Mugwort: چگونه کار می کند، چگونه استفاده می شود، و عوارض جانبی

از کاهش خطر سرطان گرفته تا کاهش درد قاعدگی، این گیاه می تواند سلامت شما را متحول کند.

ماگوورت در شمال اروپا، آمریکای شمالی و بخش هایی از آسیا رشد می کند. این گیاه چند ساله معطر ریشه دار است. این ماده برای کاهش درد مفاصل، تسکین درد قاعدگی و حتی کاهش خطر ابتلا به سرطان شناخته شده است. اگرچه تحقیقات کیفی بیشتری لازم است، ما چند فواید ماگورت را فهرست کرده‌ایم. ادامه مطلب

protip_iconمواد تشکیل دهنده خود را بشناسید: ماگورت چیست؟

گیاهی گلدار از خانواده دیزی. دارای رنگ سبز مایل به زرد است و گلبرگ ندارد.

فواید آن چیست؟
دردهای قاعدگی و مفاصل را تسکین می دهد و از سرطان جلوگیری می کند.

چه کسی می تواند آن را مصرف کند؟
هر کس به جز زنان باردار یا شیرده.

چند وقت؟
می توان روزانه در حد اعتدال مصرف کرد.

احتیاط
ممکن است باعث بثورات پوستی شود و در موارد شدید باعث انقباضات کاذب و سقط جنین شود.

در این مقاله

چگونه Mugwort کار می کند؟

ماگورت از نظر گیاه شناسی درمنه ولگاریس نامیده می شود. همچنین به عنوان افسنطین معمولی، کرونوورت، گیاه فلون، افسنطین وحشی، درمنه یا موکسا نیز شناخته می شود. فولکلور باستانی به ما می گوید که این گیاه معنوی برای جان باپتیست مقدس بوده است، زیرا او در حین عبور از بیابان آلمان و هلند، کمربند ساخته شده از موگ را می پوشید. این گیاه همچنین دارای اساطیر گسترده ای است که از اروپا تا آسیا را احاطه کرده است و اغلب در استفاده از جادوگری، رویاپردازی و پیشگویی ظاهر می شود، جایی که از آب آن برای پاکسازی آیینی اشیاء “دیدن” (اجراهایی در امتداد خطوط توپ های کریستالی و غیره) استفاده می شد. Mugwort همچنین برای آنگلوساکسون‌ها مقدس بود که از آن به عنوان “مادر گیاهان” یاد می‌کردند.

این گیاه در طول تاریخ برای مهار درد قاعدگی استفاده می شده است ( 1 ).

برگ های این گیاه در قسمت زیرین خود دارای حالتی نقره ای رنگ بوده و طعم آن کمی تلخ است.

سطوح بالای آنتی اکسیدان ماگورت به مزایای آن کمک می کند. برخی از اجزای گیاه نیز ممکن است به درمان سرطان کمک کند.

پرطرفدارترین استفاده از ماگورت در فرآیند موکسیبوشن است. در اینجا، برگ‌های موگ به شکل چوب (مانند سیگار برگ) جمع می‌شوند و روی نقطه طب سوزنی می‌سوزند تا انرژی آزاد شود. این کار برای کمک به درمان درد و محافظت انجام می شود.

راه های بیشتری وجود دارد که ماگورت می تواند برای شما مفید باشد. اکنون به آنها نگاه خواهیم کرد.

چگونه Mugwort می تواند به شما کمک کند؟

Moxibustion با استفاده از ماگورت

مهمترین کاربرد ماگ در درمان دردهای قاعدگی است . این را می توان به یک تکنیک (به نام moxibustion) نسبت داد که شامل وارد کردن گرما بر روی نقاط خاص طب سوزنی است. این تکنیک همچنین برای درمان دردهای مفاصل و تغییر وضعیت زایمان بریچ مفید است.

1.درد قاعدگی را درمان می کند

ماگورت درد قاعدگی را درمان می کند

ماگورت برای درمان دردهای قاعدگی استفاده شده است. همچنین برای تحریک چرخه قاعدگی استفاده می شد.

مطالعات نشان می‌دهد که موکسی‌بوسشن می‌تواند به درمان دیسمنوره اولیه (شرایطی که شامل دردهای قاعدگی است) کمک کند. این فرآیند گردش خون را در رحم و وریدهای اطراف آن بهبود می بخشد ( 2 ). همچنین رکود خون را برطرف می کند و منجر به بهبود وضعیت سلامت می شود.

در طب سنتی چینی، موکسی‌بوسشن برای درمان مسائل مختلف زنان و زایمان و علائم یائسگی مانند گرگرفتگی استفاده شده است ( 3 ). ).

2. به کاهش درد مفاصل کمک می کند

زنی که درد مفاصل دارد ممکن است از ماگورت بهره مند شود

ماگورت، زمانی که در تکنیک moxibustion استفاده می شود، می تواند دردهای مفصلی را نیز درمان کند ( 4 ). بورنئول، یکی از اجزای فعال ماگورت، می تواند مسئول اثرات تسکین درد آن در آرتریت باشد ( 5 ).

همچنین مشخص شد که Moxibustion نسبت به مراقبت های معمول در درمان آرتریت برتری دارد ( 6 ).

protip_iconچیزهای بی اهمیت
سربازان رومی قبل از شروع راهپیمایی برای کمک به مبارزه با خستگی در صندل‌های خود ماگورت می‌گذاشتند.
مطالب مرتبط: 14 بهترین درمان خانگی برای تسکین طبیعی درد مفصل زانو

3. موقعیت تولد بریچ را برعکس می کند

Moxibustion با ماگورت در اینجا نیز کاربرد دارد. فقط چند هفته قبل از زایمان، سر نوزاد به طور طبیعی به سمت کانال زایمان قرار می گیرد تا برای روند زایمان و زایمان آماده شود. وقتی این اتفاق نمی افتد (که یک مورد نادر است)، به آن زایمان بریچ می گویند.

Moxibustion باعث تحریک یک نقطه ماشه ای خاص در نزدیکی ناخن انگشت پنجم می شود. این باعث ایجاد گردش خون می شود و فشار می شود که در نهایت منجر به حرکات جنین می شود.

در یک مطالعه منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا، موکسی‌باسشن با موفقیت موقعیت زایمان بریچ را در 75 درصد موارد معکوس کرد ( 7) . ).

مخلوط کردن با ماگورت همچنین در تصحیح تظاهرات غیر راس (که ظاهر بریچ نیز نامیده می شود) به اندازه اکسی توسین (هورمونی که توسط غده هیپوفیز برای افزایش انقباض رحم ترشح می شود) موثر است (8 ) .

4. ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند

ماگورت به پیشگیری از سرطان کمک می کند

آرتمیزینین ها، اجزای اساسی گیاه ماگورت، برای سلول های سرطانی سمی هستند ( 9 ).

مشخص شد که عصاره ماگ کالیفرنیا علیه سلول های سرطان سینه عمل می کند ( 10 ). اما این نوع ماگورت ممکن است به سلول‌های طبیعی انسان نیز حمله کند – بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از آن برای تکمیل درمان سرطان احتیاط کنید. همچنین، قبل از انتخاب این مکمل باید با پزشک خود مشورت کنید.

ماگورت همچنین ممکن است به بهبود سلامت قلب، فشار خون، سطح کلسترول ( 11 )، دیابت، سلامت کلیه ( 12 )، و متابولیسم کمک کند. با این حال، بیشتر تحقیقات در مراحل مقدماتی خود هستند. ما به اطلاعات بیشتری از کارآزمایی های بالینی نیاز داریم تا به یک نتیجه قطعی برسیم.

اینها چند راه مهم هستند که ماگورت می تواند برای شما معجزه کند. اما پس از آن، چگونه از آن استفاده می کنید؟

ماگورت چگونه استفاده می شود؟

چای ماگورت

ماگورت به اشکال مختلف استفاده می شود. این شامل:

  • برگهای خشک شده
  • تنتور
  • عصاره
  • قرص
  • چای ها

محبوب ترین استفاده از ماگورت به عنوان چای است. تهیه چای بسیار ساده است:

  • شما به یک اونس برگ خشک شده و چهار فنجان آب جوش نیاز دارید.
  • برگ های خشک شده را در فنجان های آب جوش بریزید.
  • حدود 10 دقیقه اجازه دهید تا برگ ها بجوشد. نژاد.
  • سپس می توانید چای خود را بنوشید. چای استفاده نشده را به مدت ۲ تا ۳ روز در یخچال نگهداری کنید.
protip_iconاشاره کوتاه
می‌توانید ماگ را به‌عنوان ادویه به سوپ‌ها و خورش‌هایتان یا چاشنی غذاهای ماهی و گوشت اضافه کنید.

می توانید چای را تا سه بار در روز بنوشید. اما قبل از آن، ممکن است بخواهید در مورد اثرات سوء احتمالی ماگورت بدانید.

عوارض جانبی Mugwort چیست؟

  • مشکلات احتمالی در دوران بارداری و شیردهی

ماگورت می تواند باعث انقباض رحم و شروع قاعدگی شود. این ممکن است باعث سقط جنین در زنان باردار شود ( 14 ).

اطلاعات زیادی در مورد اثرات مصرف ماگورت بر شیردهی در دسترس نیست. بنابراین زنان باردار و شیرده باید از مصرف آن اجتناب کنند.

  • آلرژی

افرادی که به گیاهانی از خانواده گیاهان Asteraceae/Compositae (از جمله ابروسیا، گل همیشه بهار، بابونه و گل داوودی) آلرژی دارند نیز ممکن است آلرژی را با ماگورت تجربه کنند. اینها شامل علائم آسم مانند عطسه ( 15 )، سردرد و سایر علائم مرتبط با سینوسی، درماتیت و بثورات پوستی است.

protip_iconچیزهای بی اهمیت
در ژاپن، کیک‌های برنجی یا برگ‌های yomogi mochi و زنبق را بیرون از خانه آویزان می‌کنند تا ارواح شیطانی را از خود دور کنند.

اینفوگرافیک: Mugwort: مزایا و عوارض جانبی

ماگورت گیاهی است غرق در تاریخ و فرهنگ عامه و اعتقاد بر این است که دارای خواص درمانی مختلفی است. با این حال، مهم است که هم جنبه های مثبت و هم خطرات احتمالی مرتبط با استفاده از آن را درک کنید تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید. برای جزئیات بیشتر اینفوگرافیک زیر را بررسی کنید.

فواید و عوارض ماگورت (اینفوگرافیک)

از قدیم الایام، در طب سنتی از ریشه و برگ گل ماگ برای درمان درد استفاده می‌شده است. مزایای موگ را می توان به آنتی اکسیدان ها و آرتمیزینین های آن نسبت داد که برای بدن مفید هستند. همچنین ممکن است به دردهای قاعدگی و تسکین درد مفاصل از طریق موکسی‌بوسشن کمک کند. مردم همچنین برای اضطراب، افسردگی، بی خوابی و استرس از گل ماگ استفاده می کنند. علاوه بر این، برای کاهش وزن و اختلالات گوارشی مانند گاز، یبوست، اسهال، نفخ، تهوع و استفراغ نیز استفاده می شود. با این حال، هیچ مدرک علمی برای حمایت از این کاربردها وجود ندارد. برای بهره مندی از فواید دارویی آن، می توانید ماگ را به عنوان تنتور، قرص، عصاره، مقوی یا چای مصرف کنید. با این وجود، ممکن است در برخی واکنش های آلرژیک ایجاد کند. از آنجایی که استانداردهای ایمنی مشخص نشده است، زنان باردار و شیرده باید قبل از مصرف ماگ با پزشک مشورت کنند.

سوالات متداول

آیا می توانید ماگورت بکشید؟

بله، ممکن است بخواهید قبل از رفتن به رختخواب گیاه را دود کنید. به این ترتیب، ممکن است اثرات آن را بر رویاهای خود نیز تجربه کنید (تحقیقات بیشتری لازم است). شما می توانید آن را به همان روشی که تنباکو می کشید، بکشید. اما توصیه می کنیم قبل از انجام این کار با پزشک خود مشورت کنید.

آیا ماگورت سمی است؟

روغن ماگورت ممکن است سمی باشد. این حاوی توژون است، یک ترکیب سمی که می تواند در مقادیر زیاد در صورت مصرف طولانی مدت کشنده باشد.

آیا ماگورت همان مخمر سنت جان است؟

نه، حتی اگر آنها ممکن است در یک منطقه رشد کنند، ماگ وات و خار مریم بسیار متفاوت هستند.

آیا ماگ برای سلامت کبد شما مفید است؟

بله، ماگورت برای بیماری های مختلف کبد، از بیماری کبد چرب گرفته تا سرطان کبد، مناسب است ( 16 ). همچنین ممکن است به عنوان یک ادرار آور عمل کرده و به تصفیه و پاکسازی کبد کمک کند. با این حال، مطالعه خوبی وجود ندارد که این ادعا را تأیید کند. علاوه بر این، مطالعات در مورد اینکه آیا این گیاه به کیفیت زندگی پس از شیمی درمانی و پرتودرمانی در بیماران سرطانی کمک می کند یا خیر، قطعی نیست ( 17 ).

مزه ماگورت برای کشیدن سیگار چیست؟

ماگورت طعمی دوست داشتنی و نسبتاً شیرین دارد و دود ملایمی دارد.

آیا موگ می تواند بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس را درمان کند؟

بله، ماگ می تواند به بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس کمک کند ( 18 ). همچنین می تواند باعث بهبود زخم شود و به آکنه و التهاب کمک کند. با این حال، مطالعات بیشتری برای حمایت از این ادعاها مورد نیاز است.

آیا ماگ برای سیستم ایمنی بدن شما مفید است؟

بله، ماگ می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و ایمنی را بهبود بخشد ( 19 ). با این حال، مطالعات انسانی بیشتری برای حمایت از این ادعا مورد نیاز است.

خوراکی های کلیدی

  • فرآیند موکسی‌بشن شامل استفاده از ماگورت برای کاهش دردهای قاعدگی و بهبود سلامت قاعدگی است.
  • Mogwort moxibustion همچنین ممکن است درد مفاصل و موقعیت زایمان بریچ را معکوس کند.
  • برگ‌های خشک، عصاره‌ها، تنتور، چای و قرص‌ها برخی از اشکال رایجی هستند که می‌توانید در آن‌ها از ماگورت استفاده کنید.
  • زنان باردار و شیرده و کسانی که به خانواده Asteraceae آلرژی دارند باید از مصرف ماگورت خودداری کنند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *