18 بهترین فواید بادام سبز برای پوست، مو و سلامت

این غذای آجیلی باید بخشی از رژیم غذایی روزانه شما باشد تا ظاهر و احساس خوبی داشته باشید!.

بادام سبز اساساً بادام خام است که حاوی تعداد زیادی مواد مغذی است. این عجایب سبز کوچک مدت‌هاست که برای سلامتی و همچنین فواید دارویی شناخته شده‌اند. اما چندین مطالعه اخیر ثابت کرده اند که آنها برای پوست و موی ما نیز مفید هستند. فواید بادام سبز یا استفاده از آن به روش های دیگر را در بخش های زیر بررسی کنید:

protip_iconمواد تشکیل دهنده خود را بشناسید: بادام سبزچیست؟

شکل خام بادام ترش و کمی تلخ با لایه بیرونی ضخیم و کدر.

فواید آن چیست؟
به کاهش کلسترول بد کمک می کند، قند خون را تنظیم می کند و به سلامت پوست و رشد مو کمک می کند.

چه کسی می تواند آن را مصرف کند؟
همه به جز کسانی که به آجیل درختی حساسیت دارند. برای کسانی که می خواهند تراکم استخوان را افزایش دهند مفید است.

چند وقت؟
روزانه، اما در حد اعتدال.

احتیاط
در صورت احساس ناراحتی در ناحیه شکم یا تنفسی یا ایجاد بثورات پوستی با پزشک مشورت کنید.

چگونه به طور طبیعی در خانه (در 1 هفته) پوستی روشن داشته باشیم

در این مقاله

فواید بادام سبز برای سلامتی

بادام سبز روی یک نخل

1. بادام سبز برای سلامت قلب ما عالی است. آنها (به خصوص پوست آجیل) حاوی مقدار زیادی فلاونوئید یا بیوفلاونوئید هستند که به عنوان یک نوع متابولیت ثانویه، قدرت آنتی اکسیدان ها را در بدن ما افزایش می دهند. چندین مطالعه علمی ثابت کرده اند که فلاونوئیدها از دیواره رگ های خونی ما در برابر پارگی یا آسیب احتمالی محافظت می کنند. در نتیجه، آنها می توانند از بیماری های قلبی عروقی کشنده و حملات قلبی جلوگیری کنند ( 1 ).

2. غذاهای بسیار کمی مانند بادام سبز قادر به مبارزه با لیپوپروتئین با چگالی کم یا «کلسترول بد» هستند. اگر این آجیل را به طور منظم مصرف کنید، به راحتی می توانید سطح کلسترول خود را کنترل کنید و حتی ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند.

3. محتوای فسفر بادام سبز برای دندان ها و استخوان های ما فوق العاده مفید است. می تواند با قوی تر کردن دندان ها و لثه ها از سلامت دهان و دندان ما مراقبت کند. در عین حال، کارایی سیستم اسکلتی ما نیز پشتیبانی می شود.

4. بعد از هر وعده غذایی، سطح گلوکز (قند) در جریان خون ما بالا می رود که اصلا برای سلامتی ما مفید نیست. بادام سبز می تواند با افزایش ترشح هورمون انسولین و تنظیم سطح قند خون به ما در مقابله با این وضعیت کمک کند و در نتیجه به مدیریت دیابت کمک کند.

protip_iconچیزهای بی اهمیت
سرآشپزهای اسپانیایی و فرانسوی به دلیل طعم خامه ای از بادام سبز در تابستان برای تهیه شیر بادام استفاده می کنند.

5. بادام سبز سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها برای جستجوی رادیکال های آزاد مضر در بدن مورد نیاز هستند که در اثر مصرف مواد شیمیایی مضر، آلاینده ها، غذاها یا آفت کش ها ایجاد می شوند. آنها می توانند سموم را از بدن ما دفع کنند و فعالیت های سیستم ایمنی ما را تا حد زیادی تقویت کنند. از این رو، می توانیم از تعدادی از بیماری ها و همچنین عفونت ها جلوگیری کنیم.

کاسه بادام سبز

6. وقتی نوبت به حفظ تعادل pH بدن می رسد، بادام سبز به عنوان یک درمان طبیعی عالی عمل می کند. گاهی اوقات کل سیستم ما به دلیل ترشح آب معده و روده اسیدی می شود. اما ممکن است منجر به تعدادی از شرایط شدید (مانند پوکی استخوان، از دست دادن انرژی، ایمنی ضعیف، افزایش وزن و غیره) شود زیرا بدن ما همیشه تمایل دارد قلیایی بماند. بادام سبز به عنوان یک پروتئین قلیایی به ما کمک می کند بدن خود را قلیایی نگه داریم.

7. بادام سبز تغذیه ای است که برای سیستم عصبی ما بسیار مطلوب است. ال-کارنیتین و ریبوفلاوین دو عنصر اصلی موجود در این بادام هستند که تغذیه مناسبی برای مغز و همچنین اعصاب ما فراهم می کنند. بنابراین، با گنجاندن این آجیل ها در رژیم غذایی معمولی خود، می توانیم به طور موثری عملکرد مغز و سطح هوشی خود را تقویت کنیم.

شاخه ای از بادام سبز روی زمین

8. اگر در حال مبارزه با کاهش وزن هستید، بادام سبز می تواند کمک بزرگی برای شما باشد. علیرغم اینکه آجیل هستند، از چربی های سالمی تشکیل شده اند که به ما کمک می کنند تا چربی اضافی را از بین ببریم و لاغر بمانیم. کالری بادام سبز از نوع کمیاب است که در واقع به کاهش وزن کمک می کند .

9. بادام سبز حاوی مقدار زیادی فیبر است که برای نرم‌تر کردن هضم غذا و درمان یبوست مزمن ضروری است.

فواید بادام سبز برای پوست

زنی با پوست شفاف

10. همانطور که قبلا گفته شد، بادام سبز سرشار از آنتی اکسیدان های مفید است. ویتامین E مهمترین عامل آنتی اکسیدانی موجود در این آجیل است که می تواند با از بین بردن رادیکال های آزاد و همچنین سایر مواد سمی انباشته شده در اثر آلودگی، بدن ما را به طور کامل پاکسازی کند . در نتیجه پوستی صاف و شفاف با درخشندگی طبیعی به دست می آوریم.

11. بادام سبز به عنوان سم زدایی خوب می تواند سیستم داخلی ما را تمیز کند و چندین مشکل پوستی مانند آکنه، جوش، دانه های سرسیاه، سرسفید و غیره را درمان کند.

12. بادام سبز علاوه بر خاصیت سم زدایی، فواید دیگری نیز برای پوست دارد. مقدار آلفا توکوفرول (ماده اصلی ویتامین E ) موجود در این آجیل بسیار زیاد است. بنابراین، اینها به عنوان “غذای پوست” ما استفاده می شوند. مصرف منظم بادام سبز می تواند مواد مغذی کافی برای سلول های پوست ما فراهم کند و آنها را سالم کند.

13. ویتامین E نیز به عنوان یک جزء طبیعی ضد پیری در نظر گرفته می شود. از این رو، می توانید با خوردن منظم بادام سبز، استفاده از ماسک صورت بادام سبز یا حتی ماساژ پوست صورت خود با روغن بادام سبز، از علائم مختلف پیری مانند چین و چروک، لکه های سیاه ، خطوط ریز و غیره جلوگیری کنید.

14. مصرف روزانه بادام سبز نیز برای بهبود چهره ما مفید است. همانطور که آنها با پیری زودرس مبارزه می کنند و پوست ما را احیا می کنند، ظاهری نرم و جوان پیدا می کنیم. علاوه بر این، آنها می توانند از پوست ما در برابر اشعه های مضر فرابنفش خورشید محافظت کنند و به ما کمک می کنند تا رنگ واقعی خود را حفظ کنیم.

فواید بادام سبز برای مو

بادام سبز آویزان به شاخه درخت.

16. با کمک بادام سبز به راحتی می توانید از شر ریزش بیش از حد مو خلاص شوید . این آجیل سرشار از ویتامین های ضروری، مواد معدنی و چندین ماده مغذی دیگر است که هر یک از تارهای مو را از ریشه تغذیه می کند. در نتیجه موهایی قوی و سالم به دست می آوریم.

17. نه تنها از ریزش مو جلوگیری می کند، بلکه بادام سبز می تواند رشد مو را نیز تقویت کند. آنها حاوی پروتئین، ویتامین E، آهن، روی و غیره هستند که برای رشد موهای بلندتر ضروری هستند. بنابراین، اگر می خواهید گیلاس های ضخیم تر و بلندتری داشته باشید، از همین امروز شروع به خوردن بادام سبز کنید.

18. این غذای فوق العاده برای درخشندگی و درخشندگی موهای ما نیز بسیار موثر است. محتوای پروتئین موجود در آجیل جریان خون را در پوست سر ما افزایش می دهد و این امر باعث براق شدن موهای ما و تحریک رشد آن می شود.

protip_iconاشاره کوتاه
بادام سبز طعمی اسیدی و ترش دارد. بهترین طعم آن ها زمانی است که ترشی یا خام با نمک دریا مصرف شوند. همچنین می توانید آنها را به سوپ، سالاد و پاستا اضافه کنید.

اینفوگرافیک: 6 دلیل خوب برای افزودن بادام سبز به رژیم غذایی

اگر به دنبال افزودن غذای خوشمزه و در عین حال سالم به رژیم غذایی خود هستید، بادام سبز را امتحان کنید. آنها سرشار از ویتامین های ضروری و آنتی اکسیدان هستند که می توانند سطح قند خون را کاهش دهند و سلامت پوست شما را در میان دیگران تقویت کنند. اینفوگرافیک زیر را به شش دلیل اصلی برای اضافه کردن این ماده و افزایش سلامت و تندرستی کلی نگاه کنید.

6 دلیل خوب برای افزودن بادام سبز به رژیم غذایی (اینفوگرافی)

بادام سبز یک میان وعده محبوب برای خوردن است. آنها مملو از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و چربی ها هستند. آنها به سلامت قلب، دندان ها و استخوان ها کمک می کنند. آنها برای مو و پوست شما نیز مفید هستند. بادام همچنین ممکن است به سم زدایی پوست شما و به تاخیر انداختن علائم پیری کمک کند و به کاهش وزن و تنظیم سطح قند خون کمک کند. با این حال، مصرف بیش از حد ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی، مصرف آنها را محدود کرده و با پزشک مشورت کنید.

سوالات متداول

آیا بادام سبز سمی است؟

نه، بادام سبز سمی نیست.

آیا می توانید کل بادام سبز را بخورید؟

در حالی که کل بادام سبز خوراکی است، بسیاری از مردم پوست آن را به دلیل طعم تلخ آن غیر قابل خوردن می دانند.

آیا بادام سبز فشار خون را افزایش می دهد؟

نه، گفته می شود بادام فشار خون را کاهش می دهد.

خوراکی های کلیدی

  • بادام سبز با محتوای آنتی اکسیدانی غنی خود فواید سلامتی مختلفی دارد.
  • محتوای فسفر بادام سبز به تقویت دندان ها و استخوان های ما کمک می کند.
  • مصرف بادام سبز ممکن است به بهبود سلامت گوارش، تقویت سیستم ایمنی و حمایت از سلامت قلب کمک کند.
  • مواد مغذی موجود در بادام سبز مانند ویتامین C و روی می تواند پوست شما را احیا کند، علائم پیری را کاهش دهد و سلامت مو را بهبود بخشد.
  • بادام به تنظیم سطح قند خون کمک می کند و به کاهش وزن کمک می کند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *