10 نکته ساده برای زیبایی دست ها

نرم نگه داشتن دست ها و زیبا به نظر رسیدن آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست.

دست های ما به اندازه صورتمان به مراقبت نیاز دارند. آنها بیشتر کارهای روزانه ما را انجام می دهند و چندین محصول مضر را مدیریت می کنند. بنابراین، ما 10 نکته برای زیبایی دست ها فهرست کرده ایم تا آنها را صاف، نرم و زیبا نشان دهیم. به خواندن ادامه دهید تا بهترین راه‌های نوازش دستان خود را در خانه بدانید.

در این مقاله

10 نکته ساده برای زیبایی دست ها

در اینجا بررسی کنید که چه مراحل اولیه ای را باید دنبال کنید تا دست های زیبا و نرمی داشته باشید.

1. دستان خود را مرطوب کنید:

نکات زیبایی برای مرطوب کردن دست ها

 

از یک مرطوب کننده دست با کیفیت خوب استفاده کنید و حداقل سه بار در روز پس از شستن کامل آن روی دست ها استفاده کنید . تابستان ها از مرطوب کننده های سبک و بدون چربی استفاده کنید و در زمستان ها از چیزهای سنگین تری مانند کره بدن استفاده کنید. زمستان‌ها پوست را خشک می‌کنند، بنابراین می‌توانید مرطوب‌کننده‌های اضافی را انجام دهید.

2. نوازش دست ها:

حداقل یک بار در ماه از مانیکور لذت ببرید. با مانیکور دست های شما تمیز، لایه برداری و ماساژ می شوند. این تغذیه کاملی است که دستان شما دریافت می کنند.

3. دستان خود را بشویید:

شستن دست های زن برای محافظت از پوست

 

هنگام شستن دست ها، مطمئن شوید که در تمام طول سال دست های خود را با آب ولرم بشویید. آب خیلی داغ یا آب خیلی سرد به پوست آسیب می رساند ( 1 ). هرگز از صابون ظرفشویی معمولی استفاده نکنید زیرا برای پوست خشن است و همچنین پوست را به راحتی خشک می کند( 2 ). از شستشوی دست‌های ضد باکتری خودداری کنید زیرا حاوی مواد شیمیایی خشن هستند، بسیار معطر هستند و چربی طبیعی پوست را از بین می‌برند.

4. اسکراب:

دست های خود را حداقل هفته ای یک بار با یک لایه بردار خوب اسکراب کنید تا از شر پوست مرده خلاص شوید . زمانی برای خرید ندارید؟ یکی را در خانه درست کنید. شکر ریز و روغن زیتون را یک قاشق چایخوری بردارید و با آب نصف لیموترش خوب مخلوط کنید. اگر می خواهید چیزی متفاوت را امتحان کنید، یک قطره از EO مورد علاقه خود را اضافه کنید و کارتان تمام شد! شما اسکراب لایه بردار خانگی خود را آماده کرده اید.

protip_iconاشاره کوتاه
کوتیکول ها از ناخن های شما محافظت می کنند، بنابراین هرگز آنها را کوتاه نکنید. بریدن آنها باعث ایجاد زخم در پوست زیرین آنها می شود.

نکته: می توانید از این اسکراب بدون روغن زیتون نیز استفاده کنید. اگر از روغن استفاده کرده اید، دست های خود را با صابون ملایم و آب ولرم بشویید. اگر از آن بدون روغن زیتون استفاده کرده اید، فقط دستان خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

5. ماساژ:

دستان خود را در شب حداقل به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید تا رطوبت مرطوب کننده در آن نفوذ کند. برای دست های بسیار خشن، مرطوب کننده خود را با کمی وازلین مخلوط کنید تا در طول شب از آنها محافظت شود.

6. از دستان خود محافظت کنید:

زنی که هنگام باغبانی دستکش لاستیکی می پوشد تا از دست ها محافظت کند

هنگامی که در حال شستن ظروف، باغبانی یا انجام هر کاری هستید که به دست شما اجازه می دهد با مواد شیمیایی، چربی یا کثیفی تعامل داشته باشد، مطمئن شوید که برای محافظت از دستان خود دستکش لاستیکی می پوشید.

7. فایل و برش:

وقتی ناخن‌هایتان را سوهان می‌زنید، آن‌ها را در یک جهت سوهان بزنید تا یک حرکت الاکلنگ. عمل الاکلنگ می‌تواند لایه‌های ناخن را جدا کند و اگر آب بین آن لایه‌های ناخن راه پیدا کند، می‌تواند منجر به پوسته شدن ناخن شود . ناخن های خود را حداقل یک بار در دو هفته یا در صورت لزوم کوتاه کنید.

protip_iconاشاره کوتاه
جو را آسیاب کرده و در وان حمام خود بپاشید و دستان خود را حداقل 15 دقیقه خیس کنید. این به رفع خشکی و خارش پوست کمک می کند.

8. ناخن های خود را رنگ کنید:

نکاتی برای رنگ کردن ناخن ها

تصویر: cc دارای مجوز ( BY ) عکس فلیکر به اشتراک گذاشته شده توسط Maegan Tintari

زمانی که ناخن هایتان را رنگ می کنید، همیشه از بیس کت استفاده کنید تا ناخن هایتان لک نشود. استفاده از پوشش پایه نیز به ماندگاری بیشتر لاک ناخن کمک می کند.

9. از کوتیکول های خود محافظت کنید:

برای حفظ مراقبت مناسب از کوتیکول، از کرم یا روغن با کیفیت خوب برای جلوگیری از زبری یا خشک شدن کوتیکول ها استفاده کنید. به دنبال جایگزینی هستید که بتوانید در خانه انجام دهید؟ حداقل دو بار در هفته چند قطره گلیسیرین را به مدت یک شب روی دستان خود بمالید و صبح با آب ولرم بشویید. با دستان نرمتر از خواب بیدار خواهید شد.

10. درست غذا بخورید:

نکات رژیم غذایی برای دست های نرم

آنچه می خورید بسیار مهم است. مکمل های پروتئین، ویتامین B، ویتامین E باید بخشی از رژیم غذایی شما باشد تا ناخن های سالم و قوی داشته باشید و دست های شما را انعطاف پذیر و نرم نگه دارید ( 3 ).

اینفوگرافیک: 5 نکته زیبایی برای دست ها

قرار گرفتن مداوم در معرض مواد شیمیایی مضر باعث می شود دست های ما خشک و درشت شوند. دستان ما به اندازه هر قسمت دیگر بدن مستحق مراقبت هستند. اینفوگرافیک زیر نکاتی را برای کمک به بازیابی درخشش آنها فهرست می کند.

5 نکته زیبایی برای دست ها (اینفوگرافیک)

دست های ما نیاز به مراقبت و نوازش بیشتری دارند تا نرم و صاف شوند. مرطوب کردن مرتب دست، حداقل یک بار در ماه مانیکور، مراقبت از ناخن، شستن دست‌ها با آب ولرم، محافظت از دست‌ها در برابر محصولات مضر و مواد شیمیایی، انجام ماساژ دست، استفاده از اسکراب دست در هفته برای لایه‌برداری ملایم، پوشیدن دستکش در حین باغبانی و کوتاه کردن ناخن ها و پیروی از تکنیک صحیح سوهان ناخن حداقل هر دو هفته یکبار راه های مختلفی برای حفظ سلامت، نرمی و لطافت دست ها هستند. خوردن غذاهای مناسب با پروتئین و ویتامین کافی برای ناخن ها و دست ها نیز مفید است. بنابراین، این نکات زیبایی را برای دست‌ها دنبال کنید تا به شما کمک کند دست‌های نرم و لطیفی داشته باشید.

سوالات متداول

چگونه می توانم دست هایم را به طور طبیعی روشن کنم؟

در اینجا چند درمان خانگی برای روشن کردن دست هایتان به طور طبیعی آورده شده است.

آب لیمو

  • یک کاسه با آب لیمو گرم بردارید.
  • دستان خود را به مدت 20-25 دقیقه در آن خیس کنید.
  • دست های خود را با آب سرد بشویید.
  • پوست خود را مرطوب کنید.

آلوئه ورا

    • مقداری ژل آلوئه ورا تازه از برگ استخراج کنید.
    • آن را به دستان خود بمالید.
    • قبل از اینکه صبح آن را بشویید، اجازه دهید یک شب بماند.

چگونه می توانم از شر چین و چروک دست هایم خلاص شوم؟

چند راه ساده برای خلاص شدن از شر چین و چروک روی دست وجود دارد:

  • ضد آفتاب بزنید.
  • مقدار زیادی آب بنوشید.
  • دست های خود را کاملا بشویید.
  • دستان خود را با کرم مرطوب کننده دست یا لوسیون دست مرطوب کنید.
  • یک روال شبانه مناسب را حفظ کنید.

چه کنم که ناخن هایم قوی تر و سالم تر شوند؟

نکات زیر را دنبال کنید تا ناخن های خود را سالم تر و قوی تر کنید:

  • از استفاده از مواد شیمیایی خشن روی ناخن خودداری کنید.
  • از محصولات تقویت کننده ناخن استفاده کنید
  • ناخن های خود را تمیز و کوتاه نگه دارید
  • ناخن ها و کوتیکول های خود را نجوید

آیا درمان خاصی برای پوست خشک یا ترک خورده دست وجود دارد؟

از کرم‌های دست مخصوص پوست با مواد مغذی مانند کره شی، گلیسیرین، اسید هیالورونیک و ویتامین E استفاده کنید. از دست‌های خود در برابر مواد شیمیایی مضر محافظت کنید و قبل از دست زدن به مواد شیمیایی دستکش بپوشید.

چند وقت یکبار باید دست هایم را لایه برداری کنم و از چه محصولاتی استفاده کنم؟

یک یا دو بار در هفته دستان خود را لایه برداری کنید تا سلول های مرده پوست از بین بروند و آنها را نرم نگه دارید. از اسکراب های ملایم شامل مواد طبیعی مانند شکر و نمک استفاده کنید یا اسکراب خود را در خانه بسازید.

چند راه حل موثر برای درمان ناخن های تغییر رنگ یا لک شده چیست؟

می‌توانید به سراغ درمان‌های سفیدکننده ناخن بروید یا دستان خود را هر روز به مدت ۵ دقیقه در آب گرم و صابون خیس کنید و به آرامی ماساژ دهید.

آیا تکنیک خاصی برای فرم دادن و سوهان دادن به ناخن ها وجود دارد؟

از فیلر ناخن برای فرم دادن به ناخن های خود در یک جهت استفاده کنید. از عقب و جلو رفتن خودداری کنید زیرا می تواند ناخن ها را ضعیف کند و مطمئن شوید که از یک طرف به مرکز سوهان می زنید. از یک بافر ملایم برای صاف کردن سطح ناخن استفاده کنید.

بهترین روش ها برای مراقبت و نگهداری از کوتیکول چیست؟

از روغن کوتیکول استفاده کنید و کوتیکول های خود را با آن ماساژ دهید. برای جلوگیری از عفونت، از بریدن کوتیکول‌ها به پوست خودداری کنید. کوتیکول های خود را به آرامی با استفاده از فشار دهنده کوتیکول به عقب فشار دهید و از گاز گرفتن یا جویدن کوتیکول خودداری کنید.

چگونه می توانم از گزگز پیشگیری و درمان کنم؟

دست های خود را مرطوب نگه دارید، از گاز گرفتن یا چیدن کوتیکول ها خودداری کنید، ناخن ها را با استفاده از گیره های مناسب جدا کنید و برای جلوگیری از عفونت از پماد ضد باکتری استفاده کنید.

نکاتی برای پیشگیری و کاهش چین و چروک دست چیست؟

نکات زیر را برای پیشگیری و کاهش چین و چروک دست دنبال کنید-

  • دستان خود را مرطوب نگه دارید
  • از ضد آفتاب استفاده کنید
  • هر هفته دو بار دستان خود را به آرامی ماساژ دهید
  • هنگام کار با آب از دستکش استفاده کنید

آیا رنگ یا طرح خاصی وجود دارد که بتواند دست ها را زیباتر نشان دهد؟

لباس‌های برهنه، پاستل، مانیکور فرانسوی و صورتی روشن، ناخن‌های شما را سالم‌تر نشان می‌دهند و می‌توانند به راحتی ناخن‌های لکه‌دار را پنهان کنند. رنگ ناخن برهنه را بر اساس رنگ پوست خود انتخاب کنید.

آیا می‌توانید برای بهبود گردش خون و حفظ ظاهری جوان، ورزش یا ماساژ دستی را پیشنهاد دهید؟

حرکات کششی دست، ماساژ انگشت، چرخش مچ دست و دست زدن از ورزش‌های موثر برای دست‌های جوان هستند.

خوراکی های کلیدی

  • برای تمیز کردن دست ها از یک شستشوی دستی ملایم استفاده کنید.
  • دستان خود را در تابستان با فرمول غیر چرب و در زمستان با مرطوب کننده سنگین تر مرطوب کنید.
  • هنگام کار با مواد شیمیایی یا ابزار، همیشه دستکش محافظ بپوشید.
  • ناخن های خود را کوتاه کنید، سوهان بزنید و تمیز کنید تا از رشد باکتری ها و قارچ ها جلوگیری کنید.
  • از استفاده از لاک ناخن یا استفاده طولانی مدت از لاک خودداری کنید زیرا سموم موجود در آنها می تواند باعث شکنندگی و خشکی ناخن ها شود.
  • برای جلوگیری از خشک شدن کوتیکول از روغن یا کرم کوتیکول استفاده کنید.

با دست های کسل کننده و پیر خداحافظی کنید. این ویدیوی آموزنده را تماشا کنید تا با پنج تکنیک ساده و در عین حال موثر برای جوانسازی دست های خود آشنا شوید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *