفاده موضعی هستند. سعی نکنید خال را بچینید یا خراش دهید. بگذارید به طور طبیعی از بین برود.
  • اگر روغن پوست شما را تحریک می کند، روغن را با مقدار کمی روغن زیتون یا جوجوبا یا آب رقیق کنید و سپس بمالید. اگر سوزش ادامه داشت، فوراً آن را متوقف کنید. پس از افتادن خال، از پوست جدید و در معرض نور خورشید محافظت کنید تا از آسیب نور خورشید جلوگیری کنید. هر زمان که بیرون می روید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و این ناحیه را حداقل به مدت شش هفته بپوشانید.

اینفوگرافیک: موثرترین روش استفاده از روغن درخت چای برای از بین بردن خال

روغن درخت چای یک راه موثر برای خلاص شدن از شر خال است. در اینجا، ما بر مؤثرترین روش تأکید می کنیم و اطلاعات بیشتری را ارائه می دهیم که به شما کمک می کند کل روش را به روشی بهتر انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر، اینفوگرافیک زیر را بررسی کنید.

موثرترین روش استفاده از روغن درخت چای برای از بین بردن خال (اینفوگرافی)

خال ها ممکن است اعتماد به نفس شما را کاهش دهند و شما را نسبت به ظاهر خود آگاه کنند. اگرچه بی ضرر است، اما بسیاری ترجیح می دهند آنها را به دلیل نگرانی های زیبایی حذف کنند. علیرغم داشتن گزینه های جراحی، اکثر مردم به دنبال درمان های خانگی مانند روغن درخت چای برای از بین بردن خال هستند. روغن درخت چای به دلیل خواص ضد التهابی، ضد قارچی، ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی که دارد، یکی از بهترین راه حل ها برای بسیاری از مسائل مربوط به پوست است. اگرچه تحقیقات کافی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد، شواهد حکایتی حاکی از آن است که روغن درخت چای خال را که به طور طبیعی می ریزد، خشک می کند. با این حال، ممکن است نتایج فوری ارائه نکند، و باید در مورد روش حذف صبور باشید.

سوالات متداول

متخصصین پوست برای برداشتن خال از چه چیزی استفاده می کنند؟

متخصصان پوست از روش های مختلفی برای برداشتن خال ها استفاده می کنند. آنها ممکن است خال ها را با جریان الکتریکی بسوزانند، آنها را با تیغ جراحی برش دهند یا بتراشند یا با نیتروژن مایع منجمد کنند تا خال ها از بین بروند.

چه اسانسی خال ها را از بین می برد؟

به غیر از روغن درخت چای، مردم از روغن کندر یا اسانس پونه کوهی نیز برای از بین بردن خال استفاده می کنند.

جایگزین روغن درخت چای برای رفع خال چیست؟

استفاده از سیر، روغن کرچک با جوش شیرین، ید، پوست موز و پراکسید هیدروژن جایگزین های متفاوتی برای روغن درخت چای برای از بین بردن خال هستند.

سریع ترین راه برای از بین بردن خال در خانه چیست؟

روغن درخت چای یکی از سریع ترین راه ها برای از بین بردن خال در خانه است. با این حال، مدت زمان برداشتن خال به اندازه آن نیز بستگی دارد.

خوراکی های کلیدی

  • روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتریایی است که ممکن است به خلاص شدن از شر خال کمک کند.
  • خواص ضد میکروبی آن ممکن است به درمان آکنه و قارچ ناخن کمک کند.
  • از یک Q-tip کمی روغن درخت چای روی خال بمالید و بگذارید خشک شود.
  • می توانید روغن درخت چای را با روغن جوجوبا یا آب قبل از استفاده از آن روی خال مخلوط کنید.

راز طبیعی خلاص شدن از شر خال ها را به طور موثر و ایمن کشف کنید! روی ویدیوی زیر کلیک کنید و یاد بگیرید که چگونه از روغن درخت چای برای از بین بردن خال استفاده کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *