8 بهترین درمان هومیوپاتی برای پسوریازیس

با کمک این درمان جایگزین، لکه های ضخیم و پوسته پوسته روی پوست خود را تسکین دهید.

بررسی پزشکی توسط دکتر سابا ، BHMS، MD نوشته شده توسط Jyotsana Rao  •

آیا با پسوریازیس دست و پنجه نرم می کنید؟ آیا وضعیت پوست شما باعث خودآگاهی شما می شود؟ نگران نباشید. ما در این مقاله چند درمان هومیوپاتی طبیعی برای پسوریازیس را فهرست کرده ایم.

پسوریازیس یک بیماری پوستی است که باعث ایجاد لکه های قرمز، خارش دار و پوسته پوسته روی پوست می شود. این یک بیماری مزمن است و قابل درمان نیست. با این حال، داروهای هومیوپاتی ممکن است به مدیریت شعله ور شدن کمک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به پایین اسکرول کنید.

در این مقاله

پسوریازیس – مختصر

زن مبتلا به پسوریازیس در آرنج خود

تصویر: Shutterstock

پسوریازیس یک بیماری پوستی نسبتاً شایع است. شیوع آن در بین جمعیت های مختلف از 0 تا 11.8 درصد متغیر است. تقریباً سه درصد از مردم در ایالات متحده و تا 2.8 درصد در هند با این عارضه دست و پنجه نرم می‌کنند که باعث می‌شود پوست ملتهب شود، ضخیم شود و ظاهری پوسته‌دار پیدا کند (1 ) .

افرادی که از پسوریازیس رنج می برند، علاوه بر علائم مختلفی مانند درد، خارش، ترک خوردگی، پوست شکسته ، مفاصل دردناک و ملتهب و تاول های پر از چرک، اغلب از وضعیت پوست خود خجالت می کشند. این علائم می تواند فرد را به سمت گوشه نشینی، دوری از اجتماعات اجتماعی، افسردگی و حتی افکار خودکشی سوق دهد ( 2 ).

طبق گزارش آکادمی پوست آمریکا (AAD) ، 7.5 میلیون آمریکایی به پسوریازیس مبتلا هستند. تخمین زده می شود که 80٪ پسوریازیس خفیف تا متوسط ​​را تجربه می کنند، در حالی که 20٪ پسوریازیس متوسط ​​تا شدید را تجربه می کنند که بیش از 5٪ از بدن آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. همچنین تخمین زده می شود که 80 تا 90 درصد افراد مبتلا به پسوریازیس پسوریازیس پلاکی (برآمدگی پوست قرمز با فلس های سفید نقره ای) را تجربه می کنند.

protip_iconاشاره کوتاه
اگرچه پسوریازیس می‌تواند در هر سنی ظاهر شود، اما معمولاً می‌تواند برای اولین بار در سنین 15 تا 20 سالگی ظاهر شود و دومین اوج آن در سنین 55 تا 60 سالگی ظاهر شود (5 ) .

درمان مرسوم پسوریازیس

پزشک وضعیت پسوریازیس بیمار را بررسی می کند

 

پسوریازیس می تواند صورت، پوست سر، قفسه سینه، آرنج، ناخن دست، اندام تناسلی، ناخن پا ، زانو، کف پا، کمر و پاها را درگیر کند. از آنجایی که این یک اختلال خود ایمنی است، فقط علائم را می توان درمان کرد و نه خود بیماری.

طب سنتی از ترکیبی از ورزش و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) استفاده می  کند . با این حال، با پیشرفت بیماری، قدرت داروها نیز افزایش می یابد. تجویز کورتیکواستروئیدهای I و داروهای ضد مالاریا برای بیماران پسوریازیس بی سابقه نیست . این می تواند منجر به بسیاری از عوارض جانبی نامطلوب و ناخوشایند شود ( 3 ). به همین دلیل است که افراد بیشتری برای درمان پسوریازیس به هومیوپاتی روی می آورند . 

protip_iconاشاره کوتاه
به منظور تعیین شدت وضعیت پسوریازیس و درمان مناسب برای انجام، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است از ابزار شاخص شدت ناحیه پسوریازیس (PASI) استفاده کند ( 5 ).

درمان پسوریازیس در هومیوپاتی

سه ویال از داروهای هومیوپاتی برای پسوریازیس

 

هومیوپاتی توانسته است با موفقیت بسیاری از بیماری ها و شرایطی را که طب سنتی قادر به درمان آنها نبوده است، درمان کند. یکی از این شرایط پسوریازیس است. چندین داروی هومیوپاتی وجود دارد که می تواند به راحتی برای بیماران مبتلا به این عارضه تسکین یابد و با استفاده منظم، پوست آن ها صاف شود و اثری از ضایعات یا پوسته پوسته شدن دیده نشود.

هومیوپاتی مانند یک درمان طبیعی است که در هنگام معالجه بیماران دیدگاهی جامع را اتخاذ می کند و به همین دلیل است که چندین درمان وجود دارد. برخی از درمان های هومیوپاتی پسوریازیس به شرح زیر است:

مطالب مرتبط: روغن نارگیل برای پسوریازیس: چگونه کار می کند؟

1. کارسینوزین

این داروی هومیوپاتی برای بیمارانی است که به دلیل ژنتیک به پسوریازیس مبتلا می شوند. این یک داروی قوی و موثر است که از بافت سرطانی ساخته شده است. هر چند ممکن است وحشتناک به نظر برسد، کارسینوزین بهترین داروی هومیوپاتی برای افرادی است که در خانواده خود پسوریازیس دارند. همچنین برای بیمارانی که از نظر عاطفی شکننده هستند تجویز می شود.

2. کالی آرسنیکوم

این درمان هومیوپاتی پسوریازیس برای بیمارانی که از خارش شدید بخصوص در شرایط گرم رنج می برند تجویز می شود. همچنین برای افرادی که دارای بریدگی و ضایعات تراوش کننده در امتداد سمت داخلی آرنج و پشت زانو هستند نیز تجویز می شود. کالی آرسنیکوم درمان هومیوپاتی برای افرادی است که از آرتریت پسوریاتیک رنج می برند .

3. گرافیت ها

وقتی نوبت به مدیریت پسوریازیس می رسد، این یک درمان هومیوپاتی است که نمی توان نادیده گرفت. این به درمان خشکی مداوم پوست و همچنین پوست سفت، ضخیم و خشن کمک می کند. می توان از آن برای درمان پسوریازیس روی ناخن ها، پشت گوش ها و در ناحیه کشاله ران، گردن و خم شدن آرنج و زانو استفاده کرد. معمولاً این دارو برای بیماران چاق و کسانی که از یبوست رنج می برند و/یا به دمای سرد حساس هستند تجویز می شود.

مطالب مرتبط: اگزما گوش: علائم، علل، پیشگیری و گزینه‌های درمانی

4. مزرئوم

این دارو با استفاده از پوست درخت زیتون که به آن مزرئوم نیز می گویند تهیه می شود. می تواند پسوریازیس پوست و پوست سر را کاملاً مؤثر درمان کند. این همان داروی هومیوپاتی است که برای درمان اگزما نیز  استفاده می شود .

5. کالی سولفوریکوم

این درمان هومیوپاتی برای پسوریازیس با استفاده از سولفات پتاسیم ساخته شده است. پس از تقویت مناسب، این دارو می تواند درمان خوبی برای ضایعات پسوریاتیک عفونی و ترشحی باشد. معمولاً کالی سولفوریکوم برای بیمارانی که دارای پاپول همراه با خارش شدید هستند تجویز می شود.

6. آلبوم آرسنیک

این درمان برای بیماران پسوریازیس است که در شرایط گرم بهبودی در وضعیت خود و در شرایط سرد و مرطوب بدتر شدن پسوریازیس را تجربه می‌کنند.

7. Apis Mellifica

این دارو برای فوران هایی که احساس گرما و خشکی دارند و در عین حال به لمس حساس هستند استفاده می شود. معمولاً بیماران مبتلا به چنین فوران هایی پس از حمام سرد احساس بهتری دارند و در گرما وضعیت خود را بدتر می کنند.

8. کالاندولا

بسیاری از اوقات، پزشکان هومیوپاتی می توانند گل همیشه بهار را برای پسوریازیس تجویز کنند. در حالی که این یک درمان نیست، اما می تواند التهاب ناشی از پسوریازیس را تسکین دهد ( 4 ).

اینفوگرافیک: 5 داروی هومیوپاتی برتر برای تسکین پسوریازیس

درمان هومیوپاتی به طور گسترده ای برای مبارزه با علائم پسوریازیس استفاده می شود، زیرا به طور موثر ناراحتی پوستی مرتبط با این بیماری را کاهش می دهد. داروهای متعددی وجود دارد که می‌توان برای درمان پسوریازیس بر اساس شرایط بیمار استفاده کرد. در اینفوگرافیک زیر به برخی از این داروها نگاهی بیندازید.

5 داروی هومیوپاتی برتر برای تسکین پسوریازیس (اینفوگرافی)

پسوریازیس یک بیماری پوستی خود ایمنی است که با لکه های قرمز، خارش دار و پوسته پوسته مشخص می شود. این بیماری قابل درمان نیست، اما می توانید با داروی مناسب، شعله ور شدن را مدیریت کنید یا از علائم پیشگیری کنید. با داروهای معمولی که خطر عوارض جانبی را به همراه دارند، داروهای هومیوپاتی مطمئناً می توانند به کمک شما بیایند. این داروها عبارتند از گل همیشه بهار، آلبوم آرسنیک، مزروم، کارسینوزین، گرافیت و غیره که بسیار مؤثر بوده اند. برای دریافت درمان هومیوپاتی مناسب پسوریازیس، با یک هومیوپات مجرب و آموزش دیده مشورت کنید. بسته به وضعیت سلامتی شما، آنها ممکن است داروهای خاصی از لیست بالا یا داروهای دیگری را که ممکن است مناسب مورد شما باشد برای شما تجویز کنند. از آنجایی که این یک مشکل زیبایی است، توصیه می شود بدون مشورت با پزشک خود هیچ دارویی مصرف نکنید.

سوالات متداول

دفعات و مدت زمان توصیه شده برای درمان های هومیوپاتی پسوریازیس چقدر است؟

بسته به مشخصات و وضعیت بیمار، درمان ممکن است از مصرف داروها یک بار در هفته تا شیردهی مداوم برای هفته ها یا ماه ها باشد. رویکرد پزشک به مدیریت اختلال، شدت آن و پاسخ بیمار به درمان، عواملی هستند که مدت زمان را تعیین می‌کنند.

آیا برای افرادی که تحت درمان هومیوپاتی پسوریازیس قرار می گیرند، تغییراتی در سبک زندگی یا اصلاح رژیم غذایی وجود دارد؟

پیروی از یک رژیم غذایی متعادل سالم همراه با یک رژیم ورزشی ممکن است به مدیریت بهتر این اختلال کمک کند. پزشک شما ممکن است هیدراته ماندن، قوی نگه داشتن سیستم ایمنی، کنترل سطح استرس و اجتناب از محرک‌های پسوریازیس مانند الکل و غذاهای تند را توصیه کند.

آیا می توان از درمان های هومیوپاتی برای پسوریازیس همراه با درمان های طب سنتی استفاده کرد؟

فقدان شواهد علمی برای حمایت از استفاده ترکیبی از درمان هومیوپاتی و سنتی وجود دارد. شما باید با پزشک هومیوپاتی و ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید تا یک برنامه موثر برای مدیریت موثر پسوریازیس خود ایجاد کنید.

میزان موفقیت درمان های هومیوپاتی پسوریازیس چقدر است و آیا این درمان دائمی است؟

در آزمایش‌های کنترل‌شده کوچک، درمان‌های هومیوپاتی مدیریت بهتر پسوریازیس و بهبود رفاه کلی را نشان داده‌اند (6) . با این حال، این به عوامل متعددی مانند شدت بیماری، روش‌های پزشک و پاسخ بیمار به درمان بستگی دارد. مطالعات در مقیاس بزرگ می تواند میزان موفقیت روش درمانی را در آینده مشخص کند.

آیا درمان های هومیوپاتی برای پسوریازیس فواید طولانی مدتی دارد؟

یک مطالعه مشاهده‌ای دو ساله در مورد تأثیر درمان هومیوپاتی بر بیماران پسوریازیس نشان داد که این درمان به بهبود کیفیت زندگی بیمار و کاهش علائم کمک می‌کند. همچنین وابستگی به درمان های مرسوم و استفاده از خدمات بهداشتی را کاهش داد (7) .

خوراکی های کلیدی

  • پسوریازیس به صورت بثورات خارش دار روی پوست ظاهر می شود. هیچ درمانی وجود ندارد، اما داروهای هومیوپاتی می توانند این بیماری را کاهش دهند.
  • طب معمولی از داروهای استروئیدی قوی برای مبارزه با شرایطی که باعث عوارض جانبی می شود استفاده می کند.
  • داروهای هومیوپاتی یک حالت درمان جامع دارند. کارسینوزین برای پسوریازیس ژنتیکی بهترین عملکرد را دارد. کالاندولا درمان خاصی نیست اما التهاب را تسکین می دهد.
  • Apis Mellifica یک درمان هومیوپاتی برای بیماران مبتلا به شعله ور شدن در هنگام قرار گرفتن در معرض گرما است.
  • Kali Arsenicum در شرایط گرم کار می کند و گرافیت و Arsenicum Album افرادی که به دماهای سرد حساس هستند را درمان می کند.


با کمک درمان هومیوپاتی پسوریازیس، سفری به سوی شفای جامع را آغاز کنید. این ویدئو را تماشا کنید و با داروهای طبیعی آشنا شوید تا دانش مربوطه را برای داشتن پوستی سالم‌تر تقویت کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *