فواید توت عرعر

مزایا و معایب این توت های سالم را قبل از اینکه آنها را به بخشی از رژیم غذایی خود تبدیل کنید، بسنجید.

فواید توت عرعر بسیار زیاد است و می توان آن را به ماهیت مواد مغذی آن نسبت داد. Juniperus communis درختچه ای همیشه سبز است و این توت های خوش طعم را در خود دارد. آنها رایحه ای خاکی، چوبی، طعم ترش دارند و برای مقاصد آشپزی استفاده می شوند. توت درخت عرعر در آسیا، آمریکای شمالی و اروپا رشد می کند. اجازه دهید از نزدیک به فواید بی شماری که آنها ارائه می دهند، حقایق تغذیه ای و عوارض جانبی احتمالی توت های درخت عرعر را نگاه کنیم. به پایین اسکرول کنید.

protip_iconمواد تشکیل دهنده خود را بشناسید: توت عرعرچیست؟

مخروط دانه گوشتی مانند توت با طعم ترش.

فواید آن چیست؟
تولید کلاژن را بهبود می بخشد، التهاب را کاهش می دهد، مشکلات معده و عفونت را درمان می کند و ممکن است به کنترل دیابت کمک کند.

چه کسی می تواند از آن استفاده کند؟
همه به جز کسانی که باردار هستند یا مبتلا به دیابت یا مشکلات گوارشی و کلیوی هستند.

چند وقت؟
به طور منظم، اما در حد اعتدال.

احتیاط
در دوران بارداری یا اگر مشکلات مربوط به کلیه دارید از مصرف آن اجتناب کنید. در صورت بروز واکنش آلرژیک به پزشک مراجعه کنید.

چگونه به طور طبیعی در خانه (در 1 هفته) پوستی روشن داشته باشیم

در این مقاله

جونیپر بری چیست؟

درخت عرعر دوپایه است، به این معنی که گل های نر و گل ماده روی گیاهان جداگانه رشد می کنند. گیاه عرعر نر مخروط هایی تولید می کند که در مقایسه با مخروط های تولید شده توسط گیاه عرعر ماده از نظر اندازه کوچکتر هستند. این مخروط ها از گیاه نر غیرقابل خوردن هستند زیرا کیسه های گرده کوچکی هستند. از طرف دیگر، مخروط‌های ماده از نظر اندازه نسبتا بزرگ‌تر هستند و به شکلی می‌رسند که شما به عنوان توت درخت عرعر می‌شناسید. این مخروط‌ها که در ابتدا سبز هستند، حدود 18 ماه طول می‌کشد تا رسیده شوند و به توت‌های ارس گرد و بیضی شکل تبدیل می‌شوند که به رنگ آبی تیره هستند و روی پوستشان پوشش مومی مایل به سفیدی دارد.

در حالی که بیشتر انواع توت های درخت عرعر خوراکی هستند، عرعر oxycedrus و juniperus sabina برای مصرف بی خطر نیستند.

protip_iconاشاره کوتاه
شما می توانید جونیپروس اکسی سدروس را با برگ های سوزنی مانند و پوست قرمزی که به صورت نوارهای تمیز جدا می شود، شناسایی کنید . درختچه Juniperus sabina دارای رزین های قابل مشاهده بر روی برگ های خاردار و سوزنی مانند است. بهترین راه برای تشخیص بی خطر بودن توت عرعر این است که یک توت رسیده را که در زیر نور خورشید آبی به نظر می رسد انتخاب کنید و گاز بگیرید. اگر طعم آن تلخ یا تند است، باید آن را تف کنید و آن را برای مصرف غیر ایمن بدانید.

توت عرعر از طرق مختلف برای سلامتی شما مفید است، همه اینها به لطف مشخصات فیتوشیمیایی خوب آن است. اجازه دهید به برخی از حقایق تغذیه ای توت عرعر و نحوه استفاده از آنها نگاه کنیم.

حقایق تغذیه ای توت عرعر در هر 100 گرم

100 میلی لیتر نوشابه درخت عرعر حاوی ( 1 ):

نام ارزش واحد
انرژی 15 کیلو کالری
پروتئین 0 g
چربی کل 0 g
کربوهیدرات ها 4.23 g
کل قند 4.23 g
سدیم 0 g

توت درخت عرعر به دلیل خواص ضد التهابی، ضد اسهال و ضد عفونی کنندگی از زمان های قدیم در کاربردهای دارویی استفاده می شده است. آنها همچنین با ویتامین هایی مانند ویتامین C ، آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدهای i  و ترکیباتی مانند مونوترپن ها بسیار غلیظ هستند ( 2 ).

مونوترپن ها ترکیباتی هستند که در اسانس بسیاری از گیاهان، سبزیجات و میوه ها یافت می شوند. این ترکیب برای درمان و پیشگیری از فعالیت های سرطان زا در مراحل مختلف سرطان شناخته شده است. مطالعات نشان می دهد که مونوترپن ها ممکن است در پیشگیری و درمان سرطان کمک کنند ( 3 ).

سطوح بالای آنتی اکسیدان موجود در توت عرعر نیز آن را در بهبود کیفیت و حفظ گوشت مفید می کند. آنها با دادن طعم تند و متمایز به گوشت، کیفیت آن را بهبود می بخشند. ( 4 ).

اجازه دهید اکنون به برخی از فواید سلامتی توت عرعر نگاهی بیندازیم.

5 مزیت بالقوه توت عرعر برای سلامتی

توت عرعر به دلیل خاصیت قابض و ضد عفونی کنندگی در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته است .   در اینجا چند مزیت بالقوه و نوظهور دیگر برای سلامتی توت عرعر آورده شده است.

1. بسیار غنی از مواد مغذی و ترکیبات قدرتمند

زنی که توت عرعر را می خورد از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت می کند

توت عرعر منبعی غنی از ویتامین C است که برای سیستم ایمنی بدن و بهبود تولید کلاژن در بدن ضروری است . ویتامین C همچنین به محافظت از پوست شما در برابر آسیب نور ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. این یک آنتی اکسیدان خوب است که به محافظت از سلول های شما در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند ( 5 ).

این توت ها همچنین سرشار از فلاونوئیدها هستند که طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه می دهند. با ترکیب یک رژیم غذایی غنی از فلاونوئیدها ممکن است بتوانید از خود در برابر بیماری های مزمن قلبی محافظت کنید. مطالعه‌ای برای تعیین اثرات فلاونوئیدها در کاهش دیابت، سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و مغزی انجام شد. مشخص شد هنگامی که فلاونوئیدها به شکل طبیعی مصرف می شوند یا از آنها سنتز می شوند، به کاهش برخی از علائم این بیماری ها کمک می کنند. این مطالعه همچنین اشاره کرد که تحقیقات بیشتری برای شروع آزمایش بالینی اثربخشی فلاونوئیدها در درمان این بیماری ها مورد نیاز است ( 6 ).

2. خواص ضد التهابی

توت درخت عرعر حاوی روغن های ضروری و آنتی اکسیدان هایی است که به آنها خاصیت ضد التهابی می دهد . از این اسانس ها برای اهداف دارویی و طعم دهنده نیز استفاده می شود. آنها به جلوگیری از اکسیداسیون سلول هایی که باعث آسیب سریع سلولی می شوند کمک می کنند و همچنین از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد که باعث آسیب بافتی می شوند محافظت می کنند ( 7 ).

روغن توت عرعر به دلیل داشتن ارزش ضد التهابی به عنوان یک ماده در محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی استفاده می شود. مطالعات نشان می دهد که روغن توت درخت عرعر اثر درمانی بر التهاب مزمن و فیبروز دارد ( 8 ).

3. بالقوه ضد دیابت

توت درخت عرعر در طب سنتی برای درمان دیابت استفاده می شود. مطالعه‌ای بر روی موش‌های صحرایی برای تعیین اثر ضد دیابتی عصاره توت درخت عرعر انجام شد. در طول این مطالعه، موش‌های مبتلا به دیابت به مدت 21 روز با عصاره درخت عرعر تغذیه شدند و مشخص شد که سطح گلوکز خون آنها کاهش قابل توجهی داشته است . این مطالعه به تایید خواص ضد دیابتی موجود در عصاره توت درخت عرعر کمک کرد و اینکه می توان از آن به طور بالقوه برای درمان دیابت نوع 2 استفاده کرد ( 9 ). با این حال، آزمایشات بیشتری لازم است تا تأیید شود که آیا اثرات مشابهی بر بدن انسان دارند یا خیر.

4. ممکن است از سلامت قلب شما محافظت کند

زن مسن در حال ورزش با سلامت قلب برای توت درخت عرعر

توت عرعر ممکن است با بهبود سطح HDL و کاهش سطح LDL سلامت قلب شما را بهبود بخشد. HDL مخفف لیپوپروتئین با چگالی بالا است که به آن کلسترول خوب نیز می گویند. HDL کلسترول اضافی را جذب کرده و آن را به کبد شما منتقل می کند. کبد شما آن را پردازش کرده و از بدن شما خارج می کند. داشتن سطوح بالاتر کلسترول HDL خوب است زیرا خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد. LDL مخفف لیپوپروتئین با چگالی کم است که به عنوان کلسترول بد نیز شناخته می شود. سطوح بالای کلسترول LDL برای شما مضر است زیرا شما را در معرض خطر بیشتری برای حمله قلبی یا سکته قرار می دهد ( 10 ).

در مطالعه‌ای که بر روی موش‌های مبتلا به دیابت انجام شد، مشخص شد که مصرف خوراکی عصاره توت درخت عرعر چینی منجر به کاهش تری گلیسیرید و کلسترول به ترتیب 37 و 57 درصد شد (11 ) . با این حال تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا مشخص شود که آیا مصرف توت درخت عرعر همان اثر را بر سطح کلسترول و تری گلیسیرید انسان دارد یا خیر.

5. ضد باکتری، ضد قارچ و مفید برای روده شما

اسانس های توت عرعر نیز به دلیل داشتن ترکیبی به نام ترپن به داشتن این خواص معروف هستند. ترپن ها همچنین اسانس درخت عرعر را به یک ادرار آور موثر تبدیل می کنند. این به بهبود عملکرد کلیه و عملکرد روده شما کمک می کند ( 12 ).

در حالی که مزایای سلامتی بالقوه توت درخت عرعر بسیار جذاب به نظر می رسد، باید توجه داشت که آزمایش های کافی برای اثبات اثربخشی این فواید بر روی افراد انسانی در دسترس نیست. از این رو اینها تنها مزایای بالقوه و نوظهور توت های عرعر هستند.

توت های عرعر فواید بالقوه زیادی دارند، اما آیا کاملا بی خطر هستند؟ بیایید نگاهی به عوارض جانبی بالقوه و قابل قبول توت عرعر بیاندازیم.

عوارض مصرف توت عرعر

زن مبتلا به مشکلات کلیوی از عوارض جانبی توت عرعر

از آنجایی که تحقیقات و آزمایشات بالینی کافی در مورد استفاده از توت درخت عرعر وجود ندارد، باید آنها را با احتیاط مصرف کنید زیرا ممکن است عوارض جانبی احتمالی وجود داشته باشد. در اینجا چند عارضه جانبی احتمالی توت عرعر آورده شده است.

  • می تواند باعث مشکلات کلیوی شود

برای بیشتر بزرگسالان، مصرف خوراکی توت عرعر نسبتاً بی خطر است. با این حال، زمانی که در مقادیر زیاد و در مدت زمان طولانی مصرف شوند، ممکن است خطرناک باشند و باعث مشکلات کلیوی شوند. آنها همچنین ممکن است باعث تحریک روده شوند که منجر به مشکلات گوارشی شود ( 4 ).

  • ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت مضر باشد

قبلاً در این مقاله خواندید که درخت عرعر ممکن است به طور بالقوه ضد دیابت باشد و می تواند در درمان دیابت نوع 2 استفاده شود. با این حال، مطالعه دیگری نشان داد که مصرف عصاره توت درخت عرعر در مقادیر زیاد و برای مدت طولانی می تواند منجر به کاهش شدید فشار خون در افراد مبتلا به دیابت شود ( 4 ).

  • ممکن است در دوران بارداری خطرناک باشد

مطالعه ای برای تعیین اینکه آیا ترکیبات موجود در توت درخت عرعر باعث ایجاد عوارض در دوران بارداری در گاوها می شود، انجام شد. مشخص شد که توت درخت عرعر حاوی ترکیبی به نام اسید ایزوکوپرسیک است که به عنوان یک سقط جنین شناخته  شد . این مطالعه به این نتیجه رسید که این ترکیب موجود در توت عرعر در دوران بارداری خطرناک است و ممکن است باعث سقط جنین شود ( 13 ). برای اثبات اینکه آیا همین اثرات در مورد حاملگی انسان نیز قابل اجرا هستند، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

  • ممکن است باعث آلرژی پوستی شود
زنی که به دنبال تحریک پوست برای توت های عرعر است

اسانس های موجود در توت های عرعر زمانی که به صورت غلیظ روی پوست استفاده شوند می توانند باعث تحریک، بثورات و حتی تاول شوند. در برخی موارد نامطلوب، همچنین می تواند باعث درماتیت i  و تاول های بینی شود ( 4 ).

  • ممکن است باعث تهوع و اسهال شود

مصرف مقادیر زیاد توت عرعر ممکن است باعث تهوع و اسهال شود. این به دلیل سطوح بالای تانن موجود در توت درخت عرعر است. تانن ها ممکن است باعث شوند بدن شما به شدت واکنش نشان دهد زیرا در فرآیند هضم به مولکول های پروتئین متصل می شوند. این باعث می شود آنها به هم چسبیده و توده ای در معده شما ایجاد کنند و حالت تهوع به شما دست دهد و باعث اسهال شود.

دانستن مزایا و معایب قبل از امتحان کردن هر کاری ضروری است زیرا به شما کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه ای بگیرید. به خصوص در مورد توت درخت عرعر که اطلاعات کمی در مورد فواید، عوارض و کاربردهای آن وجود دارد، دانستن فواید و مشکلات آن بسیار مهم تر می شود. از آنجایی که شما اکنون در این زمینه هستید، اجازه دهید به نحوه استفاده از توت درخت عرعر در اشکال مختلف نگاه کنیم.

چگونه از توت عرعر استفاده کنیم؟

درخت عرعر جدا از مصارف دارویی، در آشپزی و در چند نوشیدنی الکلی نیز استفاده می شود. آنها عطر و طعم بسیار قوی دارند که می تواند مکمل مارینادها و غذاهای گوشتی شما باشد. برای طعم و مزه قوی، می توانید توت ها را از وسط نصف کنید و به سس خود اضافه کنید. اگر طعم ملایمی دوست دارید، می‌توانید توت‌ها را برشته کنید، آن‌ها را به صورت پودر درشت خرد کنید و سپس به سس یا ماریناد خود اضافه کنید. ارس یک افزودنی عالی برای پختن گوشت گوسفند (بره)، گراز وحشی، گوشت خوک و گوزن است. روغن استخراج شده از توت خشک درخت عرعر به دلیل مزایای درمانی آن در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده شده است ( 4 ).

protip_iconحقیقت خنده دار
توت عرعر در تولید جین استفاده می شود که به طور معمول به آن طعم می دهد. نام نوشیدنی تقطیر شده “جین” برگرفته از کلمه هلندی “jenever” یا کلمه فرانسوی “genièvre” است که هر دو به معنای درخت عرعر هستند.

اجازه دهید اکنون به برخی از مواردی که باید قبل از مصرف توت عرعر به خاطر داشته باشید نگاهی بیاندازیم.

اقدامات احتیاطی که باید قبل از مصرف توت عرعر در نظر گرفته شود

احتیاط زن باردار در خوردن توت عرعر

توت عرعر وقتی به صورت خوراکی در مقادیر کم مصرف شود بی خطر است، اما همچنان باید در مصرف آن احتیاط کرد.

  • زنان باردار باید از مصرف توت درخت عرعر یا عصاره توت عرعر خودداری کنند زیرا ممکن است با انقباض رحم به جنین آسیب برساند. همچنین افرادی که مشکلات کلیوی دارند باید از مصرف آن اجتناب کنند زیرا ممکن است به کلیه ها آسیب برساند. ( 14 ).
  • از استفاده از عصاره توت درخت عرعر به صورت غلیظ روی پوست خودداری کنید زیرا ممکن است باعث بثورات پوستی یا در موارد شدید، درماتیت تاولی شود ( 4 ).

اینفوگرافیک: 5 مزیت برتر توت عرعر

توت درخت عرعر یک عنصر رایج در داروهای باستانی است. آنها خواص مفیدی دارند که آنها را به یک درمان خانگی فوق العاده برای چندین بیماری تبدیل می کند. اینفوگرافیک زیر فواید سلامتی فراوان این توت ها و نحوه استفاده از آنها را برای مدیریت برخی از مسائل سلامتی توضیح می دهد. آن را بررسی کنید!

5 فایده برتر توت عرعر (اینفوگرافیک)

توت عرعر از دانه های مخروطی مخروطی خوشمزه است. این توت ها اغلب در داروهای سنتی و طبیعی برای درمان بسیاری از عوارض سلامتی یافت می شوند. فواید توت عرعر به آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی قوی آن نسبت داده می شود. آنها به عنوان یک داروی گیاهی عمل می کنند که دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی طبیعی است که می تواند به سلامت قلب و روده کمک کند. توت عرعر سرشار از آنتی اکسیدان است که ممکن است به کاهش رادیکال های آزاد مضر در بدن شما کمک کند. آنها همچنین ممکن است به مدیریت قند خون کمک کنند. در حالی که مصرف منظم می تواند فواید زیادی برای شما به همراه داشته باشد، مصرف بیش از حد می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی، استفاده از آنها را محدود کرده و به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

سوالات متداول

آیا توت عرعر شما را خسته می کند؟

خیر. مطالعات حکایتی نشان می دهد که توت درخت عرعر باعث سلامتی و خوابی آرام می شود. آنها تأثیر مثبتی بر مغز دارند و باعث استراحت می شوند. با این حال، تحقیقات محدودی در این زمینه در دسترس است.

آیا توت عرعر سمی است؟

نه. همه توت های عرعر سمی نیستند. توت های عرعر تولید شده از Juniperus sabina و Juniperus oxycedrus سمی در نظر گرفته می شوند.

آیا می توانید چای درخت عرعر بنوشید؟

آره. می توانید چای توت ارس بنوشید. این نه تنها یک نوشیدنی گرم با طراوت است، بلکه فواید بسیاری برای سلامتی نیز دارد.

آیا درخت عرعر توهم زا  است ؟

طبق یک مطالعه، تنها یک گونه از Juniperus recurvawas مشخص شده است که روانگردان است (ماده ای که بر نحوه عملکرد مغز تأثیر می گذارد) ( 15 ). ممکن است باعث تغییر در خلق و خو، رفتار و ادراک شود.

آیا توت عرعر برای سلولیت مفید است؟

شواهد حکایتی نشان می دهد که روغن توت عرعر برای درمان سلولیت موثر است. با این حال، تحقیقات محدودی در این زمینه در دسترس است.

آیا می توانید توت ارس خشک را بخورید؟

آره. می توانید توت ارس خشک را بخورید. آنها به صورت کامل یا خرد شده در دسترس هستند.

آیا درخت عرعر برای اضطراب مفید است؟

روغن توت درخت عرعر استخراج شده از توت های خشک رسیده به اضطراب کمک می کند ( 16 ).

خوراکی های کلیدی

  • توت درخت عرعر دارای خواص ضد التهابی است و آن را به یک عنصر ضروری در محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی تبدیل می کند.
  • با این حال، آنها می توانند باعث مشکلات کلیوی شوند و ممکن است باعث حساسیت پوستی شوند.
  • آنها همچنین ممکن است منجر به انقباض رحم شوند و برای زنان باردار خطرناک باشد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *