چگونه پوست گردن خود را به طور طبیعی سفت کنیم

بدون ایجاد سوراخ در جیب خود به روش های آسان و طبیعی از شر افتادگی پوست خلاص شوید.

پوست گردن به اندازه پوست صورت شما مورد توجه قرار نمی گیرد. با این حال، این نازک ترین پوست بدن شما است و تمایل به افتادگی دارد و سیگنال های خیره کننده پیری را ارسال می کند. بنابراین، چگونه پوست گردن خود را سفت کنیم؟ خوب، چند تمرین و درمان DIY می تواند کمک کند. این مقاله بهترین راه های طبیعی برای درمان افتادگی پوست گردن را بررسی می کند. برای شناختن آنها به خواندن ادامه دهید.

در این مقاله

چرا گردن من پیرتر به نظر می رسد؟

نمای نزدیک از یک زن جوان که گردن پیر خود را نشان می دهد.

گردن اولین جایی است که نشانه های مختلف پیری را نشان می دهد. این ناحیه نازک ترین پوست را نسبت به سایر قسمت های بدن دارد. گردن همچنین دارای غدد چربی کمتری است که ممکن است باعث شود انعطاف پذیری آن نسبتاً سریعتر از دست برود. همچنین این امکان وجود دارد که بسیاری از ما به گردن خود مراقبتی را که از صورت خود می کنیم، انجام ندهیم.

دکتر نادر قاضی ، دکتر DO، پزشک دارای گواهی بورد، می‌گوید: «تولید کلاژن در حدود 25 سالگی شروع به کند شدن می‌کند. با این حال، اثرات ممکن است تا سن 40 سالگی یا بیشتر آشکار نشود. اکثر مردم در همان سنین متوجه تغییراتی در گردن خود می شوند، زیرا پوست شروع به نازک شدن می کند و کلاژن برای حمایت از پوست به میزان قابل توجهی کاهش می یابد تا قابل مشاهده باشد.

دکتر Kunal Malik ، MD، FAAD، متخصص پوست و زیبایی، توضیح می دهد: “این بسیار متغیر است و به عوامل متعددی بستگی دارد – وضعیت سلامت کلی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ژنتیک، عوامل محیطی (سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض آلودگی بیش از حد).

دکتر آنا چاکون ، MD، FAAD، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره، می‌افزاید: «پس از 40 سالگی، پوست و ماهیچه‌های گردن سست می‌شوند. با کاهش وزن، توانایی پوست برای جمع شدن کاهش می‌یابد و ضعیف شدن ماهیچه‌ها می‌تواند باعث ایجاد ظاهر نواری شود. محصولات، درمان‌ها و روش‌های محبوب مراقبت از پوست صورت می‌توانند به ما در مبارزه با اثرات پیری کمک کنند.»

protip_iconاشاره کوتاه
گنجاندن یک غلتک صورت در روتین ماساژ به بهبود تخلیه لنفاوی کمک می کند و  پوست یکدست و صاف را تقویت می کند.

در حالی که اینها دلایلی هستند که پوست گردن شما شل به نظر می رسد، راه های خاصی وجود دارد که می توانید آن را سفت کنید.

آیا سفت کردن پوست گردن امکان پذیر است؟

دکتر چاکن می گوید: «بله. کشش و ورزش می تواند تفاوت قابل توجهی در پوست چروک ایجاد کند. کشش و رها کردن مداوم بافت‌ها و ماهیچه‌های پایین صورت ممکن است آنها را فعال کند. این همچنین می تواند باعث تولید کلاژن، کاهش علائم پیری و افتادگی شود.

چند تمرین و درمان طبیعی ممکن است به سفت شدن پوست گردن شما کمک کند. لیستی از تمرینات سفت کردن گردن را که در زیر برای شما گردآوری کرده ایم، بررسی کنید!

راه های طبیعی برای سفت کردن پوست گردن

1. ماساژ با سنگ داغ

شواهد حکایتی حاکی از آن است که ماساژ با سنگ داغ روی پوست شل شده گردن ممکن است چین و چروک ها را ترمیم کند . همچنین ممکن است باعث تشکیل کلاژن و سفت شدن پوست گردن شود. با این حال، برای نتایج بهتر و ایمن تر، این ماساژ را توسط یک متخصص انجام دهید.

2. ماساژ روغن بادام

روغن بادام ممکن است به سفت شدن پوست گردن کمک کند

ماساژ روغن بادام نیز ممکن است استحکام پوست را بهبود بخشد. بادام منبع غنی ویتامین E است و همچنین ممکن است به کاهش چین و چروک کمک کند ( 1 ). روغن بادام را به طور منظم به گردن خود بمالید. علاوه بر این، ممکن است روزانه بادام نیز بخورید.

3. ورزش کنید

زنی در حال انجام تمرینات کششی

یکی از تمرینات موثر برای سفت کردن پوست گردن، کشش و شل کردن مداوم عضلات پایین صورت است. این تمرین کششی می تواند عضلات اطراف گردن را فعال کند و به طور بالقوه تولید کلاژن را تحریک کرده و پوست را سفت کند. دکتر چاکون می افزاید: «به سادگی یک بسته آدامس بردارید و آن را به مدت 10 دقیقه دو بار در روز بجوید. این به شما کمک می کند تا ماهیچه های زیر فک و گردن خود را بسازید و از ایجاد دو چانه و گردن بوقلمون جلوگیری کنید. اینها را برای تمرینات بیشتر برای سفت کردن گردن امتحان کنید.

4. ماسک گردن

  • ماسک خیار

خیار منبع عالی هیدراتاسیون است زیرا حاوی 95 درصد آب است ( 2 ). برخی بر این باورند که استفاده از خیار روی گردن ممکن است به احیای سلول های کوچک شده گردن کمک کند و پوست را پرتر و حجیم تر نشان دهد. تحقیقات بیشتری در این زمینه ضروری است.

شما نیاز خواهید داشت

  • یک خیار
  • کشک 2 قاشق غذاخوری
  • 4 تا 5 قطره روغن بادام
  • یک فنجان کوچک گلاب
  • یک توپ پنبه ای

آنچه شما باید انجام دهید

  1. خیار را رنده کرده و در ظرفی بریزید.
  2. کشک و روغن بادام را به آن اضافه کنید.
  3. با خوب هم زدن خمیر خوبی درست کنید.
  4. ماسک را روی گردن خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند تا خشک شود.
  5. گردن را با پنبه آغشته به گلاب تمیز کنید.
  6. گردن خود را با یک مرطوب کننده خوب مرطوب کنید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

هر روز انجامش بده

  • ماسک موز

شواهد حکایتی نشان می دهد که خواص آنتی اکسیدانی موجود در موز ممکن است به سفت و سالم به نظر رسیدن پوست گردن شما کمک کند.

شما نیاز خواهید داشت

  • 1 عدد موز
  • کشک 4 قاشق غذاخوری
  • 2 قاشق غذاخوری عسل

آنچه شما باید انجام دهید

  1. ۱ عدد موز را در یک کاسه له کنید.
  2. 4 قاشق غذاخوری کشک و 2 قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید.
  3. همه مواد را با هم مخلوط کنید.
  4. ماسک را روی گردن خود بمالید.
  5. بگذارید یک ساعت بماند تا خشک شود.
  6. گردن خود را بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید

این کار را هر روز انجام دهید

protip_iconاشاره کوتاه
صورت و گردن شما دو ناحیه ای هستند که ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید آسیب ببینند. همیشه اطمینان حاصل کنید که از فرمول های ضد آفتاب غیر تحریک کننده مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید.

همچنین می توانید این نکات دیگر را برای سفت کردن پوست گردن خود دنبال کنید.

نکاتی برای جوانتر نگاه داشتن گردن

1. کلاژن مصرف کنید

پودر کلاژن پر شده در فنجان های کوچک.

کلاژن خوراکی برای بهبود خاصیت ارتجاعی پوست شناخته شده است ( 3 ). افزودن مکمل‌های کلاژن به رژیم غذایی روزانه ممکن است به جوان‌تر جلوه دادن گردن شما کمک کند. قبل از مصرف هر گونه مکملی با پزشک خود مشورت کنید.

2. از عطر پرهیز کنید

عطرها حاوی الکل هستند که در صورت استفاده بیش از حد ممکن است پوست را خشک کند. این ممکن است در نهایت منجر به از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست شود. بنابراین از استفاده از عطر بر روی گردن خودداری کنید. می توانید آنها را روی مچ دست خود استفاده کنید.

3. ویتامین C مصرف کنید

ویتامین C به دلیل مزایای ضد پیری در صنعت مراقبت از پوست محبوب بوده است ( 4 ). می توانید از سرم ها یا کرم های حاوی ویتامین C استفاده کنید تا گردن خود را جوان تر نگه دارید.

مطالب مرتبط: 29 فواید ویتامین C، میزان مصرف، کمبود و اقدامات احتیاطی

4. پوست خود را لایه برداری کنید

صورت و گردن ما با میلیون ها سلول مرده پوشیده شده است که اگر پاک نشوند ممکن است منافذ را مسدود کنند. این ممکن است باعث شود پوست ما کدر و پیر به نظر برسد. از این رو، استفاده از یک لایه بردار فیزیکی یا شیمیایی خوب برای لایه برداری گردن می تواند کمک کننده باشد.

5. پوست خود را مرطوب کنید

زنی که گردن خود را با ماسک مرطوب می کند.

مرطوب کردن منظم گردن نیز به جوان ماندن آن کمک می کند. به دنبال یک مرطوب کننده طبیعی و باکیفیت از یک برند معتبر بروید. به طور منظم از آن استفاده کنید.

6. وزن خود را مدیریت کنید

افزایش وزن می تواند باعث کشیدگی پوست شود. کاهش وزن بعدی ممکن است آن را شل و آویزان کند. دکتر چاکون می‌گوید: «عضلات گردن ممکن است با تمرینات متمرکز تقویت شوند و پوست جوان آن‌ها به طور طبیعی پس از کاهش وزن به عقب برگردد. با این حال، اگر یک فرد مسن خاصیت ارتجاعی پوست خود را از دست داده باشد، پوست گردن او ممکن است حتی پس از از بین رفتن چربی گردن، شل و شبیه به حالت چرکی باقی بماند.

شما می توانید وزن خود را با تغییرات سبک زندگی سالم مانند تغذیه مناسب و ورزش منظم مدیریت کنید. به یاد داشته باشید که هیدراته بمانید و یک رژیم غذایی متعادل را دنبال کنید. دکتر چاکون می افزاید: «نوشیدن آب کافی یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن چانه دوتایی است. به دفع سموم از بدن کمک می کند و می تواند نفخ را کاهش دهد. علاوه بر این، مصرف آب کافی می تواند به مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک کند و باعث می شود که چانه شما کمتر افتاده به نظر برسد. میوه های تازه، سبزیجات برگ سبز و سالاد را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

اینفوگرافیک: 6 روش طبیعی برای سفت کردن پوست گردن

در حالی که صورت به طور مداوم در برابر متجاوزان محیطی محافظت می شود، پوست نازک گردن به ندرت مورد مراقبت قرار می گیرد. چنین بی توجهی اغلب یکی از دلایل اصلی چین و چروک گردن و افتادگی پوست است. اما نترس اینفوگرافیک زیر 6 روش سریع و موثر برای سفت کردن طبیعی پوست گردن را خلاصه می کند. آن را بررسی کنید.

6 روش طبیعی برای سفت کردن پوست گردن (اینفوگرافی)

شما نمی توانید از افتادگی پوست جلوگیری کنید زیرا این یک جنبه طبیعی پیری است. در حالی که به محض ظاهر شدن ممکن است به حداقل رساندن یا پنهان کردن این تغییرات بافتی دشوار باشد، اما برای بهبود پوست حساس اطراف گردن هرگز دیر نیست. وقتی نوبت به سفت کردن پوست می‌رسد، بسیاری از ما به دنبال کمک پزشکی هستیم، اما فراموش می‌کنیم که این امر می‌تواند منجر به آسیب‌های طولانی مدت و وابستگی شود. به همین دلیل است که انتخاب یک داروی طبیعی سفت کننده پوست بهترین گزینه است! برای سفت کردن پوست گردن و بهبود ظاهر آن، راه‌حل‌ها و روش‌هایی را که در این مقاله توضیح داده شده است، امتحان کنید.

سوالات متداول

برای جلوگیری از گردن بوقلمون چگونه باید بخوابم؟

به گفته دکتر چاکون، «به پشت بخوابید و سرتان را کمی بالا بیاورید تا پف کردگی را به حداقل برسانید و احتباس آب در صورت را حتی بیشتر کنید. در این حالت ممکن است مایعات از صورت شما نشت کند. از یک بالشتک اضافی برای بالا بردن سر خود چند اینچ بالاتر از بدن خود استفاده کنید. دکتر مالیک می افزاید: “از خم کردن گردن خودداری کنید، زیرا می تواند باعث انقباض عضلات پلاتیسمی و در نتیجه ایجاد نوارهای “گردن تکنی” شود.”

آیا رتینول پوست را سفت می کند؟

رتینول آی  می تواند به بهبود تولید کلاژن و الاستین آی کمک کند . بنابراین، ممکن است به سفت شدن پوست کمک کند ( 5  ).

آیا اسید هیالورونیک پوست را سفت می کند؟

اسید هیالورونیک ممکن است به بهبود جوانسازی پوست و تحریک تولید کلاژن و الاستین کمک کند. بنابراین، ممکن است به سفت شدن پوست کمک کند ( 6 ).

خوراکی های کلیدی

  • گردن دارای نازک ترین پوست در بین هر قسمت از بدن و کمترین غدد چربی است که ممکن است باعث شود حالت ارتجاعی آن سریعتر از بین برود.
  • روش های طبیعی برای سفت کردن پوست گردن عبارتند از: ماساژ سنگ داغ، ماساژ روغن بادام، ورزش های کششی و ماسک های مختلف گردن.
  • کلاژن مصرف کنید، از عطرها پرهیز کنید، ویتامین C مصرف کنید، پوست خود را لایه برداری و مرطوب کنید و وزن خود را سالم نگه دارید تا گردن خود را جوان و شاداب نگه دارید.

با این ویدیوی ساده یاد بگیرید که چگونه پوست گردن خود را سفت کنید و افتادگی گردن را از بین ببرید! اکنون آن را بررسی کنید تا ظاهر چین و چروک را کاهش دهید و در کمترین زمان جوان تر به نظر برسید!

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *