5 مزیت برتر اسکراب شکر روغن نارگیل و نحوه استفاده از آنها

دستور العمل های DIY آسان برای استفاده از اسکراب شکر روغن نارگیل برای پوستی زیبا.

اسکراب های خانگی با روغن نارگیل جدیدترین ترند در دنیای مراقبت از پوست طبیعی است!

اسکراب های DIY محبوب هستند زیرا راهی ارزان و ایمن برای خلاص شدن از شر مشکلات پوستی هستند. با نگاهی ساده به اطراف خانه، تمام مواد مورد نیاز برای مراقبت از زیبایی طبیعی پوست خود را نشان می دهد. روغن نارگیل و شکر دو مورد رایجی هستند که در کمد آشپزخانه خود پیدا می کنید. در صورت مخلوط شدن، هر دوی این مواد می توانند پوست شما را هیدراته و مرطوب کنند و آن را صاف و لطیف کنند. تعجب می کنید که چگونه؟ برای کشف بیشتر به خواندن ادامه دهید!

protip_iconآیا میدانستید؟
مصریان باستان از اولین افرادی بودند که شستشوی بدن را انجام دادند. همچنین در چین در طول سلسله چینگ بین 1644-1944 مشاهده شد.

در این مقاله

فواید اسکراب شکر روغن نارگیل

فواید اسکراب شکر روغن نارگیل

روغن نارگیل و شکر نه تنها برای لایه برداری صورت بلکه برای سایر قسمت های بدن نیز مفید هستند. با این حال، اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید، از روغن نارگیل روی صورت خود استفاده نکنید. می تواند منافذ پوست شما را مسدود کند و آکنه شما را تشدید کند یا باعث ایجاد جوش شود.

حال، بیایید بر این تمرکز کنیم که چرا باید این اسکراب ساده و شگفت انگیز را برای نیازهای مراقبت از پوست خود در نظر بگیرید.

1. پوست شما را هیدراته نگه می دارد

روغن نارگیل یک مرطوب کننده طبیعی است. این یک نرم کننده عالی است و برای جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست و شرایطی مانند درماتیت آتوپیک i   ( 1 ) بسیار مفید است. از طرف دیگر، شکر یک مرطوب کننده است که رطوبت را از محیط بیرون می کشد و پوست شما را هیدراته نگه می دارد.

2. روغن نارگیل می تواند باکتری های مضر را از بین ببرد

روغن نارگیل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی است که می تواند از بسیاری از مشکلات پوستی ناشی از باکتری ها جلوگیری کند ( 1 ).

3. یک لایه بردار موثر است

اسکراب روغن نارگیل و شکر می تواند به آرامی از شر سلول های مرده پوست خلاص شود . در مقایسه با نمک، دانه های شکر کمتر ساینده هستند. بنابراین، کثیفی ها را پاک می کنند، رشد سلول های پوست را تحریک می کنند و تمام آثار آرایش را از پوست شما پاک می کنند.

4. روغن نارگیل دارای خواص آنتی اکسیدانی است

روغن نارگیل بکر حاوی آنتی اکسیدان است ( 2 ). این آنتی اکسیدان ها از پوست شما در برابر آسیب های محیطی و رادیکال های آزاد محافظت می کنند. آنها همچنین از استرس اکسیداتیو i  جلوگیری می کنند که به نوبه خود از تجزیه سلولی i جلوگیری می کند .   این کار احتمال پیری زودرس را کاهش می دهد و پوست شما را جوان و سالم نگه می دارد.

5. شکر از رشد مو جلوگیری می کند

همانطور که قبلا ذکر شد، اسکراب روغن نارگیل و شکر را می توان برای هر ناحیه از بدن استفاده کرد. این می تواند سلاح مخفی شما برای جلوگیری از برآمدگی تیغ و موهای زیر پوستی باشد . استفاده از اسکراب در ناحیه آسیب دیده (جایی که بیشترین موهای زیر روییده را دارید) حداقل سه بار در هفته می تواند از جمع شدن موها در داخل پوست شما جلوگیری کند.

چه کسی می دانست که دو ماده ساده مانند نارگیل و شکر می توانند این فواید زیادی داشته باشند، درست است؟ بیایید بررسی کنیم که چگونه می توانید یک اسکراب ساده روغن نارگیل و شکر DIY در خانه درست کنید.

اسکراب روغن نارگیل و شکر

اسکراب روغن نارگیل و شکر DIY

 

شما نیاز خواهید داشت

  • ½ فنجان روغن نارگیل بکر
  • 1 فنجان شکر (سفید یا قهوه ای، ترجیحا ارگانیک و گرانول)

مواد اختیاری

  • 10 قطره اسانس لیمو (می توانید از اسطوخودوس، وانیل، پرتقال شیرین، درخت چای یا هر اسانس دیگری که انتخاب می کنید استفاده کنید)
  • 1 قاشق غذاخوری لیمو (می توانید از هر پوست مرکبات دیگری مانند پرتقال یا گریپ فروت نیز استفاده کنید)

روش

  1. روغن نارگیل جامد شده را در یک کاسه شیشه ای ضد مایکروویو بریزید.
  1. آن را به مدت 45 ثانیه یا تا زمانی که روغن کاملا ذوب شود در مایکروویو قرار دهید.
  1. روغن را به یک کاسه شیشه ای دیگر منتقل کنید، شکر را اضافه کنید و مخلوط کنید.
  1. حالا اسانس (ها) و پوست مرکبات (اختیاری) را اضافه کنید. همه مواد را با هم ترکیب کنید.
  1. مخلوط را به یک شیشه یا شیشه نیم لیتری منتقل کنید.

به یاد داشته باشید، این اسکراب بدون مواد نگهدارنده است، بنابراین برای مدت طولانی تازه نمی ماند. آن را در دسته های کوچک درست کنید که می توانید ظرف یک یا دو هفته از آن استفاده کنید. آن را در یخچال نگهداری کنید تا تازه بماند. می توانید از این اسکراب برای ماساژ صورت ، دست ها و سایر قسمت های بدن خود استفاده کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

protip_iconاشاره کوتاه
می توانید آن را در یک وان پلاستیکی یا بطری مسافرتی نگهداری کنید تا اسکراب شکر روغن نارگیل را تازه و بدون آشفتگی نگه دارید.

نحوه استفاده از اسکراب روغن نارگیل و شکر

اسکراب روغن نارگیل و شکر

روی صورت تو

توجه: اگر از اسکراب روی صورت خود استفاده می کنید، اسانس مرکبات را اضافه نکنید. اسانس مرکبات برای همه مناسب نیست و ممکن است روی پوست شما واکنش ایجاد کند. اگر همچنان می خواهید از آن استفاده کنید، مقدار آن را کاهش دهید.

  • مقدار کمی از اسکراب را در دستان خود بگیرید.
  • آن را روی تمام صورت خود بمالید، به جز ناحیه ظریف دور چشم.
  • به مدت 30-60 ثانیه با حرکات دایره ای ماساژ دهید.
  • صورت خود را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

بر روی دستان شما

  • کمی از اسکراب را در دستان خود بگیرید.
  • آن را بین کف دست خود بمالید و آن را روی تمام دستان خود پخش کنید.
  • دست ها و ناخن های خود را به مدت یک دقیقه ماساژ دهید.
  • دست های خود را بشویید و خشک کنید.

روی پاها و پاهای شما

  • پاها و پاهای خود را برای چند دقیقه در آب گرم خیس کنید تا پوست نرم شود.
  • در یک موقعیت راحت روی لبه وان حمام یا روی یک چهارپایه کوچک بنشینید.
  • مقداری اسکراب در دستان خود بگیرید.
  • آن را روی تمام پاهای خود ماساژ دهید. روی نواحی بین انگشتان پا و لکه های خشک تمرکز کنید. از آن برای کف پا استفاده نکنید. اگر این کار را انجام دادید، آن را روی کف پای خود بمالید، قبل از ایستادن آنها را با یک پاک کننده ملایم کاملا بشویید تا از لیز خوردن جلوگیری کنید.
  • پاهای خود را بشویید و خشک کنید.

توجه: هنگام استفاده از آن بر روی پاهای خود در حمام مراقب باشید تا از هر گونه حادثه ای جلوگیری شود.

اینفوگرافیک: نکاتی برای استفاده از اسکراب شکر روغن نارگیل

اسکراب شکر روغن نارگیل در مرطوب کردن، لایه برداری و پاکسازی پوست موثر است. اما، روغن نارگیل به شدت کودوژنیک است و برای پوست های مستعد آکنه نامناسب است و دانه های شکر می تواند برای پوست های حساس خشن باشد. بنابراین، این اسکراب ممکن است برای همه مناسب نباشد.

به همین ترتیب، نکات دیگری وجود دارد که باید قبل از استفاده از این اسکراب در نظر داشته باشید. اینفوگرافیک زیر را بررسی کنید تا نکاتی را برای استفاده از اسکراب شکر روغن نارگیل بیاموزید.

اسکراب شکر روغن نارگیل نهایی (اینفوگرافیک)

چرا برای یک اسکراب بدن هزینه کنید در حالی که می توانید اسکراب خود را برای سکه ها آماده کنید؟ این اسکراب شکر روغن نارگیل تنها با دو ماده ساخته شده است و پوست شما را صاف و ابریشمی می کند. پس از استفاده از این اسکراب فوق العاده، شاهد بهبود چشمگیری در بافت پوست خود خواهید بود. بهترین چیز در مورد این اسکراب DIY این است که می توانید با افزودن موادی مانند روغن ویتامین E، پودر دارچین یا بلغور جو دوسر، آن را با نیازهای منحصر به فرد پوست خود تنظیم کنید. پس دیگر وقت خود را هدر ندهید و با این اسکراب آسان به پوست خود لطافت بدهید.

سوالات متداول

آیا اسکراب شکر روغن نارگیل می تواند جوش های سر سیاه را از بین ببرد؟

روغن نارگیل به دلیل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی آن شناخته شده است. التهاب را کاهش می دهد، سلول های مرده پوست را لایه برداری می کند و رطوبت را می پوشاند ( 3 ). در حالی که شکر یک لایه بردار عالی است که منافذ مسدود شده را پاک می کند. این ترکیب به از بین بردن موثر جوش های سر سیاه کمک می کند. با این حال، اگر پوست مستعد آکنه دارید، از استفاده از روغن نارگیل خودداری کنید (ممکن است برای پوست شما سنگین باشد).

آیا اسکراب شکر و روغن نارگیل برای لکه های تیره مفید است؟

لایه برداری به کاهش ظاهر لکه های تیره کمک می کند. این اسکراب شکر و روغن نارگیل دارای خواص مرطوب کنندگی و تسکین دهنده است که ممکن است به روشن شدن لکه های تیره کمک کند.

آیا شکر و روغن نارگیل برای جوش ها مفید هستند؟

اگر پوست مستعد آکنه دارید از روغن نارگیل برای صورت خود استفاده نکنید. سنگین است و می تواند منافذ پوست شما را مسدود کند، که می تواند باعث ایجاد جوش شود.

خوراکی های کلیدی

  • اسکراب روغن نارگیل و شکر روشی محبوب، ارزان و ایمن برای خلاص شدن از شر مشکلات پوستی است.
  • تنها چیزی که نیاز دارید نصف فنجان روغن نارگیل بکر و یک فنجان شکر گرانول سفید یا قهوه ای است.
  • در صورت مخلوط شدن، هر دوی این مواد می توانند پوست شما را هیدراته و مرطوب کنند و آن را صاف و لطیف کنند.
  • با این حال، اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید، از روغن نارگیل روی صورت خود استفاده نکنید.


یاد بگیرید که چگونه یک اسکراب لوکس با روغن نارگیل برای پوستی نرم و درخشان درست کنید. ویدیوی زیر را در مورد نحوه ساخت این اسکراب آسان برای از بین بردن آلودگی های صورت خود تماشا کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *